Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

*kl*
Helklippte Prinsen idag. Han var så duktig <3 Från att det knappt gick och tränsa honom när han kom i december så kan jag stå och klippa hela honom ute, både huvud och ben och han står och sover :love:

Så här såg han ut innan klippningen
32625635.jpg

Efter
DSC00106.jpg

DSC00114.jpg

KL

Jag har inte varit inne så mycket i tråden men här kommer lite bilder på min Zebastian:laugh:
Vi har senaste tiden dragit en del däck och han är helt oberörd, så nästa steg blir att hänga på vagnen:laugh:

DSC06505.jpg

DSC06360-1.jpg

DSC06343.jpg

Så söta små shettisar ni har allihopa! Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag kan göra er sällskap här i tråden...:angel:

Är det någon av er som ska ställa sin shettis i karlslund på söndag ? Vad brukar ni ha på er när ni ställer ut ? :)

Jag brukar vara klädd i vitt, dvs vita långbyxor och vit piketröja eller liknande på överkroppen. Händer att jag har annan färg på byxorna om det är kasst väder eller så, då är det bättre att ha något som är lite mer smutsvänligt :p

Lånar din knapp för att visa min lille ponny, det är evigheter sen jag visade honom.

Har haft honom ganska exakt ett år nu, och han går från klarhet till klarhet, nu i sommar körde jag in honom ("glömde" dock att ta tag i förspänningen ordentligt, så han står stilla och jag drar vagnen till honom istället för att han kliver in själv) med bra reslutat.

Kidsen älskar sin lilla häst, och han kommer travande med öronen framåt när de ropar på honom

Så här der det ut när vi är på skritt-tur en kväll nu i somras, strunta i den lustiga vinkeln på fotot, den gör honom inte direkt rättvisa...

Tre_av_mina_fem_fina_pojkar_De_alskar_sin_lilla_hast_och_jag_tror_han_gillar_dem_med_Han_kommer.jpg

Tänkte ber er se hur han ser ut i hullet med, om man kan bedöma det så här. Man känner hans revben hyfsat lätt, bara ett lätt tryck över dem så är de kännbara. Han rör sig lätt och smidigt och har växt ur sadelen..... Ryggmuskler deLuxe :love:

I onsdags, i nerförsbacke...
53034_1314816432.jpg

Tisdagskvällen
Hullet_ar_ratt_okej_nu_tror_jag.jpg

rumpan
43458_1314739418.jpg

ryggen
32939_1314739507.jpg

snett framifrån
92550_1314739559.jpg

en till rumpbild
82620_1314739629.jpg

Så här såg det ut i vintras, och nej, det är inte bara päls där.... En hel del mage är det, genant nog....
68078_1296154484.jpg

57676_1296154704.jpg

Såg att svansen på bild två ser konstig ut, det är en reflex som kniper ihop den...

*kl*
Mina små är nästan rikskändisar nu XD
Vi ska visst vara på första sidan idag :p Dom hade hästens dag i byn och hade med mig Nalle och Prins så Nalle skulle lära sig vara bland andra hästar ^^ Roliga var att många (hästfolk) kom fram och undrade vad Prinsen var för ras, de flesta tippade på Falabella XD Många utav dessa är även shettis ägare :p
Här e 2 bilder på Prinsen där ifrån iaf, kan säga att jag är väldigt nöjd med hullet på honom nu :D
32697385.jpg

32697387.jpg

(selen har han på sig för jag band Nalle i den när vi cyklade)

knapplån

Jag är ju aldrig på gnägg så jag har helt missat den här tråden, hittade den av en slump...
Här finns ett helt gäng shettisar, hinner inte presentera dem alla med bild just nu, men tar en kortvariant i alla fall.
Inleder med foto på mitt minsta barn på min minsta shettis:
DSC02447a.jpg

De ponnysar jag har är:
Hippotekets Cassis f. 00, e Smevallens Royal u Kringlan (elit) - Freddie
Hippotekets Esska f. 02, e Sir Douglas u Mathilda - Brunte
Hippotekets Jippie f. 08, e. Linnestofta Meat Loaf u Zandra - Wessel v.d Amstelhof
Hippotekets JumJum f. 08, e. Linnestofta Meat Loaf u Hippotekets Cassis
Hippotekets Kokopelli f. 10, e, Ekstrands Hiawatha u. Zandra
Hippotekets Lovis f. 11, e. AlmnäsTromb u Zandra
Connie II f, 91 e Aron u Carry - Wärnanäs Soldan
Mon Amie f. 92 e Coco u Kärlingehults Loretta - Horshaga Bumbo (fotot ovan)
Zandra f. 94 e. Wessel v.d Amstelhof u Zusanne v.St Johan - Onyx v.St Geerhof
Miss Marilyn f. 06 e. Ytterhalls Mistral u Lyktans Karisma - Watson v Bunswaard
Furunäs Timmy f. 07, e. Furunäs Bonzo u Furunäs Fergie - Furunäs Fernando
Moonlight's Rasmus Boy f. 88, e. Ardlogie Silver King u Nords Madicken - Package of Marshwood

Får berätta mer och lägga ut fler bilder vid ett annat tillfälle :D

Måste också presentera min lilla kille som ja köpte ibörjan på sommaren, har bara några gamla bilder men han är 1år och heter Tiramisu :)
Tirresommaren2011.jpg

Tirre.jpg

Är den dräktig eller bara extremt fet? :eek:
Ingetdera faktiskt.
Den är inte dräktig och inte ett dugg fet heller, utan har bara en stor buk. :crazy: Detta trots väldigt bra foder, som alla de andra hästarna (inkl fullblodsunghästen) håller sig fina på. Hon är rund över rygg och rumpa, på gränsen till tunn över revbenen men med en jättemage. Vet inte riktigt varför.

Hon borde inte ha proteinbrist eftersom ingen annan av mina hästar, som äter samma mat, har det. Och hon ÄR rund över rygg och rumpa, det hade hon inte varit om det vore proteinbrist. Hon är 19 år och har haft några föl (hos tidigare ägare), gissningsvis är det brist på/uttänjd bukmuskulatur som gör att hon ser ut sådär, hon har ett rörelseschema som inte direkt främjar träning av bukmusklerna :p

Och nej, hon har varken "värsta fettnacken" eller fång heller. Däremot har hon skrubbat av sig lite man (lindrigt sommareksem) så det ser nog värre ut än det är.

Så vill jag nog raka min shettis i höst! Har du haft täcken på din när den har varit rakad så? i så fall hur tjockt? Tycker det är så svårt när man inte helrakar vad man ska ha på.

Har du dragit däck med skaklar eller linor?
Nevin: Fin liten kille! Välmusklad ser det ut som. Kul!
Välkommen Ameo!

Okej då förstår jag, det kan abslout vara en faktor som spelar in med åldern och föl...

Menade inget illa, hon är otroligt söt! :)

Åh, vilken rolig tråd!

Ska själv och titta på vår allra första shettis idag. Ska bli såå spännande!

Jag och Athlas var iväg på utställning på karlslund i örebro 21/8. Det var min allra första utställning och jag är hur nöjd som helst, bortsett från att han inte stod stilla när jag ställde upp honom för domaren och sen när jag skulle visa i skritt o trav vart han loj och det gick knappt att få fram honom =/ Tänkte jag skulle ställa honom nästa sommar igen för att få lite bättre poäng på gångarterna.

Han fick 8-8-8-7-6= 37

30434_1313941331.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 565
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 369
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 932
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka