Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad för att det känns som att hon går under radarn mest just nu.

Jag tycker att jag har fått rätt så bra förklaringar av Vira som jag dessutom har visat att jag accepterar, då tycker jag att det är lite orättvist av Hedinn att fortsätta vara picky på mig. Det gör henne inte jätteskum, men jag blir lite frustrerad. Om Vira fortsatt ifrågasätta fine, men liksom när det kommer från annan håll.

Sen så tycker jag att Habina är svår, hon reagerar typ bara när någon ifrågasätter henne som jag gjorde, då kommer direkt ett teoriande. Känns som om hon smyger med i kulisserna. Nu kom en röst på Asko, igen med en så kort, så kort teori. Jag vill se mer av Habina.

MM känns konstig. Hon har en speciell spelstil och jag tycker att hon ändrat från rätt lugn igår till riktigt på idag. Som om hon vill "vara som vanligt" för att inte bli ifrågasatt kanske? Sen kan jag inte se att hon direkt har letat onda. Hon har mest reagerat på den som ifrågasatt henne. Enkel väg om man är ond.

cirkus röstar på Matmissbrukaren

Dök upp en del jobb, har inte hunnit läsa längre än till cirkus inlägg. Det skummaste hittills är för min del alltså fortfarande Viras agerande igår: Mammas röstar på Vira.

Rent spontant: från lyan? Det är iaf en variant att göra om man blivit förtrollad och måste rösta på någon man inte tror på, för att den ska få så liten impact på röstningen i övrigt.

Kan också vara en ulv som kör på den taktiken för att framstå som god.

Jag är glad över att det verkar vara jag som ryker pså slipper TLV komma in hit sen och säga att jag hoppade av leken redan i eftermiddags. Valde dock att hänga med till DL för det kände jag mig tvungen till.

Så jag tackar faktiskt er som röstade på mig så slipper goda sidan eventuellt förlora ytterligare en spelare i onödan :)

Tror detta borde stämma, för inte röstade väl någon tidigt?

Habina röstar på AskoII
Vira röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Matmissbrukaren
Bumpo röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Mammas röstar på Vira
Ej röstat: Niyama, AskoII

Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad för att det känns som att hon går under radarn mest just nu.

Nu förstår jag inte? Men det här gör mig ännu mer misstänksam. Efter din röst på mig igår så hade det vart mindre misstänkt om du fortsatt misstänka mig kan jag tycka än någon jag inte sett dig misstänka alls.

tillägg, såg svaret efter.

Rent spontant: från lyan? Det är iaf en variant att göra om man blivit förtrollad och måste rösta på någon man inte tror på, för att den ska få så liten impact på röstningen i övrigt.

Ja just det, det är en möjlighet...

MM: Såg ditt inlägg nu, är du okej?

Det har du ju rätt i... Dock får man väl reda på en förtrollning efter natt-DL så man är medveten om var man måste lägga rösten tidigare under dagen och har en möjlighet att skriva nån form av misstankar tidigare? Fast man kanske väljer att inte göra så för att det ska bli "uppenbart" att rösten är trollad, i och för sig...

Men du läser ju inte vad jag skriver? Jag har inte lekt med MM och heller inte läst någon lek där hon varit med. Så hur ska jag kunna veta hur det brukar vara? Ska jag enbart gå efter vad ni andra skriver?

Fast delvis just därför, när vi är många som skriver att MM:s spelstil sticker ut känns det dumt att misstänka henne för just spelstilen, hade känts bättre om det var pga något annat. Det behöver förstås inte betyda att du självklart är ulv, men det var det starkaste jag hade att gå på.

Det har du ju rätt i... Dock får man väl reda på en förtrollning efter natt-DL så man är medveten om var man måste lägga rösten tidigare under dagen och har en möjlighet att skriva nån form av misstankar tidigare? Fast man kanske väljer att inte göra så för att det ska bli "uppenbart" att rösten är trollad, i och för sig...

Just därför tycker jag att det är skumt att alls ha med trollkarlar i leken, blir ju så himla svårt att veta hur mycket man ska leva sig in och motivera "sin" röst. Men visst, någon röst idag måste ha varit trollad och det ligger rent spontant nära till hands att det var MM:s.

Fast delvis just därför, när vi är många som skriver att MM:s spelstil sticker ut känns det dumt att misstänka henne för just spelstilen, hade känts bättre om det var pga något annat. Det behöver förstås inte betyda att du självklart är ulv, men det var det starkaste jag hade att gå på.

Så du tycker att jag ska gå helt efter vad andra och MM själv säger?

Om jag säger att jag brukar vara si och så beroende på sida, så ni får inte misstänka mig för det. Skulle du då lyssna på det och inte misstänka mig även om du reagerade på det? Nej det tror jag inte.

Jag skulle behöva en egen korrekturläsare:

Jag menar inte den som får ut en god i allmänhet - utan just att hon lag den avgörande rösten.

Ja och jag håller inte med. Jag menar, varför ska man som god undvika att rösta på den man misstänker mest för att rösten i sammanhanget råkar vara en avgörande röst? Jag tänker snarare tvärtom, större möjlighet att en ulv låter bli att rösta med en avgörande röst än att en ond gör det, eftersom en god har som mål att få ut onda och en ond har som mål att inte bli misstänkt, och då kan det vara en taktik att låta bli att göra sig så synlig. En god blir ju snarare glad om den den misstänker mest åker ut, en god vill ju att den hen misstänker åker ut?

Nja självklart inte gå helt på det, men jag tycker att det är viktigt att i alla fall ha med det i beräkningarna, för sin egen skull. Det var ju inte bara MM som skrev det utan även flera andra :).

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 821
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 091
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025