Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

*kl*
Min lilla ponny kan springa fint :D

32314764.jpg

32314766.jpg

Så här slimmad har han nu med blivit :love:
32251269.jpg

Mot detta som han såg t när han kom (december)
32001621.jpg

Och så HÄR såg han ut för 1 år sedan hos förra ägaren :eek:

Jag är kär! Gud så fin! Skimlar är så otroligt vackra! var precis en sån liten skimmelkille som för många år sen fick mig att bli förtjust i rasen, en hingst. Gick i en hage o var fet som 17, men såå vacker! Drömde om honom i flera år! Kallade honom "Toddler". Haha!

Athlas och jag provade på slalom löst mellan stängselstolp igår för första gången och det tog inte lång tid innan han förstod vad det handlade om :) Han hoppar igenom en rockring utan problem med. Men skulle nog kunna göra rockringen lite mindre :)

http://www.youtube.com/watch?v=8ZbIB_UC5zg - Slalom
http://www.youtube.com/watch?v=exDATfFzfCQ&NR=1 - Rockring

Skulle vilja göra ett A-hinder, vippbräda och balanserings hinder men vet inte hur jag ska bära mig åt. Får jag bara till hindren tror jag inte det är någre problem för honom att utföra dem :)

29153_1304029199.jpg

Vad fin han är och så inspirerad jag blir :-) Min dotter har en ganska stor shettiskorsning som hon ägt i två år, problemet är att ju duktigare hon blir desto busigare blir ponnyn och mer nervös blir jag. Försöker att träna honom så mycket jag kan från marken och det är jättebra att se hur andra gör för att få inspiration!

Va roligt att jag kan insirera någon :) Finns mer bilder i en annan tråd på gnägg. *olika trick* eller vad den heter :) Ska ta och filma lite fler trick. Men idag blir det en promenad.

*kl*
Idag flyttade Prinsen till ett lösdrift där det endast går shettisar :D Funderar på att kanske köpa den ena av de shettisarna som går där (svartskimmel och hingst :d) haha men deras mini är sjukt söt med :3

32346303.jpg

32346301.jpg

32346305.jpg

Och den jag vill köpa :angel:
32346304.jpg

Det tycker jag att du ska göra :)

Åh va söta shettisar ! :) Skulle vilja att min också skulle få gå med någon i sin egen storlek. :)

Vet inte. Jag tror att hon är det, det är ingen som har kunnat riktigt fastställa om hon är svartskimmel eller brunskimmel. Jag tror ju mer på brun.
Eller kunnat fastställa, det är väl inget jag ansträngt mig för heller å andra sidan ;).

Hon är ju även på min avatar och här är en höstbild på henne:
P1010149.jpg

Hon står bara reggad som skimmel.

Senast ändrad:

Är nån bra på färger så får ni gärna säga vad hon är :). En bild till bara för det:
212.jpg

NU ska jag sluta lägga in bilder ;).

Vad är skillnaden med en brunskimmel då? För jag menar det finns ju mer mörkbruna hästar också så jag antar att det är vissa saker man kollar efter, erkänner, färger är inte min starka sida :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 478
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 176
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 925
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår