Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Njae, på det sista.
Håller nog inte riktigt med om det. Som god vill man väl aldrig rösta ut de goda. Som ond vill man väl få ut goda OCH inte bli misstänkt.

KL
*klippklipp i citatet*
Matmissbrukarens misstankar mot bumpo för att hon la en trolig förklädd BOP håller jag inte med om, eftersom jag inte ser det som något misstänkt själv. Om hon är en ond som försöker hitta något att teoria om eller en god som faktiskt tyckte det var misstänkt är svårare att avgöra, men att hon verkar såpass "säker" på det gör mig misstänksam.

Kan du förtydliga den fetade meningen lite? Jag hänger inte riktigt med i vem som är vem av mig och mat i den.

Så du tycker att jag ska gå helt efter vad andra och MM själv säger?

Om jag säger att jag brukar vara si och så beroende på sida, så ni får inte misstänka mig för det. Skulle du då lyssna på det och inte misstänka mig även om du reagerade på det? Nej det tror jag inte.

Nja självklart inte gå helt på det, men jag tycker att det är viktigt att i alla fall ha med det i beräkningarna, för sin egen skull. Det var ju inte bara MM som skrev det utan även flera andra :).

Och jag hela tiden skrivit att det är både MM och andra skriver det.

Och vadå för sin egen skull? Menar du att jag borde vara mer försiktig med vilka jag misstänker?

Ja och jag håller inte med. Jag menar, varför ska man som god undvika att rösta på den man misstänker mest för att rösten i sammanhanget råkar vara en avgörande röst? Jag tänker snarare tvärtom, större möjlighet att en ulv låter bli att rösta med en avgörande röst än att en ond gör det, eftersom en god har som mål att få ut onda och en ond har som mål att inte bli misstänkt, och då kan det vara en taktik att låta bli att göra sig så synlig. En god blir ju snarare glad om den den misstänker mest åker ut, en god vill ju att den hen misstänker åker ut?

Jag håller till viss del med om det - dock med reservation för att man som ulv kan rädda kollegor när det behövs, eller för den delen bli tvingad av motiveringar och dylikt att lägga rösten där. Så jag tror att det inte går att säga något kategoriskt om avgörande röster utan att man måste ta hänsyn till när och hur rösten lades.

Det har du ju rätt i... Dock får man väl reda på en förtrollning efter natt-DL så man är medveten om var man måste lägga rösten tidigare under dagen och har en möjlighet att skriva nån form av misstankar tidigare? Fast man kanske väljer att inte göra så för att det ska bli "uppenbart" att rösten är trollad, i och för sig...

Fast varför? Om vi ponerar att MM blev förtrollad, hon vet alltså att lyan vill att hon ska teoria och rösta på Caisa. Varför ska hon tidigt teoria och ev så misstankar mot Caisa? Det är ju att gå i ulvarnas ledband.

...Om nu inte (i detta hypotetiska scenario) Caisa är en av ulvarna som vill att MM inte ska misstänka Caisa utan tro att ulvarna vill ha ut Caisa dårå. :p

"Men vad var det som hände egentligen Sherlock?", frågar Watson "Varför gick vi bara hem?" "Det.." börjar Sherlock innan han blir avbruten av Mrs Hudson som med bekymrad min kommer in i rummet. "Du behövs, Sherlock" snyftar hon fram "Åh, det har hänt något fruktansvärt. Det är Sally Donovan, hon.. Åh Sherlock.."

Matmissbrukaren var sgt Sally Donovan

BBC_Sally-Donovan.jpg

Niyama ersätts av Dramatik

DL 21:00
NattDL 23:00

Och jag hela tiden skrivit att det är både MM och andra skriver det.

Och vadå för sin egen skull? Menar du att jag borde vara mer försiktig med vilka jag misstänker?

Inte med vilka du misstänker, men möjligen med vilka grunder du misstänker dem på :).

Fast varför? Om vi ponerar att MM blev förtrollad, hon vet alltså att lyan vill att hon ska teoria och rösta på Caisa. Varför ska hon tidigt teoria och ev så misstankar mot Caisa? Det är ju att gå i ulvarnas ledband.

...Om nu inte (i detta hypotetiska scenario) Caisa är en av ulvarna som vill att MM inte ska misstänka Caisa utan tro att ulvarna vill ha ut Caisa dårå. :p

För att "rädda" sig själv från misstankar, eftersom man oftast blir ganska misstänkt om man lägger en röst utan grund. Om ingen skulle komma på att det är en trollkarl med, vill säga. ;) Jag säger absolut inte att det är den bästa idén, men inte kan det väl vara helt ovanligt att man gör så?

Hmm, var Mat bybo? För annars står inte rollen med i rollistan. (Eller kan jag inte läsa den ordentligt?)

Njae, på det sista.
Håller nog inte riktigt med om det. Som god vill man väl aldrig rösta ut de goda. Som ond vill man väl få ut goda OCH inte bli misstänkt.

Nej, men man vill givetvis få ut den man misstänker. Om den är god är det inte så bra men nya tag, men målet är ju ändå att rösta ut onda, och då blir det ju att rösta ut de man misstänker.

Vira skrev:
Jag håller till viss del med om det - dock med reservation för att man som ulv kan rädda kollegor när det behövs, eller för den delen bli tvingad av motiveringar och dylikt att lägga rösten där. Så jag tror att det inte går att säga något kategoriskt om avgörande röster utan att man måste ta hänsyn till när och hur rösten lades.

Ja, så är det givetvis, och sedan är det ju från spelare till spelare också, men en generell riktlinje mer sådär tänkte jag.

Jo, jag förstår hur du menar, men i just detta fall tyckte iaf jag att det var rätt tydligt att det kunde handla om en förtrollning. :p

Jo, jag förstår hur du menar, men i just detta fall tyckte iaf jag att det var rätt tydligt att det kunde handla om en förtrollning. :p

Ja, jag tycker det verkar vara en vettig förklaring när du påpekade det. Iofs hade hon redan bestämt sig för att hoppa av om jag uppfattat henne rätt, så hon kanske bara valde att slänga in nåt ändå också, och valde någon som inte fått någon röst för att inte påverka röstningen när hon inte tänkte vara med mer? Men eftersom hon var god tror jag inte hon skulle göra så heller...
Jo, lutar nog också åt att tro hon var förtrollad.

Jag känner att det är dags att rösta. Jag tycker faktiskt att Viras resonemang är det skummaste i leken hittills. Det skaver lite att Heddan går på samma linje, å andra sidan, om jag finner det skumt är det ju inte konstigt att även Heddan gör det. Så därför: Mammas röstar på Vira.

Om detta redan är förklarat så ber jag om ursäkt för att jag drar upp det igen. (Håller på att gå igenom tråden.)

Först skriver du att det skaver att Hedinn märker samma sak som dig, för att i nästa mening nämna att det inte är något konstigt att hon tycker det skaver för att du gör det. Låter lite motsägelsefullt tycker jag. Hur menade du här?

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 821
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 091
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar