Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Är det bara någon gång ibland och lättare turer så skadar det nog inte :D
På mina minisar har jag max vikt 25 kg men dom är lite mindre än din :)

Annars kan du ju kolla upp om det finns fler intresserade i ditt område eller om det finns folk som vill åka och själv anordna en tävling "åt RKS". Kanske inte riktigt det du ville, men då har du ju möjlighet att tävla i alla fall. :)

Puttar upp tråden med lite nya bilder :D
Hur håller sig era shettisar sig i hull nu på sommaren ?

Så här ser mina pojkar ut nu
32535894.jpg

32535897.jpg

32535889.jpg

32535891.jpg

Kunde inte låta bli, Vill visa nya bilder på min lilla hingst från när han kom te nya stallet igår.

han var extremt över viktigt när jag köpte honom, men har nu fått ner han bra i hull tycker jag själv. ;) men säg gärna vad nu tycker! det hade uppskattats!

dsc00960_151887945.jpg

dsc00961_151888868.jpg

dsc00963_151888124.jpg

Vilken snygging! :d:love:

Ska han gå i avel? :laugh:

*knapplån i en lång tråd :) *

Här är det en rejäl gräsmage, och värre lär det bli innan sommaren är över :D

Får väl snart inte plats i vagnen :angel:

sdc14695_153565477.jpg

sandra-017_150250166.jpg

Vilken superide! Känns dock inte helt aktuellt för min del att involvera mig i något sådant, kommer ha en aktivitetsnivå på 150% till hösten, hade varit så skönt att bara lasta på ponnyn och åka iväg till något färdigt.

Men det är helt klart något jag ska tänka på när jag inte jobbar/pluggar så mycket, för intresse tror jag helt klart finns! I alla fall om tävling(arna) skulle placeras kring Boden, Luleå och Piteå:)

Det är ju bara bra om det anordnas lite mer tävlingar med bättre spridning! Men då gäller det ju att man har tid och ork förstås! :)

Dom ser bra ut i hull :)

Mina har hållt sig jättefina! Valacken var lite tjock till en början men han har gått i mindre hagar nu och fått lite mer begränsat med mat. Och hingstarna har tjockat till sig lite nu när dom gått själva, annars är dom så aktiva och håller igång varandra och hinner inte äta.

Hej! Fpr väl slänga in ett litet inlägg om mitt nyförvärv. :) Han heter Dansereds Picasso och blev 1 år igår den 7/7-2011! :D Som sagt, 1-årig hingst efter Skattens Crut och undan Moflos Mona-Lisa. Köpte honom av uppfödaren Marie Pilhede i Dansered. Har bara haft honom i cirka 2 veckor, men han är underbar! :D Ska ha honom till trickträning och körning, och förhoppningsvis avel om han blir godkänd:) Älskar hans stam så hoppas på det :D

Har lite frågor som någon kanske kan svara på?
Hur gör man och vart tar man kontakt för att visa/premiera unghingst?
Tack påförhand :D Bilder på Picasso :D --> http://www.google.se/search?tbm=isc..._upl=415l2569l0l17l15l0l11l11l0l135l446l1.3l4

Senast ändrad av en moderator:

Tömkörde mina små igår, var inte det lättaste att både hålla tömmar samt lyckes med ta kort XD

32554063.jpg

32554079.jpg

KL

Hur är sommarpälsen på era shettisar?
Trodde jag skulle få en blank fin kort sommarpäls men icke. :crazy:
Han fällde som han skulle och det i mängder (han hade rejäl vinterpäls).

Hur ser era pälsar ut? Har shettisar lite mer päls eller...?

Min ena fäller fortfarande hans päls är mycket grövre och inte alls så blank, rakade honom i januari kanske har med det att göra ? Hingsten har tunn och glansig sommarpäls som "normala" hästar.

Fråga; Tycker ni jag ska visa Nalle på hingstpremieringen nu i höst, eller ställa honom på vanlig utställning och ta premieringen till våren ?

32566759.jpg

32566752.jpg

Är han inte visad alls förut skulle jag åka på utställning först, dels för träningens skull, dels för att se om det är "lönt" att åka på premiering. Äls
kar hans färg!

Herregud vad söt han är! Vilka gulliga små ögon han har!
Visa på utställning först, då får du ju ett hum om det är någon idé att visa på premiering. Och dels så är det ju bra träning!

Hur går det med pållen, var det inte han som kunde kicka mot dig och sådär?

Då tar vi vanlig utställning först :D ja hans färg är underbar :love:

gulkiwi: ja dom ögonen kan man dö för :p han kickade innan men efter den andra hingsten åkt har han blivit världens ängel. Så tror han kickade för han var grymt stressad då den andra jagade honom hela tiden :(

Skönt att det fungerar bättre nu då!

På lördag ska jag på Premiering med mitt sto och föl! Spännade!!

Ska anmäla min shettis valack till utställning för skojs skull. Har dock aldrig gjort sånt här tidigare så jag undrar om man måste fylla i mankhöjd i anmälan och om stamboksnummer är tex RS 6055 ? Har som sagt inte gjort detta förut. Tacksam för svar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 541
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 348
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 932
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka