Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

fortsättning,

Sen den som betytt allra mest för mig, fortfarande min allra största hästkärlek.. Bonzo.
Tog hem honom till mig som 6-åring, en hingst som hade gått i hagen utan någon som helst hantering, en omöjlig utmaning på pappret, för mig som endast var 12 år gammal. Men vilket hjärta denna varelse hade, allt man gjorde med honom gick som en dans, att köra in honom var helt okomplicerat och han älskade verkligen människor!
Vi tävlade ett par säsonger tillsammans, med mycket bra resultat, dock var han inte en riktig elit-ponny. Men vad gjorde det, jag älskade denna ponnyn över allt annat! Kommer ihåg en gång då han låg platt fall och sov i hagen, jag smög dit och lade mit på hans mage och sov där i över 1 timma :love:
Men när jag sedan slutade med ponnytravet, tog jag också det svåra beslutet att lämna bort min svarta skönhet.. Det svåraste jag gjort i hela mitt liv.
Det sista jag vet om honom är att han står i Norrland och är avelshingst. En stor dröm jag har är att köpa tillbaka honom igen. Min sagohingst :love:
1155540.jpg

1155476.jpg

Mamma brukade säga att han hade lika mycket hår som hjärta :D :love:

Nej verkligen inte :love: stallets hemsida har fler härliga bilder på honom, kan skicka i pm om det är någon som vill kika :)

sssofiieh: pm skickat :)

haha ja, hår hade han så det räckte och blev över :D:love: hans svans ska vi ju inte tala om ens.. såå tjock och underbar!!

Tro mig, det gör jag ganska ofta oxå! Shetttisar SKA se ut sådär. Tycker det är ngt man fäster för lite vikt av vid avel, ingen som tänker på att de ska vara hårfagra. Tycker de allra flesta shettisar man se numera har ganska tunnt behåring. Hon har alltid fått beröm på utställning för sin behåring. Kul! Föisen hon ska få hoppas jag oxå blir bra nehårad, men pappan är Hamras Fridolf, så jag tror nog ungen ska få man så den klarar sig, Fridolf har rätt mkt man han oxå!

Ja Det kan man ju göra men skulle vilja ha fler ringar på gjorden, som på en riktig tömkörningsgjord.

Jag tog tömkörningsgjorden som jag använt till min stora häst (använder inte den till honom längre) och sydde helt enkelt in maggjorden så den passar lillskiten.

Smiter in med en fråga. Orkar en ensam shettis dra rockard + vuxen á la 70 kg? Jag menar nu på en hyfsad varje-dag basis.

Den jag får hem imorgon har jag köpt till att köra och han är en mini minishettis.
Dom har nu kört honom med rockard (vuxen).

Tom jag drar en rockard med en vuxen person i utan problem, så visst ska en shettis klara det

Min kompis shettisar drar LÄTT mig och henne tillsammans! :laugh:
Vi kör full rulle i skogen (absolut ingen buskörning, men med bra tempo!) och dom är knappt svettiga/normalt svettiga när vi är tillbaka, kör väl runt 1 timme med mycket varierat tempo, mest trav men även en del galopp och skrittpauser!

Jag och sambon kommer bli med Shettis så fort han är mer tam och vi vågar släppa honom i lösdriften och fortfarande kunna få tag i honom sen!
Vet inte mer om honom än att han är hingst och ca 10 år gammal, han har inte ens ett namn! :( Tips mottages gärna!

Har gått som gräsklippare tillsammans med en vän inte långt ifrån där vi bor. Tyvärr gick kompisen bort nyligen (vet ej varför) och nu vill ägarna inte skaffa en ny utan gör sig istället av med denna också! Skygg liten herre men blir bättre och bättre för var gång vi är där :)

Var egentligen inte på jakt efter fler hästar men kunde inte säga nej! Helt förälskad när jag såg honom :love: Nu är väl planen att få honom social först och främst sen finns de lite tankar på att köra in honom till våren/sommaren, behöver förlora en del extra kilon :p

56461_1291659786.jpg

96531_1291659783.jpg

92325_1291659776.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 328
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 143
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 919
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur