Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Han är en riktig goding när han vågar! :laugh:

Tack för förslaget! Gillar de! Ska rådslå med gubben min :p

Tack för alla förslag! Vi väntar fortfarande på att få möjlighet att få hem honom så namnet är inte heller bestämt. Kära sambon vill kalla honom "Tjocken" pga magen han har just nu :grin: Jag vägrar! Hehe

Ek3n: Då skulle du se honom i verkligheten, han har en enorm utstrålning som man inte kan undvika! :love:

Tack Har insett hur svårt det är med storlekar.:)

Inser att det knappt finns några tömkörningsgrejer till dessa små:confused:

Har ställt frågan förr men gör det igen vad har ni när ni tömkör????

När jag tömkör min shettis har jag en vanlig tömkörningsgjord som man har till storhäst, min gjord är stl. cob köpt på h**** med två stroppar på och så har jag köpt en dressyrgjord 40cm. Funkar hur bra som helst så kan använda den både nordisen och shettisen :)

Har han inget namn då är han troligen inte reggad i SSS heller o därmed ingen shettis utan en a-ponny kort o gott.

Jättesöt ändå!!!

*KL*

Jag går i lite selköpartankar nu, och tänkte att ni kanske skulle ha lust att hjälpa mig genom att berätta vad ni har för sele och vad ni tycker om den, gärna bilder med :)

kl
Hänger inte riktigt med i tråden, men här kommer en bild på min lilla Belinda när hon är ute och drar sina hussar i pulkan :D
Sonen vill inte rida längre så det är tur att det finns en massa annat kul man kan göra med sin ponny!

img_0032.jpg

*kl*
Nu är jag äntligen shettisägare :D Lill-Prins heter han, har bara tråkiga box bilder men imorgon blir det ihopsläpp och då följer kameran med :p

Köttbulle XD
31945380.jpg

Men jättesööt :D
31945379.jpg

Så många fina bilder här är på era shettisar! Var ute i snön idag och fotade mina två. Den svarta är Rosalinda, "Lillan", f.06 e. Skäpperöds Orion och fuxen är Kumlaby Tirol, "Tille", f.08 e. Titol.

th_Tomtehstar010.jpg

KL

Har inte vart inne på bukefalos på en lång lång tid, med vart mycket glad när jag hittade den här härliga tråden och hoppas man får vara med på ett hörn. :) Måste ju få presentera mina ögonstenar:

Först och främst gammelgubben, en helt otroligt snäll kille med mycket vilja och bestämda åsikter, som fick mig att ändra min tidigare skeva uppfattning om shettisar:
Putte Kock
f.1991 (e. Östertorps DagVag, u. Tessie)

pic_show_id31915360.html

pic_show_id31915349.html

pic_show_id31915379.html

Också lilltjejen som vi har haft i ca 6 mån nu. Under inkörning just nu. Har varit ganska sen i utveckligen, men helt underbart positiv och extremt nyfiken tjej. Har tyvärr patellaupphakning på båda bakbenen:
Stenstugu Hilda
f.2007 (e. Dollman, u. Lyktans Haidi)

pic_show_id31915380.html

pic_show_id31915369.html

pic_show_id31915351.html

*kl*

Idag har jag varit ute på promenad med Lill Prins :p Kan säga att han är inge vidare uppfostrad XD Vi var ute ca 40 minuter och då travade han hela rundan och en annan fick hålla i för att han inte skulle pinna iväg :o Han tyckte iaf att det vad väldigt roligt och lika pigg när vi kom hem som när vi gick :D Tror inte jag sagt hans stam han är e: Urban v. Ons Genoegen u: Harriette v.d Ossenkop, någon som vet något om dessa ?

*kl*

Hoppas ni vill välkomna ännu en shettis till tråden.

Rossmons Flamingo (Flamman, ponny, skrälle, muffin)
f. 2000
B-ponny

e: Damit
u: Fänlids Fridolina
ue: Iano Rs

En liten fuxkille som varit i vår ägo i.. 8månader nu.
Ett riktigt litet charmtroll med extremt mycket personlighet och extremt stor fantasi på att skapa sig saker att göra. T.ex. rymma och släppa ut boxhästarna, leka med brandsläckaren eller öppna alla stalldörrar och riva ner alla grepar, grimmor, spadar osv. som finns löst.
Är väl tänkt att han ska bli lillasysters hoppeponny och mammas/storasysters körponny.
En väldigt snäll kille som finner sig i det mesta UTOM att bli upphoppad på, särskilt barbacka. Gillar INTE att man klänger på honom.

Extremt överviktig för närvarande. Går på lösdrift med fri tillgång till hö så vad gör man.
Dessutom varit 20-30minus ett bra tag, inte direkt motionsväder. Lillasyster är dessutom bara 8år och har väl inte riktigt det där "trimmandet" i sig Vill helst hoppa och flänga runt.

*bildbomb*
DSC_0013.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0042.jpg

Är de islänning i honom tro?
DSC_0053-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 350
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 147
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 919
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka