Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hedinn: Missar möjligheten att MM kan ha varit förtrollad. En konstig miss från Hedinn tycker jag. Om det inte är så att Hedinn själv var den som var förtrollad eftersom hon först verkar misstänka AskoII rätt mycket, men sedan lägger en röst på Cirkus istället.

Varför är det en konstig miss? Och var har jag misstänkt AskoII mycket? Det här är väl i princip det enda jag har skrivit om henne:

Jag har precis samma känsla. De flesta känner jag ändå som neutrala, känslan när jag tänkte på AskoII var ungefär "har hon skrivit nåt?" Och när jag såg antalet inlägg blev det lite obehagligt.

Är det att misstänka någon mycket? Cirkus hade jag misstankar mot, men i din text låter det mer som att du tycker rösten var tagen ur luften.

Hmm, jag har tyckt Asko känts som vanligt, men jag blir lite osäker nu, några noterade även att hon hade väldigt många inlägg men knappt fanns med på radarn, eller hur man ska uttrycka sig? När jag dubbelkollade blev jag också lite paff över antalet inlägg i förhållande till vad jag minns av henne. Jag ska titta närmare på henne imorgon och se om jag upplever henne på ett annat sätt än tidigare.

Ska gå igenom röstningarna också, återkommer strax!

Varför är det en konstig miss? Och var har jag misstänkt AskoII mycket? Det här är väl i princip det enda jag har skrivit om henne:

Är det att misstänka någon mycket? Cirkus hade jag misstankar mot, men i din text låter det mer som att du tycker rösten var tagen ur luften.

Jag tyckte det var en konstig miss för att vara du, jag tycker att du brukar ha stenkoll på olika möjligheter i lekarna. Just det citatet här ovanför tog jag som att du misstänkte Asko ganska mycket. Att du misstänkt Cirkus är inget jag reagerat på i dagens genomläsning, därför kom den rösten lite plötsligt för mig.

Jag tyckte det var en konstig miss för att vara du, jag tycker att du brukar ha stenkoll på olika möjligheter i lekarna. Just det citatet här ovanför tog jag som att du misstänkte Asko ganska mycket. Att du misstänkt Cirkus är inget jag reagerat på i dagens genomläsning, därför kom den rösten lite plötsligt för mig.

Okej. Jag har väl skrivit ett "riktigt teoriinlägg" (enligt Caisas standard ;)) idag och då nämnde jag mina tankar om Vira jämfört med igår, cirkus och Matmissbrukaren. Där cirkus och MM var de jag misstänkte mest. Några få minuter innan DL skriver jag om Asko, efter att Vira nämnt hennes många inlägg och jag som känt att jag inte fått någon uppfattning om Asko kollade antalet inlägg och blev lite förvånad då jag tycker hon "gått förbi" mig. Men det fanns ju inte direkt någon tid för att gå igenom hennes inlägg då, utan jag röstade på den jag höll som mest misstänkt innan. Jag har svårt att se att det skulle vara bättre att slänga in en ogenomtänkt röst på någon jag egentligen inte har någon koll på.

Dl1
Matmissbrukaren röstar på OutOfService
Dramatik röstar på AskoII
Vira röstar på Bumpo
Bumpo röstar på MatMissbrukaren
Caisa röstar på Dramatik
Hedinn röstar på Vira
Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Vira
Niyama röstar på Mammas
AskoII röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Mammas

Dramatik lynchas (vapensmed)
Inget nattkäk

DL2
Habina röstar på AskoII
Vira röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Matmissbrukaren
Bumpo röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Mammas röstar på Vira
Ej röstat: Niyama, AskoII

MatMissbrukaren Lynchas (bybo)
OutOfService käkas (borgmästare)

Niyama ersätts av Dramatik2
Asko spårlöst försvunnen

Jag har inte missat nåt nu?

Jag har suttit och tittat och letat, men i överlag blir det svårt att utröna något från röstningarna i sig såhär i början när alla inte röstat varje DL.
Det enda jag kan notera i nuläget är att Bumpo röstat på goda MM båda DL, men det är inte något som behöver betyda att hon är ond, det är lätt hänt om man inte har specialinfo och känner att man hittat nåt skumt, och med tanke på deras diskussion idag förvånades jag inte över att Bumpo lade sin röst som hon gjorde.

Nä, jag skulle vilja gå in mer på röstmotiveringarna och runtkringliggande teorier istället och se om jag hittar nåt där som jag reagerar på, men det får bli ett uppdrag för imorgon.

Mammas: Uppfattade jag det rätt om du tagit fel/missat på DL-tiden och därför inte hann läsa igenom hela leken och inte hittade något nytt att reagera på, eller har du mer som underbygger din röst idag? :)

Pja, jag tycker ju att Habina inte direkt hjälper till att leta onda, tycker du?
Jättekorta inlägg med väldigt lite tankar och teorier.

Okej. Jag har väl skrivit ett "riktigt teoriinlägg" (enligt Caisas standard ;)) idag och då nämnde jag mina tankar om Vira jämfört med igår, cirkus och Matmissbrukaren. Där cirkus och MM var de jag misstänkte mest. Några få minuter innan DL skriver jag om Asko, efter att Vira nämnt hennes många inlägg och jag som känt att jag inte fått någon uppfattning om Asko kollade antalet inlägg och blev lite förvånad då jag tycker hon "gått förbi" mig. Men det fanns ju inte direkt någon tid för att gå igenom hennes inlägg då, utan jag röstade på den jag höll som mest misstänkt innan. Jag har svårt att se att det skulle vara bättre att slänga in en ogenomtänkt röst på någon jag egentligen inte har någon koll på.

Nu ska vi inte vara sån, jag har ju accepterat ditt sätt att teoria, jag försökte mig tillochmed på det själv i någon lek för ett tag sen för att spara tid, men det fungerade inte så bra för mig. :D :p

Jag svarade på TLVs inlägg direkt när jag läste det, jag hade helt missat att DL var 19 om det stod innan det inlägget. Så nej, jag har inget mer som underbygger min röst, mer än att det spontant inte kändes jätteövertygande med Viras förklaring.

Hade jag natten innan insett att DL var såpass tidigt hade jag röstat då, för att slippa ha det som idag, hann inte ens läsa allt innan jag röstade.

Jag svarade på TLVs inlägg direkt när jag läste det, jag hade helt missat att DL var 19 om det stod innan det inlägget. Så nej, jag har inget mer som underbygger min röst, mer än att det spontant inte kändes jätteövertygande med Viras förklaring.

Hade jag natten innan insett att DL var såpass tidigt hade jag röstat då, för att slippa ha det som idag, hann inte ens läsa allt innan jag röstade.

Okej bra, då uppfattade jag det rätt. :) Jag blev själv lite paff när jag såg DL-tiden, men det var några timmar tidigare än dig så det ställde inte till det på samma sätt. :p

*kl*

Jag leeeeeveer! Sprang inte vilse i skogen eller nåt om någon oroade sig :p

Var bara så deppig idag liksom, hade absolut ingen lust att göra någonting alls fastän jag visste att jag har saker som jag borde göra så jag ber om ursäkt mina vänner :(

Imorgon kväll har jag en föreläsning också så jag vet inte om jag hinner rösta ... men jag ska försöka! :D

Återigen, jag ber om ursäkt mina spelkamrater och LL!

Senast ändrad:

*kl*

Jag leeeeeveer! Sprang inte vilse i skogen eller nåt om någon oroade sig :p

Var bara så deppig idag liksom, hade absolut ingen lust att göra någonting alls fastän jag visste att jag har saker som jag borde göra så jag ber om ursäkt mina vänner :(

Imorgon kväll har jag en föreläsning också så jag vet inte om jag hinner rösta ... men jag ska försöka! :D

Återigen, jag ber om ursäkt mina spelkamrater och LL!

*spök*

Du är eventuellt ursäktad, men bara eventuellt ;)

*slutspök*

*spök*

Du är eventuellt ursäktad, men bara eventuellt ;)

*slutspök*

tumblr_mnr113XxTe1rnnzfro1_500.png

I'm sorry, säger de tre små ledsna grodorna ... :D

Usch, nu får jag lite dåligt samvete och jag riktar mig då till Habina(som jag kanske har hoppat på lite), jag hoppas att du förstår att jag inte kritiserar att du har ett liv utanför ulvleken :) Dessutom så tycker jag att man inte behäver redovisa sina IRL issues som kan komma emellan, men det är klart att det förenklar om man vet att nån har en IRL grej som förhindrar röstningen eller så. Då kan man ju säga det lite kort.

Ingen fara cirkus, det är bara en lek det här. :D

Sen så tycker jag att Habina är svår, hon reagerar typ bara när någon ifrågasätter henne som jag gjorde, då kommer direkt ett teoriande. Känns som om hon smyger med i kulisserna. Nu kom en röst på Asko, igen med en så kort, så kort teori. Jag vill se mer av Habina.

*tar ett djupt andetag och försöker hålla mig snäll i tonen*

Ok, lika bra att jag skriver det här (en gång till). Jag har begränsat med tid för ulvlekar, men tycker det är så roligt att jag ändå vill vara med.

Jag kan läsa och skriva sporadiskt under min arbetsdag, lite beroende på hur många kunder som behöver hjälp. Jag börjar dagen med att läsa ikapp vad som skrivits i tråden och då försöker jag svara direkt jag ser någonting som gäller mig. Vissa dagar kan jag ha läst igenom hela tråden på ett par timmar, vissa dagar är jag tyvärr inte klar med läsningen innan arbetsdagen är slut.

Efter kl 17 har jag alltid svårt att hålla koll på leken, men försöker i alla fall kika lite via mobilen. Igår upptäckte jag att jag inte röstat, utan enbart skrivit in min röst + motivering i word-dokumentet på jobbet. :banghead: Därför hoppade jag in för att rösta direkt, jag hade (och har ännu inte) läst vad som hände samtidigt som jag röstade.

Jag skriver alltid ett teoriinlägg per dag, men istället för att känna mig stressad över att jag inte hinner med att teoria och skriva massvis med inlägg, tycker jag det är bättre att jag i alla fall hinner med lite och försöker bidra med mina tankar om varje lek.

Du får absolut rösta på mig för att jag är "inaktiv" eller "smyger omkring", men då får du vara beredd på att göra det i varje lek, för det är så här jag kommer kunna leka.

Eftersom jag ser det är som en lek, så blir jag inte ledsen om jag får röster på mig eller blir lynchad/käkad. Det är inte hela världen, men visst är det roligare ju längre man får vara kvar i leken.

Hoppas det klargjorde varför jag skriver så som jag gör.

*återgår till att läsa ikapp mig för att se vem som lynchades och ifall någon åts*

OutOfService ersätter Mammas

Men åh, oj.
Det är ett väldigt svingande att folk här. Välkommen tillbaka OOS.
Nu ska vi se,
Dramatik har ersatt Niyama
OOS har ersatt Mammas

Sen måste jag också säga till LL att dina uppdateringar är helt underbara!
Jag är så impad.

Skönt också att AskoII är på banan, man blir ju lite oroad när nån som brukar vara aktiv bara försvinner.

Pja, jag tycker ju att Habina inte direkt hjälper till att leta onda, tycker du?
Jättekorta inlägg med väldigt lite tankar och teorier.

Jag tycker att Habina brukar spela så. Och hon brukar ha fler teorier ju längre leken går. Så jag vet inte om jag kan uttala mig om henne riktigt än faktiskt.

Ytterligare en skum grej...
Är det inte bättre att för säkerhets skull lägga en tidig röst då? Än att riskera att inte hinna rösta?:)

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 816
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 088
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar