Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Hade gärna kommit! Men nu är det så att det är Bondens marknad, höstmarknad OCH Fruktens dag i Jönköping i helgen när jag åker hem. Så jag blev just fullbokad tyvärr. :D Är nästan onödigt taggad inför helgen.

Haha, det är inte hetsigt som det ser ut på filmen. Det var hur kul som helst, haha.
Gled runt och njöt, låg och solade på plattformar och grejer... Fint liv.

Bäst var det när kom två stora tjocka australiensare i 65årsåldern med skjorta och flytväst och gled runt, haha. :D

Åh så härligt det låter med London! Ska ni vara borta hela din ledighet?

Ceta: Låter jättekul med hoppningen, hoppas smärtan går över snart, den låter inte så rolig.

kl
Jag har haft en rätt tråkig dag på jobbet, nästan så jag börjar längta efter mer ärenden, men det kommer jag väl få ångra att jag sa. Igår var det mer action när chefen fick ringa polisen för att en person vägrade lämna besöksrummet. Jag satt på helspänn och stirrade ut genom fönstret för att få se när polisen kom, höll mig från att gå och kissa i en timme för att inte riskera att missa nåt.
Nu ska jag snart hem till min bästa vän och se på Bonde söker fru och äta middag, perfekt onsdagsnöje!

Ååh, så spännande!

Tokigheter på jobbet kan vara hemskt uppiggande.
Vi hade en kund på mitt jobb som tyckte att det var "så trevligt här på Åland", han tänkte definitivt komma tillbaka! Han hade varit där i nästan en vecka, och VÄGRADE att inse att han var på Gotland och ibte Åland.

Oj! Det låter ju superspännande! Och lite hemskt också såklart, när folk vägrar lämna.

Gotland: Jag DÖR! HAHAH, så jävla roligt! :D

Oj va spännande!!

+sleepan: smärtan lugnade ner sig till kvällen :) Hopplektionen gick asbra!! Trivdes verkligen ihop med den hästen, och kunde för nästan första gången verkligen koncentrera mig på min ridning och vägarna och hästen och läraren på en gång :p Brukar alltid bli lite nervös eller spänd, men kändes så avspänt på den hästen, trots att hon i sig inte var särskilt enkel, så jag kunde slappna av och rida ist :D Askul!! En av de klart bästa hoppningar jag gjort :D *stolt tjej*

Nu är det jobb, så osugen man kan bli.. Hoppas barnen vänder mig! Tack och lov har jag inte särskilt ont längre iaf!

Fantastiskt :D

Ceta: Härligt att lektionen gick bra! Det gör mycket för måendet.

Själv hade jag en förskräcklig hoppträning igår. Djuret har en stor svacka som antingen beror på pälssättning eller att han växer igen (vilket jag inte orkar, han mätte 176 cm i mkh redan förra våren) och ridbarheten var bedrövlig. Brukar inte ta åt mig men jag blev bara så trött på det. Det här året har varit en bergochdalbana med honom och så fort han börjat gå bra så har något hänt och vi har hoppat tillbaka typ tre steg. Det har inte gått att göra något helt klokt med honom sedan förra sommaren när han hängde med utbildningsmässigt i hoppningen.

Vi får i alla fall nycklarna till lägenheten om en timme! Ska möta upp mannen vid nya lyan när han hämtat nycklarna och lämna första lasset. Sedan blir det kanske en sväng till Ikea och ett lass till med hästsläpet (= sådant som inte måste köras i en fräsch kärra). Ikväll ska jag sova över hos en kompis och imorgon ska hon följa med mig och köra ett lass till lägenheten. Funderar på att passa "morgonshoppingen" inne i Nordstan också, såg att det är 20% i alla butiker så det kanske skulle passa att kika efter lite inredning då.

Det är någon plojgrej i Femmanhuset (gallerian inne i gallerian) klockan 7-10 på fredag. Som jag fattade det så har alla butiker 20% på hela sortimentet och så får man köpa frukost för en tia medan man shoppar typ. Eftersom Indiska, Hemtex och Cervera ligger därinne så tänkte jag kika på inredning i alla fall. Eftersom hösten infann sig ungefär samtidigt som flytten så flammade min förkärlek till fina ljuslyktor och annan mysinredning upp nu.

150706_616520761701972_372486842_n.jpg

Meeeh! Bara 7-10? Taskigt, med tanke på att jag kommer till stan några timmar senare :p

Häftigt med lägenhet för övrigt! Tänk att ni äger er första gemensamma bostad nu? Helt fantastiskt ju! :D
Trist att det kändes så med hästen bara, men hoppas det går framåt snart!

Ceta: Åh vad härligt det låter! Så himla kul när det går så bra!

Jag har inte skrivit så mycket i denna tråd, men läst desto mera. :)

Vet inte hur jag ska formulera mig för att inte låta som värsta stalkern. :p
Men hur som, träffade på en snygging i vintras vid ett tillfälle (jag var fyllechaffis), träffade även på honom nu i somras, kan inte sluta tänka på honom. Har hittat honom på fb, och vi har några gemensamma vänner. Funderar, vågar jag skicka en vänförfrågan?

Åh men så elakt för mig som jobbar! Får ta en sväng förbi innan jobbet om jag orkar. Håller med sleepan om att det är häftigt med lägenheten! Mycket vuxet och etablerat!

Idag har jag verkligen inte varit produktiv, åkte till handledning halv tio, när den var slut lunchade vi i stan i en och en halv timme innan vi tog bussen tillbaka. Väl här har jag skrivit ett litet dokument och skrivit ut det, sen gav jag upp för dagen. Nu väntar jag på att klockan ska bli så mycket att jag kan med att gå hem.

Sådan där rea har jag med velat gå på men det har aldrig passat.
Kul med er lägenhet. Grattis!:) Hur länge till är det som du ska plugga och har du något säkrat efter det? Zarro som är sugen på att med skaffa något efter några månader.: p

Ceta:Vad härligt det lät.
Jag har ju inget körkort och då dem har flyttat där jag rider så måste jag få skjuts och M blev försenad så det blev inget. Tror att jag kommer rida klart dessa lektioner som jag betalat för nu och sen vänta tills jag fått ordning på körkortet tyvärr.

Jag ska på intervju på onsdag :D.

Kl

Håller på att bli sjuk. Iiiih!
Har hur mycket som helst som ska göras till imorgon, men vill bara parkera mig i sängen med en massa te (Ni borde testa Evig Lycka från NK, definitivt den här veckans favorit!) och se på film.
Inte alls nöjd med att vara student idag.

Det är precis vad jag har gjort! Parkerat mig i soffan och kollar på film just nu. Fruktansvärt härligt att bara ta det lugnt.
Gick upp vid 5.30 imorse och satte mig på tåget till Sthlm. Var på intervju innan och de erbjöd mig i princip ett jobb med 6000 mer i månaden än jag har nu. Ska fundera lite och gå på några fler intervjuer, men skönt att börja få lite alternativ iaf.
Precis ätit lasagne som min fina engelsman gjort till mig, stod i kylen och väntade! Han själv kommer inte hem på länge eftersom det var nån viktig fotbollsmatch idag :p
Så jag ska faktiskt bara slappa hela kvällen och ladda inför London imorgon! himla bra vecka det här :D

Krya på dig!

Funderar, vågar jag skicka en vänförfrågan?

Kan du väl göra? :D Värsta som kan hända är att han tackar nej :)

KL

Alltså, kan inte sluta tänka på skotten! Igår åkte han tillbaka till Skottland, och det första han gjorde när han kom hem var att skriva till mig på Facebook. Känner mig precis som att jag är 13 år; jättelöjlig. Det kan ju ändå inte bli något.

Säkrat? Jag skriver min C-uppsats just nu och efter den så har jag två år på avancerad nivå kvar av mina studier. Om du syftar på vad jag ska göra sen så vet jag inte. Vill gärna doktorera men annars får jag börja söka jobb som alla andra. Men lägenheten är ju inte en studentlägenhet utan bostadsrätt som vi köpt tillsammans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka