Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag tycker också att det är konstigt när det är tre som tjattrar och OT-ar så är det bara två (dvs MM och Asko om jag inte missat någon som reagerat på Caisa) som får reaktioner/reagerar. När det gäller MM så tycker jag som sagt att hon är precis som vanligt rätt så ordentligt aktiv, men faktiskt lite mindre bitsk, till och med mer förstående än vada hon brukar vara när någon ifrågasätter litegrann, det behöver inte bero på något speciellt, men jag noterar det.

Haha, jag fick dubbelläsa detta innan jag förstod (tror jag?) att detta inte var misstankar riktade mot mig på nåt sätt utan snarare vidareutveckling av en del saker jag skrev i samma inlägg jag röstade? :p #217 alltså.

Rätta mig om jag har fel, för har jag det får du nog vidareutveckla vad du menar. ;)

kl

En sak som jag funderade på innan det vart lite OT var hur MM diskuterar. Hon var envis och diskuterade med mig och jag fick känslan av att hon inte gillade att jag tyckte helt olika mot vad hon gjorde.
MM tyckte att jag grep efter små strån och ifrågasatte om det var att rösten hamnade på mig som skavde. Medans hon själv gjorde likadant, jag ifrågasatte hennes röst på Bumpo och då reagerade hon och grep efter lika små strån som jag.

Sen helt plötsligt så bröt hon bara konversationen med en kort kmmentar. Likadant gjorde hon när hon diskuterade envist med Bumpo. Det finner jag lite märkligt och gör att MM lutar lite mer åt onda hållet än goda för mig.

Caisa reagerade jag ju på i förra leken när hon diskuterade med Drama(som visade sig vara ond :mad:), har dock inte reagerat på Caisa än så länge i denna leken och jag vet inte om det är positivt eller inte. Men Caisa håller jag på neutral iallafall.

Bumpo och Habina har jag inte heller några kommentarer om än. Habina känns lika god som i förra leken och Bumpo har mest försvarat sig och det ser jag inget ulvigt i.

Det Hedinn har skrivit håller jag hittills med om, så hen är också neutral.

Mammas är som vanligt och jag håller ett öga på henne ;)

Känner att jag hittills har nästan alla på neutral och det skrämmer mig lite, hoppas att det kommer in mer här innan DL. Men i nuläget så är det MM jag finner mest skum.

Det var inga misstankar mot dig :)
Det var bara ett konstaterande att både MM och Asko hade fått reaktioner på sitt OT-snack, men inte du. För övrigt så reagerar jag inte på någt särskilt som du skrivit idag eller igår heller för den delen. Enda som möjligtvis ligger till last är ju rösten på goda drama, men jag säger inte så mycket om den eftersom förstadags röster alltid är extremt svåra att validera.

MM har taggat upp en hel del från igår då jag tyckte att hon var hyffsat sansad. Jag tycker att diskussionen runt BoP eller inte är tråkig och ger en trist stämming i tråden. MM driver på rätt mycket i den och är på hugget. Känns nästan som att hon "ändrat" tonläge efter kommentarer om att hon är lite ovanligt lugn igår. Känns lite skumt faktiskt, som att hon vill "spela" som förväntat så ingen ska tycka att hon är skum.

Habina (igen) som en respons på inlägg #319. Visst ska inte ulvlekar ta allt fokus från det riktiga livet(själv ska jag på middag till ena dottern - igen) . Men jag tyckte faktiskt att det var lite udda att å ena sidan titta på TV (hästar, jobb och grd kan jag fatta prioriteringen med) och inte engagera sig mer än tre ord till teori, dessutom på en som vi nu vet var god, det talar ju inte till din fördel.

OOS Ännu en som jag inte tycker sticker ut. Även hon kommenterar lite runt den obligatoriska frågan och sitt uteblivna (sena) svar på den. Inga konstigheter.

AskoII lägger sin röst på drama, det är den rösten som gör att drama lynchas. Känns aldrig bra med den som får ut en god. Samtidigt så har drama lagt sin röst på AskoII. AskoII vill inte att det ska tolkas som hämndröst. Nu när det visade sig att drama var god är väl det en fördelaktig tanke för AskoII? Alternativet är ju att det är en ond som röstar ut en god eller gudbevars en god som röstar ut en god. Neutral för tillfället

----------

Jag tycker överlag att det har varit fruktansvärt tråkig stämning i flera av de senaste lekarna, många har gått på person istället för sak och verkar glömma bort att det handlar om en LEK och det ska vara roligt, för det dyker upp otrevligheter på varannan sida nu för tiden tycker jag. Det kanske är jag som överreagerar, jag anmälde mig till den här leken för att få ett trevligt avbrott i min just nu mindre trevliga vardag och det kanske var dumt, men när det fokuseras mer på personerna som skriver än det som skrivs och diskuteras gamla lekar mer än den nuvarande samt skrivs faktiska otrevligheter mot folk och man måste försvara sig för hur man lever sitt liv utanför leken(!) så tycker jag faktiskt inte att det är roligt.

Ja, det var ju för ett tag sen som stämningen började bli trist och vi hade en diskussion om det och alla ryckte upp sig. Nu känns det verkligen som den börjar bli trist igen.

Men va?! Det var mitt första inlägg om saken. Ja, stämningen verkar minst sagt trist.

Men lugn, det var inget illa menat! Om du har läst allting kring detta så ser du att vi är flera som ville lägga ner det, då det inte har med leken att göra och bara förstör. Jag skrev ingenting om att du skrivit innan, jag frågade bara helt lugnt om vi inte kunde lägga ner det och återgår till leken.

KL här kommer några lösa tankar från mig.
För det första så har jag ju lovat mig själv att jag inte ska fastna i en tanke eller i en diskussion, så efter gårdagens utredning med Mammas så släpper jag henne för stunden (och ja, jag hade både misstolkat och missat en mening som var rätt så väsentlig för mitt teoriande) det kanske kommer finnas skäl för mig att återkomma till henne vad det lider.

Bumpo – munhugger lite med MM, pga sin röst på henne. Jag ser inget skumt i det. Jag gillar dock inte heller riktigt MM’s antydning om att bumpos röst är så svag att det snarast är en BOP. Bumpo förklarade redan igår att hon mådde rätt så kass. Jag ser det som så att hellre en röst med en svag motivering än ingen röst alls. Mår man pyton så tar man vad som man hittar. Jag hoppas att bumpos huvud skärper sig så jag får se mer av henne

Vira som då röstar på bumpo och tycker det är bättre om hon INTE röstar(ehurrm, det är väl att bryta mot ulvspelets regel numero uno?). Som jag skrev ovanför, mår man pyton så blir det inte alltid superteorier, lägg därtill att det är första dagen då finns inte så mycket att gå på. Jag tycker faktiskt at Viras teori mot bumpo är om möjligt ännu svagare än den som bumpo hade om MM. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om Viras förklaring i inlägg #262 ”

Detta skulle jag gärna vilja få en förklaring till. Hur kan du hitta en som du inte tror är ulv men det var bara den du kunde teoria om? Det går faktiskt inte ihop för mig.

Nej jag har verkligen inte menat att det är bättre att bumpo inte röstar, och jag skrev också i mitt inlägg att det är bättre att man skriver det man hinner.

Det andra tror jag att du också missförstår. Första dagen är det alltid skitsvårt, och om tio personer har skrivit intetsägande saker och tre har skrivit något som sticker ut är det superlätt att rösta på en av dem som sticker ut för att det går att skapa en motivering kring det - fastän man egentligen inte tror att det behöver betyda att den personen är ond, eller ens pekar ditåt. Men man gör en motivering kring den personen ändå, eftersom det är den bästa man kan komma på och man inte har minsta aning om vem som är god och vem som är ond. Det blir liksom en förklädd BOP hur man än gör. Är du med på hur jag menar, eller ska jag försöka utveckla mer? :)

Usch, nu får jag lite dåligt samvete och jag riktar mig då till Habina(som jag kanske har hoppat på lite), jag hoppas att du förstår att jag inte kritiserar att du har ett liv utanför ulvleken :) Dessutom så tycker jag att man inte behäver redovisa sina IRL issues som kan komma emellan, men det är klart att det förenklar om man vet att nån har en IRL grej som förhindrar röstningen eller så. Då kan man ju säga det lite kort.

Jag fattar!

Tänk vad mycket enklare ulvlekarna skulle vara om de började sisådär tredje dagen. ;)

Sist saken var uppe för diskussion blev det bättre först efter det. Det behövde luftas och sen var alla med på att vi skulle anstränga oss för att få bättre stämning igen. Jag har inte varit inne i leken idag förrän nu, och läste ikapp och svarade då Hedinn. Nu är det ju du som fortsätter diskussionen genom att genast leka trådpolis för att jag också ville yttra mig.

Sist saken var uppe för diskussion blev det bättre först efter det. Det behövde luftas och sen var alla med på att vi skulle anstränga oss för att få bättre stämning igen. Jag har inte varit inne i leken idag förrän nu, och läste ikapp och svarade då Hedinn. Nu är det ju du som fortsätter diskussionen genom att genast leka trådpolis för att jag också ville yttra mig.

Trådpolis? Jag var inte otrevlig, men det är du nu.

Lägger ner nu.

Jag fortsätter med mina lösa tankar

Habina har skrivt så lite och hade fastnat i en IRL situation. Begränsad surftid skriver hon ? men tittar på TV (WC-hoppning) samtidigt som hon surfar på mobilen. Konstig prioritering tycker jag. Sen efter ett par timmar så kommer en alldeles korthuggen röstmotivering” dramas kommentar om AskoII”. Nej, jag tycker att Habina är rätt så skum faktiskt. Rösten som var så svagt motiverad kom dessutom på en som vi vet var god

Fast jag vet inte, jag tycker inte att det är så våldsamt konstigt att man prioriterar annat ibland vad det än må vara? WC-hoppning kanske är viktigt för en del, eller så finns det sällskap att underhålla samtidigt osv. Jag har dissat att vara inne vid DL för att kolla på melodifestivalen i tidigare lekar :p.

Jag fattar!

Tänk vad mycket enklare ulvlekarna skulle vara om de började sisådär tredje dagen. ;)

Ja verkligen! Fast då har å andra sidan paranoian brukat slå till ännu värre, när antingen typ alla har gjort något misstänkt, eller alla är så oskyldiga att man inte vet vart man ska ta vägen ;).

KL
Vira röstade jag på igår för hennes röstmotivering mot bumpo. Efter hennes förklaring (bl.a med att hon hade tänkt rösta på en annan men insåg att hon inte trodde personen var ond och därför ändrade till bumpo som varit inaktiv känns med som en osäker person som inte hittat nåt direkt misstänkt och därför lägger en förklädd BOP. Inget som godförklarar henne, men jag ser inte att rösten och motiveringen nödvändigtvis gör henne ond i nuläget.

Då reagerar jag i så fall mer på cirkus, som tolkade Vira som att hon tyckte att man hellre bör låta bli att rösta än att bara skriva lite om man har ont om tid. För jag förstår inte riktigt den tolkningen själv utan det känns mer som att hon läste in lite för mycket i det som skrevs, vilket lätt kan göras av ulvar när man försöker hitta nåt att misstänka goda för.

Matmissbrukarens misstankar mot bumpo för att hon la en trolig förklädd BOP håller jag inte med om, eftersom jag inte ser det som något misstänkt själv. Om hon är en ond som försöker hitta något att teoria om eller en god som faktiskt tyckte det var misstänkt är svårare att avgöra, men att hon verkar såpass "säker" på det gör mig misstänksam.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
44 900
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 094
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar