Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Jag hade inte tänkt visa någon av mina ponnyer den här vintern, eftersom min erfarenhet av att visa hästar i vinterpäls är väldigt negativ, men jag anmälde mycket motvilligt mina två 3-årsston till utställningen i Karlstad 5 februari. De är ju som sagt 3 år i år och man bör väl i alla fall försöka satsa på ett eventuellt dubbelguldsdiplom. :grin: Nu är jag inte så väldigt hoppfull, kanske framförallt för att de är så runda båda två, men jag tänkte att vi åker på en utställning så får vi se vad det blir för poäng och kritik. Den ena är visad med 38 poäng som föl och den andra är inte visad alls, så det kan verkligen gå hur som helst känns det som. :)

Min shettis vägde 167 kg när han var som finast i hullet. Då kunde jag krama om honom med mina armar runt magen :D Han är 90 cm i mkh och var då 8 år. Han vägdes på ale Djurklinik, vet. tyckte dock han skulle bantas. Men han va jätte tunn.
Jag tycker att det låter som ganska mycket, men typen på ponnyn har ju viss betydelse också. Min ena hingst är 92 cm hög och vägde 161 kilo i november förra året. (Han blir 3 år i år.) Han är förvisso inte så musklad eftersom han inte tränas, men han har definitivt för stor mage och borde troligen väga runt 150 kilo i sitt nuvarande "muskelskick" för att räknas som i lagom hull.

Så 167 kilo på en ponny som är 90 cm hög låter mycket, men utan en bild på honom är det ju omöjligt att säga om det verkligen var det. ;)

Jaså? Vad är de för stam på honom då?

Här är min plutt:

DSC_0093.jpg

Dixon
f. 1998
e. Damit
u. Doxa
ue. Kärlingehults Max

Har en till plutt, han är bara två år på bilden:

IMG_7049.jpg

Spender
f. 2006
e. Love Spring
u. Björklids Davina
ue. Kärlingehults Mident

Jag känner mig också lite skeptisk att visa med vinterpäls, men kanske kan de dölja lite skavanker ;) Nej, men för min del så visar jag den 13:e enbart för miljöträningens skull. Han ska visas i sommar också och då hoppas jag att han växt till sig lite bättre (inte för att jag kan förutspå hur han kommer se ut i mitten på mars) :) Förstår att det är lite med skeptiskt för dig, 3-åringar är ju lite mer allvar att visa...

Duplo: Vilken mardrömm! Det är ju inte jättelångt ifrån där jag bor...

Min shettis vägde 167 kg när han var som finast i hullet. Då kunde jag krama om honom med mina armar runt magen :D Han är 90 cm i mkh och var då 8 år. Han vägdes på ale Djurklinik, vet. tyckte dock han skulle bantas. Men han va jätte tunn.

Min shettis väger enligt uträkning 117 kg och jag som trodde det var mycket :p
Dock är han tjock och har några kilo som måste bort. Han är en mini på 81 cm/mkh.

haha ojj det är mer än det dubbla ju :o räknade ut hans vikt på en fodersida.
Han är 118 cm runt sadelgjordsläget och från bog till rumpa 100 cm.
Hittar inte mitt viktband >___<

Vad roligt! Min är oxå dräktig i fölar i juni om allt går som det ska! Är lite orolig att ghon kan ha kastat, för hon blev jagad REJÄLT i hagen då hon var knappt 3 månader dräktig. Blev otroligt stressad stackarn!

vad spännade!! man får ju iallafall nån slags aning om hur de ser ut, rörelserna ä ju iaf desamma även i vinterpäls! Längtar efter att få åka o visa min lilla dam igen, får bli i sommar/ höst då hon har fölungen vid sidan!

Nämen stackars liten :( Håller tummmarna för att hon behåller.
Min lilla ska föla i början av Juli. Åh jag är så glad har väntat sen innan Jul på provsvaren. Det första provet som skickades in innan jul blev förstört på posten och det nya provet skickades in 27 dec så det har varit lååång väntan :D

fast det var inte mycket, han ska nog väga runt där nu om han ska bli fin igen, men nu har han mer muskeler än vad han hade då och det väger ju också. Jag fattar inte hur jag lägger in bilder i tråden :o :confused: men om du vill kan jag testa i pm till dig.

jag har korta armar och när jag kan få runt mina armar om hans mage är han smal ;)

56331_1294779049.jpg

Klippte min lilla shettispojk igår för första gången och det var som om han aldrig gjort annat :) Vart köper ni täcken till era shettisar ?

Givetvis är han täckad nu men tycker det är svårt att hitta hyffsade täcken i stl 85.

Jag har köpt nere i Ullared, på B*rjes, H**ks och MyOne :) Det från MyOne har jag nu, har kletat in det i antibit så det kanske håller ett tag :) Det är halvhals på också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 368
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 922
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka