Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

kl

sitter i reception idag igen, sista dagen på ett tag :(

Kan totalt identifiera mig med Gina från i lördags idag iaf, för fy farao vad jag snorar :p

Ja jag är med jätte förkyld.Blev väldigt trött på jobbet igår & hur jobbigt är det fysiskt egentligen?!Slutade 22.30 igår och medans jag åt min smörgås så somnade jag framför tvn så omkring 2-tiden så kommer M upp och frågar vad jag gör:p.Hur sjutton ska jag orka jobba till 00.30 idag?:eek:

Aja jag är rätt så glad iaf för jag har börjat blicka mkt framåt:).Har kommit in på matte b,kemi a och historia a så nu blir det att plugga from nästa vecka med.Är dock lite osäker på om jag verkligen ska läsa historia a.
Tror ni jag pallar att jobba 50% och plugga dessa kurser på samma gång som jag håller liv i allt annat?

Det har snöat här med. :mad:

Och jag har härmed kontaktlim på fingrarna. Limmade näääästan ihop fingrarna, med lite plats på också... Men det löste sig! Jag är härmed kvalificerad för Äntligen Hemma.

åh fy för att jobba så länge!

väldigt individuellt hur mycket man orkar med egentligen... beror väl på hur tungt plugget blir helt klart :) Men hoppas det funkar för dig!

---

allmänt bitter idag :grin:

Det är väldigt svårt att säga, beror dels på hur bra man är på att planera och hålla ordning på många saker samtidigt (vilket det kan bli med dels ett jobb och dels med flera olika kurser där det är inlämningar och annat att hålla reda på) men även på hur bra läshuvud man har och hur mycket man kan om ämnena innan.

Jag börjar ifs inte försen 15.15 men jag drömmer om lite mer kontorstider eller liknande som de flest har.

Varför bitter?:crazy:

Jo jag vet att jag kommer att ha det tufft med matten så antar att jag får fundera lite till.

Pride:Usch hoppas att du snart mår bättre :).

Du kan ju testa ett par veckor och se hur tempot, kraven och nivån på kurserna är. Det varierar väldigt mycket och har man tur så är det flexibelt och bra tempo som gör att man kan pussla ihop livet på egen hand. Du vet ju inte om det kommer att gå innan du har testat. Men ett tips om man läser flera olika kurser är att skriva ner allt, ha listor och en kalender och verkligen använda dem! Skriv ner vad som ska göras till vilken dag, vad som bör göras under veckan och vad som ska tittas på för inlämningar längre fram och så vidare. Bocka av saker när de är gjorda också, det känns bra :D just att skriva ner är det som får mitt (relativt välfyllda och hektiska) liv att fungera så bra som det gör. Då är det lättare att känna sig ledig när man faktiskt är ledig också.

En kalender har jag redan som jag Absolut inte hade kunnat klara mig utan men Tack för tipset med listorna :).Kommer bli kul att börja plugga & snart är det dags att söka in till hösten med.

Just det ja, det glömmer jag hela tiden att jag måste fixa. Men anmälan öppnar väl inte förän om ett par dagar (15/3?). Känns spännande för första gången på länge, äntligen dags för något "riktigt" i studierna i och med C-uppsatsen. När terminen är slut så kommer jag faktiskt att ha gjort något som räknas på ett vis, det ska bli väldigt skönt.

Evvan: Låter så fantastiskt att jag bara önskar jag vore i samma sits ;)

Ja alltså det känns väldigt fint för tillfället... Men samtidigt är ju allt så osäkert, det kan ju vända och skita sig lika snabbt igen, så jag vågar inte riktigt "tro" på det för mycket än. Men det känns bra just nu!

Funderar på vad vi ska hitta på i helgen. Finns inte sådär jättemycket att göra i Jkpg känns det som. Tips? (Helst gratis/billigt också...)
Hoppas på sol och plusgrader iaf...

förstår det, just osäkerheten har väl viss charm, men man vill ju itne vara kvar där allt för länge ;)

---

knarkar för övrigt handkräm idag :p Passar på på lediga dagen från förskolan (där man tvättar händerna hur mycket som helst!!). Händerna är så torra nu att jag smörjer på varje halvtimma och de känns fortfarande torra :o

GAAAAAAH, jag kommer aldirg få ett jobb :cry: :cry:

ringde på det där jobbet jag vill ha, och har sökt, och försökte vara lite "lagom på", men fick inte alls bra vibbar... Har sökt jobb i ett år och inte blivit kallad på en enda intervju och nu när jag VERKLIGEN FÖRSÖKER på riktigt så kommer det inte göra ETT SKIT!

GAAAAAAH, jag kommer aldirg få ett jobb :cry: :cry:

ringde på det där jobbet jag vill ha, och har sökt, och försökte vara lite "lagom på", men fick inte alls bra vibbar... Har sökt jobb i ett år och inte blivit kallad på en enda intervju och nu när jag VERKLIGEN FÖRSÖKER på riktigt så kommer det inte göra ETT SKIT!

Gaah vet den där känslan :( Söker också jobb och det känns så himla hopplöst. Men vet inte, man får aldrig ge upp...skickar styrka! :banana:

Ja jag har mest levt i limbo och ba, vadå har jag massor med tid över? :p surfar för mycket och gör ingenting. Men det börjar bli tråkigt nu. Så imorn ska jag spela badminton med en kompis! Så kul, längesen vi gjorde det! Nu låter det som om jag aldrig gör nåt, så illa är det inte. :D Är ju meningen att jag ska jobba på uppsatsen men nu är det inte så jättemycket att göra, mest en massa väntan...

Och jo, jag har tänkt att jag ska rensa i garderoben i ungefär en vecka nu haha... Har redan flera kassar i förrådet som inte hamnat hos återvinning eller klädinsamling ännu! Vad hittar du på då, söker jobb? Varför kunde du inte hoppa på och jobba extra?

Haha men då har du lite att göra i alla fall :). För att jag är/var sjuk så kunde inte jobba.

Känner mig rätt bortskämd med att bara komma med massa positiva saker hela tiden, men vi lever väl alla genom varandra (right?) så förhoppningsvis kan det pigga upp fler!

Den här veckan blir nämligen bara bättre och bättre... idag frågade en kompis till mig om jag vill följa med på en semestervecka i Frankrike i juni, som hon har vunnit!! En vecka på atlantkusten med resa, boende och surfutrustning (!!) betalt. Jag sa ja. En sjukt bra anledning att satsa inför beach -13 också. :p

Och i kväll sa min "granne" på kören att det kändes tryggt att sitta bredvid mig, bara den kommentaren gjorde min dag ännu bättre! :bump:

Fyfan vad härligt!! Önskar någon kunde bjuda mig på resa :love:

Jaha hörrni singeltråden. Vad säger ni, jag har så svårt för att bestämma mig för om det är värt att höra av sig en gång till den här snubben eller skita i det totalt...tankar? :angel:

Museum är bra grejer när man dejtar! Då gör man något aktivt samtidigt som man kan prata både om allt och inget eller det man ser på om det skulle behövas nya samtalsämnen.

*kl*

Jag har en soft dag i soffan. Började med att åka och veckohandla imorse, fyllde skafferi och kylskåp och köpte nya vårblommor (en jättestor bukett påskliljor :love: ). Sedan har jag fixat lite fakturor och gått igenom ekonomin för att kolla att allt stämmer, lagat middag till ikväll, diskat och städat köket och tvättat lite. Kollar på Parenthood och har precis ätit lunch också. Ska åka och hoppträna med unghästen ikväll för en ny tränare, det enda jag inte bestämt mig för är om jag ska lära honom att gå på släpet via step-up idag eller om det ska vänta till en dag när han har åkt lite mera (han stod på ett släp senast i början av oktober) och jag har hjälp.

Den här veckan är det egentligen bara roliga saker kvar att göra, hoppträning, biodejt med kompis, middag med annan kompis och spaweekend i helgen :love:

Spela badminton? Jag gjorde det idag och det är kul. :D Inte så dyrt heller. Gå på hockey, det är dessvärre dyrare men superkul! Fast du kanske inte håller med där :angel: Gå ut och gå en fin promenad, typ Bauerleden.

Om ett litet tag kan jag tipsa om att ha picknick på grännaberget! Om man går på gången som går till restauranger kan man vika av mellan träden och sätta sig precis vid branten. Superfint och mysigt med utsikt över Vättern och Visingsö. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010