Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Först och främst, BAJS! (Och sådana utrop gör jag ungefär aldrig) Skrev ett långt inlägg på mobilen och när jag skulle posta det så beslutade sig min operatör för att det var läge att stänga ner internet och meddela mig att jag surfat för mycket och således var tvungen att ta ett beslut gällande hur mycket (mer) jag är villig att betala dem för att få surfa "fritt" resten av månaden. När den nya månaden börjar imorgon..?

I alla fall. Jag missuppfattade ditt senaste inlägg helt och trodde att du syftade på något annat, så vi har pratat om varandra. Ekonomiskt så har jag ingen säkerhet alls på inkomstfronten från och med den dagen då jag tar examen. Fram tills dess så har jag CSN varje månad och på somrarna så jobbar jag för att kunna försörja mig de månader man inte får studiestöd samt spara undan till kostander utöver "det vanliga" under terminerna (så som vissa av hästens kostnader samt årsfakturor på försäkringar och resor). Utöver det så har jag en buffert (som verkligen är en "sista utpost" och bara rörs då det verkligen behövs) i fonder och aktier samt lägenheten. Den var möjlig att köpa med hjälp av lån och även om det primära syftet var att vi skulle hitta någonstans där vi faktiskt kan trivas (vilket inte var möjligt med våra usla köpoäng konstaterade vi) så är det ju även förhoppningsvis en investering som ger vinst den dagen vi säljer. Det enda val vi gjort i och med lägenhetsköpet som skedde eftersom jag är student var att låsa räntan så länge som jag vet att jag kommer att vara kvar i skolan och få CSN, det innebär att vi redan nu vet att månadskostnaden från banken kommer att vara konstant (och därmed hanterbar) så länge som jag har minimiinkomst.

Gud vad skönt att flytten verkar ha rullat på! Är mycket avundsjuk, vi har fortfarande väldigt mycket kvar.

Vill också säga BAJS. Har världens skitdag och känner mig så fruktansvärt ledsen. Vet inte alls var det kom ifrån så BAJS på det.

Skönt att flyttandet gått bra iaf.
Hoppas du kan få sova lite bättre snart också och att livet snart känns som att det är på väg åt rätt håll.

Trist! :( Men du hade väl fått något erbjudande?

Kl

Känner mig fortfarande BAJS.
Köpte en flaska vin men orkar inte ens öppna den. Köpte en flaska julmust men KAN inte ens öppna den.

Bajsbajsbajs.

Är tråden synkad eller? Stämmer in i bajsdag idag (och igår).

Undret, sjukt tråkigt med din häst! :(

Alltså, jag har faktiskt haft en riktigt bra dag...

Men, jag kan stämma in i bajskören ändå. Har väl någon retroaktiv bajsdag att klaga på skulle jag tro. (Vill ej klaga i förväg - vill hålla mig undan bajsdagar i veckan, för jag ska skriva en kick ass tenta på lördag)

Japp jag fick ett erbjudande förra veckan och var på en intervju idag som kändes rätt bra. Hade gärna tagit jobbet jag sökte idag faktiskt, så jag hoppas de hör av sig omgående.
Måste säga upp både lägenheten och jobbet i veckan, känns lite läskigt :D

Har precis satt mig på tåget. Ingen lust att sitta på tåget i några timmar nu men ska muntra upp mig med nya avsnitt av BBT!

Resan var väldigt bra :) Åkte i fredags morgon och blev upphämtade på flygplatsen av A:s bästa kompis. Skulle egentligen gått på nån form av Harry Potter Tour på eftermiddagen på Warner Bros studion, men stod still på motorvägen i 3,5h istället för det hade hänt en olycka... :/ Så det missade vi. Åkte istället och åt och sen med hem till kompisen i Billericay lite utanför London där vi skulle bo. Så vi bodde hemma hos hans bästa kompis, hans tjej och deras 2-åriga son :)
Men på lördagen turistade vi lite, vi var på Tower of London och tittade runt. Har varit där innan men det är ca tio år sen så det var kul att se igen :) Åt sen på A:s favoritrestaurang, gick runt lite och åkte till Romford strax utanför London där han kommer ifrån. Åt middag med föräldrarna. Gick sen på dog racing med hans pappa och några vänner och sen vidare till baren där hans mamma sjunger karaoke varje helg. Väldigt trevligt! Vi ska ha en helkväll där nästa gång, hon och jag :D
På söndagen blev det shopping :D Jag fylle två hela stora Primark-kassar :angel:
Så det har varit en mycket bra helg. Ser fram mot jul och nyår som fan nu, hans föräldrar kommer hit över jul och sen har vi tänkt åka dit över nyår.

Gud så trevligt! Minus olyckan och köerna såklart...

Flyttar du upp innan eller efter julhelgen?

Åh, låter jättemysigt! Det är verkligen inte långt kvar nu, tycker det var alldeles nyss ni träffades!

Men gud så himla himla fint! Och grattis som fan till intervjuer och erbjudanden! :)

Tack! Känns riktigt spännande och kul :)

Och nej, det är verkligen inte särskilt långt kvar nu! Hela det här året har gått supersnabbt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX