Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Tror inte du måste fylla i mankhöjd om du inte är säker, men jag mätte själv, och skrevit ca 102 cm. Stamboksnumret tror jag är detta tex 38954089.
Det andra är RS numret, men har ditt häst ett sådant skall det nog anges på namnraden.

Jag är så glad!! Min lilla Sickan, min presentponny som jag fick av mitt förra jobb, har varit på premiering idag, och fin underbara 40 poäng!:bump::banana: Ingen kan vara gladare än jag! Och hennes förl, Sicken Fabel, fick fina 39 poäng, jättekul på ens första egna föl att det ser bra ut såhär långt!:love:

Visst var det i Tierp du visade henne? Tycker mig känna igen namnet :)
Jag var där med en väninna som visade sin treåring.

Nej han har inget RS nummer, men man ska ju fylla i föräldrarnas stamboksnummer, därför vart jag lite fundersam över vad det är för nummer jag ska skriva i.

Mina killar fick hoppa lite idag. Nalle visade det sig att han har lite stuss i sig :D

32602063.jpg

32602062.jpg

http://youtu.be/gnbD2Q4HVx4

*Lånar knapp*

Hur mycket tränar ni era vuxna shettisar och hur? Kan ni beskriva hur en vanlig vecka ser ut t ex?

Min grabb har alltid legat på plussidan vad gäller vikten och funderar på hur mycket han egentligen måste hållas igång för att 1) gå ner det överflödiga och 2) hålla sig där:confused:
Han överutfodras inte, så det är motionsbiten som måste bättras på!

*Lånar knapp*

Hur mycket tränar ni era vuxna shettisar och hur? Kan ni beskriva hur en vanlig vecka ser ut t ex?

Min grabb har alltid legat på plussidan vad gäller vikten och funderar på hur mycket han egentligen måste hållas igång för att 1) gå ner det överflödiga och 2) hålla sig där:confused:
Han överutfodras inte, så det är motionsbiten som måste bättras på!

Jag håller på med min 3 åring i stort sett varje dag för han blir ledsen annars men hittar på lite allt möjligt och det finns ju ganska mycket man kan göra fast man inte kan rida.

Har provat lite med min;
hoppning
tömkörning (bara ute i skogen än så länge)
körning
trickträning
promenader
handhäst och jag har provat cykla med honom (han verkade dock finna båda grejerna värdelösa och var duktig på att visa att han tyckte det var tråkigt)

Vet ju inte hur tjock din är men kanske inte är så bra för benen att hoppa om han är väldigt tjock.

Överdrivet fet är han inte, men helt klart på plussidan vilket såklart inte är nyttigt...

Går som körponny så han motioneras mestadels genom körning och tömkörning, ibland longerar jag men föredrar tömmar framför lina. Brukar även ridas men det är högst sporadiskt.

Så motion får han, men helt uppenbart inte i den mängd han behöver eftersom kilona aldrig lossnar:(
Just därför jag undrar hur mycket andra tränar sina vuxna shettisar, tror jag är lite "feg" och tänker att han fått nog för dagen när han i själva verket har en en hel del energi kvar att ge.

Slänger in lite bilder Bebban när jag ändå är igång:)

Från feb-11, stallägaren blir varje vinter imponerad av hans pälssättning. Och tur är det väl att han liknar en mammut mer än en ponny, med tanke på den pisskylan vi haft...

Sommaren-11 tillsammans med min tremännings foderponny.

Kobra som sagt...

haha killen jag snart får hem ser ut som en mammut och han är inte ens en shettis XD Dock lika liten som min minsta mini :p
32606321.jpg

Eller är det getter :eek: hans mamma och ett annat sto :rofl:
32607739.jpg

haha eller hur XD Jag som var orolig om killen jag kommer få hem ska klara av att gå på lösdrift :p Med dom pälsarna tror jag att han är uppvuxen på det :D

Kan också ta och bjuda på en bild:)

Var iväg och körde häst och vagn för några dagar sen. Vilma heter hon.

9v877r.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 364
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 932
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka