Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Ja, det gör det nog faktiskt! Hur min lilla tjej ser ut vet jag tyvärr inte då hon just nu bor 35 mil bort!

Min fick sitt från börjes idag, gigantiskt då han igentligen har 75 i täcken men fick ta ett i 85 :p
Sitter bra iaf stort i rumpan bara på honom :D

Prinsen i sina boots :p Någon som vet om det går rädda en sådan här man ?
Tror ni den kommer växa ut ?
32014503.jpg

Pälsglans är ordet för alla shettis manar. Min lilla hade nästan ingen man alls i sommras men med mycket pälsglans borstning och envist toppande av manen börjar den på att bli riktigt lång :love:

Vart har du köpt den kapsonen? Svårt att hitta sånt som passar så små!

Det är en full som jag kapat lädret på. Då det är kedja i så passar den ju ändå.

Nu har min shettis ponnystorlek, cob ibland i grimma så han är stor.

Sök på ridkapson så kanske du hittar, är min dotter som köpt och det är ett tag sen. Denna är ju med cykelkedja, finns med fast järn också.

Fiint! Skönt att bli av med pälsen så man kan borsta dem på riktigt!

Tack :) Ja det var skönt att få bort pälsen. Förra året hade han vinterpäls kvar långt in på sommaren, köpte honom i maj så jag vet ju egentligen inte hur mycket dom stått o borstat på honom men mycket päls hade han. Behöver inte oroa mig för att nypa honom i pälsen med selen när jag ska tömköra och fast han har en liten mage så vart han o se smalare ut också ;)

Så bedårande han är!

*kl*

Jag saknar verkligen mitt lilla skräp av att kika i denna tråden, men är glad att han har det så bra hos fodervärden. Han har varit ute på foder i 3 år nu och är hela 21 år gammal. :love:

32032078.jpg

32032061.jpg

18860820.jpg

Vilken liten snygging!! Det är ngt speciellt med de små faktiskt, saknar min shettis nästan mer än islandshästen!

Det är verkligen något unikt över shetlandsponnyer, ja!! Saknar mest av allt min ponnys mångsidighet... att köra släde under stjärnklar himmel, tolka med snowboard, ha med honom på joggingturer och så saknar jag hans sjujävla livsglädje. :love:

ja, det finns alltid nåt att göra! jag brukade ofta ta med min då jag var ute och f´gick med hunden. Ibland tog jag islandshästen oxå. Hästarna kopplade och hunden lös. Förra vintern åkta jag pulka bakom min tje, det var såå sjukt roligt, det saknar jag, perfekt väglag har det varit för sånt!

Underbar video! :love:
När jag hade äldsta islänningen o shettisen tillsammans brukade jag ha shettisen lös när jag red islänningen och tvärtom när jag körde shettisen. Men det funkade bara på skogsvägar på vintern (med snövallar). Annars försvann de till skogs. :o

'Knapplån'

Här kommer en bildbomb på min shettisflicka :love::
Ekot´s Kellie -98
e: Senateur v.d. Veldstraat u:Ekot´s Felice

Kellie "jobbar" som sällskapshäst åt vårt kallblodssto som gått på travet och som nu är betäckt och även där har Kellie varit sällskap under semin och kontroller.
Hon tar detta på stort ansvar och kräver sin plats i rampljuset, vart vi än kommer.:D

32082301.jpg

32082291.jpg

32082278.jpg

32082008.jpg

Har en liten kille som jag har haft i sex år i oktober , han är ett litet charmtroll, en bästämd liten herre som inte är rädd för att visa vad han vill.
Vi håller på med körning/tömkörning och löshoppar älskar han. Vi åker på lite utställningar då och då blir en till sommaren och en tömkörnings tävling hoppas jag blir av i sommar.

Kålkulla Underbar
2001
e. Gläntans Babar u. Unni

P1501049

P2314070

P2383019

P2246877

Jodå det går bra :laugh: Jag är ju sån att jag nöjer mig med att vi har haft en roligt dag och han har sköt sig :laugh:
Det mesta han har fått är 39 , men i sommar satsar vi på 40 får bli träning så han får mer muskler och smallare . Så får vi se om vi når vårat mål;)

jag strävar oxå efter 40 min tjej, men har hela 2 poäng dit! Annrs håller jag nog samma profil som du! Det ska va kul och de ska uppföra sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 370
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 922
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka