Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Det är så roligt, det är ju verkligen livet du drömt om detta?! Kärlek, en engelsman (!), schysst jobb och jobberbjudanden! Living the dream? ;) Hoppas du kommer trivas i Stockholm. :)

KL

Sitter här och är sjuk. Det är ganska jäkla jättetrist att vara sjuk och inte ens få vara i sitt riktiga hem! Min säng är rätt värdelös, den är obekväm och varje natt lossnar lakanet helt så det är en knölig sörja på morgonen. Soffan i tv-rummet är ännu värre, och där nere sitter min kollega och gör en massa jobb på datorn hela tiden. Det känns liksom väldigt avigt att sitta där och ömka med filt och myskläder medan han jobbar bredvid? Känner mig lat.

För att uppväga lathetskänslorna tänkte jag att jag är pigg nog att göra en skoluppgift (övningsuppgift). Då kan jag inte ladda ner datasetet som behövs, händer inget när jag trycker på länken. Det gör ont och kliar i hela halsen och öronen och jag har feber och vill bara hem och sova i min supersköna dubbelsäng...

Förstår det! :) Tänk så fint allt ordnat sig!

Vi träffades på riktigt i januari men hade egentligen pratat ett tag innan dess :)

Chili: Eller hur! Det har ordnat sig himla fint. :) Längtar bara tills jobb och sånt är helt fixat nu, så att den pressen lättar!
Krya på dig! Förstår att du längtar extra mycket hem till din egen säng när du är sjuk...

Men du har ju ändå varit på bra intervjuer, nu handlar det väl mest om att få det jobbet du helst ville ha? För du blev väl i princip erbjuden ett jobb direkt? :) Löser ju sig såklart!
Önskar det haglade lika tätt med biologjobb. ;)

Tack! Ja det är ganska kasst att vara här och vara sjuk... Jag har ingen garderob eller byrå på rummet heller så snacka om att här ser ut som ett bombnedslag. Ork att städa? Nej.

Ett jobb blev jag i stort sett erbjuden på plats, men det är nog det jag minst vill ha :p Men det vore förstås ett bra jobb det med. Det skulle i så fall innebära att arbeta i förskolan i vår med 4-5åringar och sen följa med upp i f-klass i höst. De andra jobben jag var på intervju för var direkt i f-klass. Men det gäller ju ett par månader i så fall, sen har jag drömjobbet igen. :p
Finns hur många jobb som helst inom just förskola, för det är enorm brist på utbildade förskollärare. Men just inom förskola känner jag inte för att jobba just nu. Trivs så himla bra i förskoleklass med 6-åringarna. Men det lär ju lösa sig med jobb på ett eller annat sätt i alla fall.... :) Ser fram mot den dagen jag får skriva på papper, så att man har det säkert och tryggat.

Hoppas det löser sig med biologjobb! Det verkar vara väldigt intressant och spännande :)

Här behöver också städas. Har inte ens packat upp väskan som är överfull med Primark-kläder. Sjukt trött är jag också, hade behövt en helg för att återhämta mig efter helgen :p Tur det snart är helg igen!

Ok jag förstår.Det löser sig säkert efter dina studier med :).

Nu ska jag gå upp & äta frukost.Var verkligen välbehövligt för mig att sova ut & sedan läsa i två timmar.Idag är det dags för intervju.Känns lite nervöst.

Men åh, stackare. :( Vart är du nu? Krya på dig!

Evvan: Fy tusan vad kul, vad bra det låter att allt verkar lösa sig! Så glad för din skull! :D

Zarro: Lycka till! Vad är det för jobb? :)

Det går helt okej, själva flytten kom ganska lägligt som distraktion eftersom det alltid är mycket småplockande som man kan ägna sig åt. Med familjens hjälp så kom vi på plats rekordsnabbt och igår satte vi upp gardinerna, packade in det sista i hyllor och köpte den sista grejen som vi behövde här och nu (en lampa för att få ljus i vardagsrummet). Det skönaste var att flyttstädningen av den gamla lägenheten gick över förväntan och att allt är klart där, vi har fått depositionen tillbaka och lämnat nycklarna.

I allmänhet så mår jag ju egentligen ganska bra, men är låg och väldigt trött. Hästen har jag bara orkat göra det viktigaste hos, ska se om jag kan komma upp i sadeln idag. Känns viktigare med mysandet och gosandet just nu (vilket inte är likt mig men känns rätt naturligt). Det jobbigaste är när man inte kan hålla tankarna borta, och samtidigt så känns den där sista stunden med henne och det faktum att det var den sista stunden så fruktansvärt surrealistisk just nu. Men vardagen fungerar i alla fall, och med tanke på hur fullspäckat mitt schema är just nu så lär väl tiden gå.

Tack! Jag är i Ryd nu. Slapp fältjobb idag också men allt har strulat så jag har varit ute hela dagen ändå. Tur det är soligt men jag är helt slut nu. :p får väl se när man får åka hem idag.

Hur har du det i värmen då?

Alltså, ja, det är ju lite jobbigt varmt ibland. Du vet sådär så man kan bli svettig av att göra nästan ingenting (eller bara gå lite) så man tvingas ta ett dopp i poolen emellanåt eller en svalkande öl... Men jag försöker överleva. ;)

Faktum är att sån där värme, allt för länge, går mig på nerverna :o Turligt nog brukar det ju finnas AC inomhus i sådana länder men till slut är det liksom jobbigt att aldrig fly värmen.
Fast det är klart, jag är ju avis ändå. :D

Faktum är att sån där värme, allt för länge, går mig på nerverna :o Turligt nog brukar det ju finnas AC inomhus i sådana länder men till slut är det liksom jobbigt att aldrig fly värmen.
Fast det är klart, jag är ju avis ändå. :D

Jo, precis, finns ju AC överallt. Kan säga att med Singaporianernas mått av en lämplig inomhustemperatur är det ibland förbannat skönt att komma ut..!

Vad jobbigt att allting känns så tungt.Hoppas att du mår bättre snart igen.

Tack för alla lyckönskningar.Är extrajobb som konsult hos Manpower.Får se lite vilket det blir.Till att börja med kommer jag även ha kvar mitt gamla jobb men det är inte alls roligt.

Kul! Manpower är ett bra ställe, har själv varit anställd där ;) Sen får man bara hoppas du hamnar på ett bra uppdrag också, det är ju ändå det viktigaste!

Heddan: Jag hade ju blivit sjuk direkt! Dvs jag kunde lika väl ha suttit i Singapore just nu. :D

Hahaha, ja, och tänk vad mycket trevligare det hade varit! :D Det smidiga är ju att man ganska lätt kan undvika de kallaste ställena. Åtminstone att behöva vara stilla där. Kyldiskarna i affären är inte att rekommendera, kan jag säga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX