Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

*kl*

Har precis kommit hem från tandläkaren. Det känns lite som att ha en golddigger till partner som önskar krama ut lite mera pengar ur ens plånbok varje gång man går dit. Den här gången fick jag veta att jag tydligen behöver en bettskena också. Det behövde jag säkert redan förra besöket, men tandläkaren väntade väl taktfullt med att berätta detta tills jag åtgärdat dagens problem och betalat detta. Det kostar att ha (medfött dåliga) tänder alltså...

Usch vad surt! Jag måste också gå till tandläkaren när jag är hemmavid igen, blöh... Tror jag tappat en fyllning, hoppas iaf att det inte är mer avancerat än så. Surt är vad det är!

Heddan: Alltså kyl"området" på CityGross hemma räcker för mig, behöver ingen avancerad AC ovanpå det :eek: kallaste affären i stan... Och det här är inte vad jag vill tänka på just nu, haha! Har varit ute och åkt båt idag och det är ta mig fan ISKALLT ute på sjön! Har så mycket kläder på mig (inklusive min supertjocka vinterjacka) att jag knappt kan röra på mig, ändock är det oerhört kallt. Och inga flytoveraller i sikte, de har inte kommit in till butiken än... *grunt grunt* Helt klart skitbra aktivitet när man försöker bli frisk!

Det kostar att ha (medfött dåliga) tänder alltså...

Tell me about it... När jag jobbade på krogen brukade jag spara all min dricks i ett kuvert och betala mina tandläkarbesök, på så sätt kändes det inte riktigt lika jobbigt, men ändå. Alla pratar om tandvårdsförsäkringar hit och dit. Jag kan inte ens skaffa nån och skulle jag kunna det hade väl premien varit svindyr!

KL
På tal om annat, HEJ ALLA! Har precis läst ikapp lite. Verkar som många har massa kul saker på gång, flytt, jobb, hästar och annat! :)

Här i ingemansland mellan mina två före detta hemstäder händer det inte jättemycket med mina mått mätt. Pollen jag rider har nåt vajsing med kroppen så ska bli kollad av kiropraktor på måndag så ingen ridning innan dess... I tisdags och en gång förra veckan fick jag nämligen känna på hur det är att sitta på en häst som står på bakbenen. Det var ett tag sen sist och inget jag vill göra om. Så nu har vi kommit fram till att det antagligen inte var dumheter utan nåt ont nånstans på honom :(

Dejtfronten går segt. Däremot hörde förra dejten (som jag ändå träffade från maj till augusti) av sig i förra veckan efter en månads tystnad mellan oss. Precis när man hunnit sluta tänka på det liksom, tack så mycket. Men vad som händer där vet jag ändå inte. Killar!! :p

+Lorden: Det låter härligt.Jag ska till ett ställe & presentera mig idag.

Bläddrat lite bakåt i tråden & såg att ni valt ut bröllopskläder till alla.Jag vill med ha :p.Vi har sagt att vi ska ha lite rockigt tema då M är hårdrockare & jag lyssnar mest på rock/hårdrock.

Idag ska vi fira min födelsedag lite på något sätt.Är egentligen sjukt trött då jag har en löpkatt hemma.Någon som vill låna ett litet tag?:sneaky:

Knapp

Varit frånvarande några dagar men det var inte så tungt att läsa ikapp.

Förra helgen var det Lidingö 15 km. Vilken trevlig tillställning :D
På måndagen var det operation av min armbåge och sen har det varit fullt upp hela veckan.

Idag kommer R upp och det ska bli så skönt att bara vara i helgen. Vi har inget planerat så vi får väl se vad som händer.

KL

Jag har verkligen inte tid att hänga med i tråden med skola och häst och allt. Nästa vecka börjar jag tre veckors VFU på boendestöd också och då kommer jag nog vara ännu mer upptagen, ganska långa dagar+långt avstånd till stallet.
Lite roligheter har jag inplanerade också. Om två veckor kommer får jag killbesök till exempel :D

Späckat schema hörredu, låter ju roligt alltihopa! Vad är det för kille?

Baggisen: Måste du vara så aktiv? Jag får träningsvärk av att läsa... ;) Låter dock som en riktigt skön helg!

Jag är fortfarande sjuk, det sitter nu i luftrör/lungor istället. Helkul! Ska bli roligt att jobba helg.

Tråkigt att vara sjuk, hoppas du blir bättre!

Baggan: Usch, varför har du opererat armbågen? Hoppas det gick bra!

1887: Det låter som att det rullar på, härligt ju :D

KL

Här är det fullt upp, försöker vänja mig vid mitt nya liv! Lite trött i kroppen får jag medge att jag är! Jag och hästen tar det lugnt och försöker mest lära känna varandra, jag och dejten försöker hitta tid att träffas, och det är typ det jag hinner med just nu förutom jobbet :p

Haha, härlig träningsvärk antar jag. :D Hoppas ni har det trevligt du och din nya kompis!
Och tack, det hoppas jag med att jag blir.

Späckat schema hörredu, låter ju roligt alltihopa! Vad är det för kille?

Ända från Stockholm kommer han, har aldrig träffat honom förut men det ska nog bli good fun. Jag tror vi är on the same page om man säger när det kommer till att vi vill ha kul och inte ta saker för seriöst.

Baggan: Usch, varför har du opererat armbågen? Hoppas det gick bra!

Jag slog runt med en häst för ungf 4 år sedan. När han reste sig så klev han på min armbåge = den gick "av". Sista typ 2,5 åren har den börjat haka fast sig i vissa lägen. Läkarna trodde att det berodde på en lös benbit i armbågsleden, som de nu har plockat ut. Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag blir bra :)

Vad kul att det går bra med hästen! :)

Dejt? Vad är det för dejt? Det har jag missat!

Aj! Hoppas att det hjälper med operationen då!

Haha dejt och dejt, vi har ju bara hunnit träffas en gång men iaf :p Vi ska träffas igen, ska bara hitta en tid när båda kan!

Aj,det lät inte alls speciellt trevligt.Hoppas att det blir bättre med en operation.

1987 & addicted:Roligt med dejter :D.

1987:Grattis!!

Jag är så TRÖTT hela tiden. Vet inte om det är årstiden, det faktum att jag jobbar mer än jag är van vid eller allmän framtidsångest men det är skitsegt. Sov 9 timmar inatt och ändå känns det som om jag hade kunnat ta en tupplur nu... Ägnar istället lördagen åt Suburgatorymaraton och kattklappning. På sin höjd blir det bio ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX