Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

DSC_0055.jpg

Från en hoppträning idag
DSC_0053.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0021.jpg

Vilket fint litet ekipage!!

Jag har inte varit inne här på länge pga av flytt mm. Är just nu hästlös, då båda hästarna bor tillfällugt hos min syster då jag flyttat till Sthlm. HUR har ni som bor här råd att hålla häst på en vanlig lön?

Nu saknar jag mina ponnyryttare när jag ser ekipaget. Galet vad härligt det var att se mina troll ridas och hoppas när ponnytjejerna var i full gång :)

*kl*

Sötaste ponnyn fick ta ett litet språng med syster igår.
DSC_0135.jpg

Kika in frambenen ;)

Finns lite sitsmässigt o jobba på systern.
Benposition, tramp i hälarna, inte resa sig så högt utan fälla fram kroppen mer, samt händerna.
Men hon är bara 8 :)

naaaw, va söt. Vi har oxå en liten shettis hemma, fast vi kör den mest å lillbrosan tävlar han!

Älskar me det, kanske syns :angel: hans höpåsar e oxå limegröna :p

Några bilder ifrån idag bara för att han är sötast :love:

31997291.jpg

31997292.jpg

Vad fin han är!

*KL*

Nu har jag fått skickat iväg anmälan till vinterutställningen den 13 mars i Frillesås. Någon mer som ska visa på någon av vinterutställningarna?

Jag fick även hem min sele i veckan, det blev en "economic". Tänkte ha denna som inkörningssele så får vi se vad det blir för sele sen. Men jag måste få tag på en kortare bukgjord, men det ska väl inte vara så svårt hoppas jag.

KL
benny110108.jpg

Arrak (Benny) 12 år efter Brandij v.d. Hoorn presenterar sig.

Han är tjock runt magen men vi jobbar på det. Har gått ner sen jag hämtade hem honom.

Vi har börjat jobba för hand och han är otroligt lättlärd. Nu letar vi vagn och sele så vi kommer igång med körningen till våren.

Vilken fining!

Är det ett sidepull han har på sig? :)

Ja mycket päls är det, nästa vinter ska han klippas om han är igång.
Längtar till våren så jag får se hur han ser ut utan all päls.

Det är en ridkapson som har cykelkedja i sig, vi använder den till våra hästar när vi jobbar för hand bl.a. De finns med fasta järn också.

Min shettis vägde 167 kg när han var som finast i hullet. Då kunde jag krama om honom med mina armar runt magen :D Han är 90 cm i mkh och var då 8 år. Han vägdes på ale Djurklinik, vet. tyckte dock han skulle bantas. Men han va jätte tunn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 354
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 148
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 920
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka