Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Det var den gången jag menade i alla fall! Nu för tiden brukar jag akta mig för shots men som man brukar säga: Plötsligt händer det! :p

Varit zombie på jobbet idag och nu skrivit lite till distanskursen. Definitivt värd att kolla på serier resten av kvällen!

Vill man inte minnas kvällen är det ju ett säkert kort iaf... ;) Gött med serier och slappkväll. Jag ska kolla på The intouchables senare!

Ja, väldigt tråkig! Men men, sak samma! Har druckit en cider och börjar fundera på hur billig i drift jag är egentligen... haha. Och hur jag ens minns förra helgen, med tanke på alkoholintaget... :p

Haha jag känner samma sak! Visserligen hade jag ätit skitdåligt i fredags och var trött, men jag blev smått full på mindre än tre öl... :o Och var bakis i lördags dessutom. Inte okej! Men förra helgen var ett under, helt klart! ;)

kl*
Kom hem igår eftermiddag efter en jobbig helg.Så skönt att äntligen vara hemma.:)

Är nog M som mer tyckt att det har varit jobbigt.Aja får väl se hur det går.

Man borde nog snart ta och gå ut en sväng.Sitter just nu och kollar på utbildningar för fullt :p.

Ja, gå ut och njut av vårvädret medan det är här :love: gäller att boosta D-vitamin när man har chansen.

*kl*

Precis hemma från en lång stalldag. Har varit med stoet hos farbror doktorn och gjort en koll på tänderna igen. Han tyckte att det såg bättre ut och att det absolut kommer att vara värt att fortsätta se efter dem eftersom hon är i så fint skick i övrigt :) hon skötte sig superb och kvicknade till på bara en timme vilket gjorde att jag kom därifrån i hyfsad tid (vilket var skönt, det är så drygt att vänta ut hästar som blir dåliga av lugnande). Blev dock för stressigt att fara iväg till skolan så jag bestämde mig för att ta det lugnt i eftermiddag istället och njuta av att solen skiner utan att skynda sig.

Dessutom så var det premiärtur med bilen och nya släpet med häst i :love: det är ett så fint ekipage att köra när man väl lastat det! Kände mig jäkligt stolt både över att jag äntligen har mitt BE-kort och att jag slog på stort och köpte släpet jag ville ha. Dessutom så upptäckte jag att jag har en kombiramp på släpet! Det märkte jag inte ens när jag köpte det utan såg det först idag :o det är en funktion som jag hade på min önskelista när jag letade släp men släppte rätt snabbt eftersom det var svårt att få tag på ett släp som uppfyllde de absolut viktigaste kraven och även hade det. Så jag har alltså fått mer än jag ens betalade för :D

VÅrväder?! Här är snorkallt! BRRR. Men solen skiner iaf så jag ska tvinga ut min trötta kropp på en joggingrunda. Inte så pepp... :p

Gött med släpet! :D

Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg. Du verkar genomlycklig för BE-kortet verkligen!

Dum fråga, men vad är en kombiramp?

Det är svinkallt här med! Minus 12 i morse! Under dagen har det dock varit sol, men det blåser ju så sjukt kallt hela tiden så det spelar liksom ingen roll.

Dumma jäkla vinter! :(
Kom ut och sprang iaf, så nu är jag mycket nöjd. Och det var varmt när jag väl kom igång iaf :)

är verkligen ingen expert, men av trådar här på buke bla så kan man oftast utläsa att killar som sagt att de inte vill ha något seriöst oftast inte vill det även om de beter sig sådär. Han har nog en annan uppfattning om vad ett ONS/förhållande är kasnke, men jag hade nog rått dig att inte blir för känslomässigt envolverad (om du kan låta bli) innan han sagt att han ändrat sig ;)

Av erfarenhet av en sådan kille får jag väl hålla med. Han sa att han inte visste vad han ville, att vi bara hade det bra ihop liksom. Men han köpte hem mat till sin lägenhet som jag älskar som han inte äter, han köpte hem min favoritchoklad, vi gick och höll handen på stan och hans vänner började fråga hur länge vi varit ihop...
Men nein, det han sa var det som gällde. Inte det som han gjorde. Man brukar ju säga att folk kan säga vad som helst, men det är deras handlingar som visar vilka de är och vad de vill. Stämmer kanske inte alltid!

Haha åh deppigt. Kanske ingen idé att slösa energi på snubben. Men ja hoppet är ju det sista som lämnar människan :grin:

Woop woop! Duktigt med springrunda i den här kylan. Jag har varit på både Bodypump OCH indoor walking så tänkte dö lite smått i soffan nu...

Har för övrigt varit en väldigt bra dag. Vi är i princip färdiga med vårt PM inför uppsatsen som ska in på torsdag (!), bara lite finslip kvar. Sen fick min uppsatskompis fast jobb efter examen + att han fyller år så det firades med en lunchöl i solen! :D

Åh, det låter som en helt suverän dag det där! Bra jobbat med dubbla pass! :)
Jag ska på BP imorn jag. Första gången på typ två veckor så det lär bränna! :D

Men här har det inte blåst idag, vindstilla och solen låg på. Så även om det var nollan ute egentligen så svettades jag när jag mockade ute i fleece. Så här och i Särö var det varmt.

Det är jag! Utan körkortet så hade mitt liv avstannat helt, nu kan jag istället planera för hästarna och verkligen komma igång. Och en kombiramp är en som man både kan fälla neråt som på en traditionell svensk transport eller åt sidan som när man öppnar ett skåp :)

Men vad kul för din kompis att få fast jobb redan! Önskar det kunde hända mig. :D Är väl typ kört efter bara tre år och det känns lite BLÖÖÖH just nu. Jag vill inte plugga mer! Jag vill jobba och tjäna pengar och vara LEDIG på min fritid!

Men som sockerdricka så fint sa... Hoppet är det sista som överger människan. :cool:

Jobbar mitt sista pass på extrajobbet imorn. :eek: Känns HELT stört. Allt man måste avsluta när man flyttar, usch på det. Alla fina människor på jobbet, alla kaoskvällar, alla sköna kvällar när allt flyter, våra korkade diskussioner när vi är övertrötta... Och så är det slut nu. Efter två år. Min längsta anställning hittills.

Crazy shit. Nog för att jag inte vill sitta med ett sånt jobb for ever, jag vill ju pyssla med mina fiskar eller vad det nu blir av det hela. Men ändåååå!

Kan tilläggas att han inte ens hade sökt tjänsten utan en annan inom samma organisation men de tyckte han passade bättre för den här. Snacka om flyt!
Har också sökt en hel hög nu så väntar nu bara på att samtalen ska rulla in ;)

Sätter lite extra nördstämpel på mig själv ikväll. Har driftat iväg från firrarna lite sista tiden och råkat låna hem böcker om miljö (hehe, lagom bred definition) istället. Plast ligger just nu mycket, mycket varmt om hjärtat - inte plasten i sig, men plastens del i våra liv. I förlängningen är det dock en fiskangelägenhet, speciellt när en havslevande liten fisk på några centimeter kan ha 82 små plastbitar i sin pyttelilla mage...

Så jag bara måste länka två saker. Samma person är ansvarig för båda, och han lyckas skapa konst av ganska avskyvärd statistik. Och inte minst plast. Speciellt filmsnutt nr 2 är något jag önskar att alla i hela världen fick se. I juni 2012 hade trailern fått 3,8 miljoner visningar. Jag väntar spänt på att hela filmen ska ha premiär och hoppas att den inte bara visas på någon filmfestival utan görs tillgänglig för allmänheten. Han är en riktigt bra talare och film nr 1 (ett Ted talk) sätter pricken över I:et på många punkter enligt mig.

http://www.ted.com/talks/chris_jordan_pictures_some_shocking_stats.html

http://www.midwayfilm.com/

På nattduksbordet ligger böckerna Skräp, Tyst hav - jakten på den sista matfisken, och Tyst vår. Verkligen rekommenderad läsning och om någon ramlat över något motsvarande tas tips gärna emot... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka