Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Men tack allesammans! Det har gått sjukt bra idag, Vi har kört två lass hemifrån och varit på Ikea där vi fick med allt vi skulle ha). Så innan vi ens har flyttat på riktigt så är minst 1/3 av grejerna redan i nya lägenheten (och alla bökiga grejer som krukväxter, innehållet i spritskåpet och annat som man inte bara kan ställa i en vanlig låda). Imorgon ska jag och en kompis flytta min garderob och på lördag tar mannen och hans hjälpredor resten medan jag är och tävlar :D

Smidigt att slippa flyttlasset i helgen. ;) Jag hatar att flytta... förutom det där att få flytta in. I något nytt och härligt. Men att packa ihop och flyttstäda - BLÖH! Vi slet som fan i en dag med min lilla 24 kvm lägenhet och städade som små blå. Det hade vi nog inte behövt, men jag lider av nån slags myndighetsskräck och ogillar räkningar. Efteråt sa hon som inspekterade lägenheten att det var den finaste hon sett i det huset, både gällande noll åverkan på väggarna samt städningen. :p

Nåja. Ikväll sitter jag här och är skakis inombord för att jag drack kaffe imorse. Det gjorde dock sitt jobb, jag höll inte på att somna i båten när vi pejlade. Score! Vågplask och brummande båtmotor, samt lite gupp, är förvånansvärt sövande även om man håller på att frysa ihjäl.

Apråpå flytt så har jag i år bytt i fyra olika städer. Ett rekord jag inte har lust att slå (turligt nog har jag sluppit flyttlasset och bara flyttat på riktigt en gång). Känner mig lite som en vagabond minsann.

Apråpå flytt så har jag i år bytt i fyra olika städer. Ett rekord jag inte har lust att slå (turligt nog har jag sluppit flyttlasset och bara flyttat på riktigt en gång). Känner mig lite som en vagabond minsann.

Fast det kanske är synd att kalla din nuvarande bostadsort för stad ;)

Haha, jag som vill flytta :o

KL

Megatrött idag. Ska försöka gå och lägga mig i tid, måste betala räkningar först bara. Ser fram emot helgen också, ska bli väldigt spännande! :D

Nu ska vi inte va såna. Här finns ju Ica och en järnhandel, what else do you need? :p

Ser nu att jag inte bytt i fyra städer, utan bott, men det fattar ni nog. ;)

Alltså, Undret, du verkar vara en jätterar tjej så därför vill jag bara påpeka det här lite fint. Ibland när du skriver inlägg, särskilt till just Zarro, så känns det som att det blir nåt fel nånstans. Din ton är helt annorlunda gentemot när du svarar andra i tråden och ärligt talat ser det inte särskilt trevligt ut.

Säkrat? Jag skriver min C-uppsats just nu och efter den så har jag två år på avancerad nivå kvar av mina studier. Om du syftar på vad jag ska göra sen så vet jag inte. Vill gärna doktorera men annars får jag börja söka jobb som alla andra. Men lägenheten är ju inte en studentlägenhet utan bostadsrätt som vi köpt tillsammans.

Eftersom det säkert inte är din mening vill jag bara flika in det. Inlägget ovan till exempel tycker jag ser otroligt högdraget och nedlåtande ut och eftersom jag förstår att det inte är din intention så vill jag bara ge dig en heads up på det. Skulle jag få ett sånt där svar på en fest i eller i skolan, när jag artigt ställt en fråga (det är ju trots allt artigt och trevligt att ens visa intresse och fråga) så skulle jag inte anstränga mig med människan igen. Därför tycker jag Zarro förtjänar mer eftersom hon, trots lite snipiga svar gång på gång från dig, fortsätter vara trevlig och engagerad och ställa frågor till dig.

Fy faaan för att flytta! Jag flyttade fyra gånger på ett år en gång. Och då flyttade, med möbler och allt. Inget jag rekommenderar, kan jag säga... Att flytta utan en massa möbler är dock ganska trevligt! :D

Alltså kan tänka mig att det är jättehärligt att vara ute hela dagarna, men det verkar vara så KALLT!

Mvh,
Bihåleinflammation

Jag står just nu i solen och har precis fått tillbaka känseln i fingrarna. Det var minusgrader i morse... :p

Du får uppdatera oss hur det går!

Chili: Ja, imorse var det svinkallt! Jag fick nästan skrapa rutan!

KL

Här står det lite stilla, då jag har för mycket för mig, men jag håller kontakt med dejten och vi ska träffas igen!

Fick dessutom en komplimang på jobbet idag, det är alltid roligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt