Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Tyvärr så är han helt papperslös >___< Fick köpa honom för en tusenlapp av gubben som äger honom.
Men han är den snällaste hästen jag träffat (efter min andra lille) :love: 5 år och ohanterad men går med på allt :D
Bad,täcke, sele, träns & gått som handhäst bredvid vagnen har han inte reagerat på iaf :p

Sedan att han är den snyggaste shettis jag träffat gör inte saken sämre ;)

pict0072-2_150032957.jpg

pict0086_150659248.jpg

pict0091_149867986.jpg

:love:

Senast ändrad:

Tusan också! Inte för att jag har något sto, men den dagen jag har det.. :love:

Frågar allmänt: Finns det godkända konstantskimlar (i "ordinary size")?

Självklart finns det det :) Det här är dom jag kommer på just nu:

Svartskimmelhingstar med RS:
Upplundas Columbus
Lukas

Rödskimmelhingstar med RS:
Titol
Pique
Cosmos
Epol
Lufsen
Tiger

Svartbrunskimmel med RS:
Smedens Remington

knapp

Jag har köpt mej en liten shettis! :D Så nu kommer jag nog hänga här på denna tråd, -om det går för sej! :p

Damen ifråga är ett 3årigt sto som jag kallar Ine.. :) Över metern redan, när slutar de växa ungefär? Ju större desto bättre för min del så..

Ponnyn är lugnet själv, helt underbar att ha att göra med! Hon är tänkt som främst sällskapshäst och som barnponny för småkusinerna.. Sutten på några ggr, men inte tänkt göra något seriöst inom ridningen med henne förrän hon fyllt 5 (bra eller dåligt?), mer än att lill-kusinen kan få åka häst någon gång. Men funderade på om det kanske går att köra in henne tidigare?

Vi har hunnit vara på promenad några ggr, både själva och med kallblodet (då gick Ine med som handhäst) och hon är hur rolig som helst att ha att göra med, så cool! Stå själv i hagen är inte heller några problem.. :D

Bilder kommer så fort jag har tid! :angel:

hans stam är tyvärr okänd, han är registrerad som Svensk ridponny av "shettis typ"

Kanske ska berätta stam på min dam också.. :)

Hon är efter Estel v. Bunswaard och undan Rosemary v.d. Eulesberg..

Jag som inte kan något om avel har inte en aning om ifall det är en bra eller dålig stam.. :p

Ine heter egentligen Primo Victoria!

*kl*
Efter mycket tänkande har jag bestämt mig för att inte köpa Putte utan tar Nalle istället.Nalle är en mini-shettis hingst på 6 år. Får honom billigt och han har full stam. Då han är lika stor som min Prins kan dom dela på utrustningen samt kanske kan köra dom i par i framtiden med :)

Prins & Nalle
32407679.jpg

32469601.jpg

Kunde inte låta bli, Vill visa nya bilder på min lilla hingst från när han kom te nya stallet igår.

han var extremt över viktigt när jag köpte honom, men har nu fått ner han bra i hull tycker jag själv. ;) men säg gärna vad nu tycker! det hade uppskattats!

dsc00960_151887945.jpg

dsc00961_151888868.jpg

dsc00963_151888124.jpg

*kl*
Efter mycket tänkande har jag bestämt mig för att inte köpa Putte utan tar Nalle istället.Nalle är en mini-shettis hingst på 6 år. Får honom billigt och han har full stam. Då han är lika stor som min Prins kan dom dela på utrustningen samt kanske kan köra dom i par i framtiden med :)

Vilket sött litet par!
Hoppas d blir lite par körning med de båda,
hade varit super gulligt tror jag!! :)

Man blir ju som shettissjuk av att titta på era bilder! :love:

Saknar min gubbe. Ägt honom i sju år nu i juni, men han är utlånad sedan tre år tillbaka.
n881245595_2088472_6481.jpg

18860822.jpg

5920_228901785595_881245595_7629494_3463201_n.jpg

Vilken söt en :3 Han är lite lik min ena kille i färgen :)

Funderar på testa ta Nalle till hingstvisning och se om han har vad som krävs för att bli godkänd :p

32479073.jpg

32484405.jpg

Sedan min lilla Prins med :D
32479095.jpg

32484407.jpg

Är sugen på att ställa ut min valack bara för att hitta på något och det är ju kul o höra hur han ser ut. Men har aldrig ställt ut häst förut och undrar vart man kan läsa sig till vad som gäller med medlemsskap och annat som är bra. Har kollat lite på nätet men inte hittat något så jag skulle uppskatta om någon kunde länka :)

Har ju en shettis till, får väl lägga in bild på den också då. Inte min dock, är bara fodervärd. :)

omgjordIT.jpg

KL

Har bara en liten fundering.
Vi har lånat hem en minishettis på 85cm som är både riden och körd 14 år god kondition och hull, nu till min fråga jag har en dotter på 10 år hon är 134cm och väger 29 kilo är det skadligt för hästen om hon rider någon gång ibland??
Jag har minder barn som kommer rida på henne och vi kommer även köra men alltså KAN hon rida iblad utan att hässten tar skada?

Jag skulle säga att hon kan rida, bara inte längden stör henne eller ponnyn. Jag har som viktgräns på 30kg till min minis och han är inte ens speciellt öh... vältränad:D Dock har det bara handlat om kortare turer på ca 20 min och lätt terräng. Men testa, ni ser ju vad ponnyn tycker!

Sen rent allmänt, är det någon här som är med i RKS eller Shetland Nord? Brukar dessa föreningar anordna något i Norrbotten? Vore askul att tävla i tömkörning eller lite agility, men har inga planer på att åka till Uppsala för något sådant...

Ok tack för svaret!

Det handlar bara om max 30 min åt gången "lätt ridning" bara mulla i skogen. Hon har en stor och rejäl shettis på 106cm som hennes egen så tanken är bara om hon kan rida den lilla någon gång ibland tex när hon och någon kompis rider ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 521
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 238
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 929
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka