Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aaaah, nu råkade jag trycka på bakåtknappen och kunde vinka adjö till mitt halvfärdiga, långa teoriinlägg . Men men, here we go again:
Mammas är som vanligt svårplacerad, men jag har tyckt mig märka i tidigare lekar att hon är lite mer på, ofta på en person, när hon är ulv. Det har jag inte sett i den här leken, varför jag placerar henne en kvarts millimeter åt det goda hållet. Dock kan det lika gärna vara så att det inte behöver betyda mer än att ulv-Mammas spelar lite mer försiktigt den här gången eller att jag är ute och cyklar med min iakttagelse, men so be it .
MM har jag inte reagerat så våldsamt mycket på. Hon skriver inte fler skumma saker än vanligt, och jag tycker att det är oerhört viktigt att ta hänsyn till hur en spelare brukar spela. Annars riskerar man att rösta ut en god kollega, bara för att man inte klickar i spelsätt.
OOS tycker inte att det är så viktigt att ta hänsyn till hur MM brukar spela, vilket får mig att haja till lite. Som sagt, jag tycker att det är superviktigt att inte bara reagera på att någon skriver något som låter konstigt, utan att även fundera på varför det uttalandet gör personen till ulv och helst även kunna motivera vad en ulv skulle vinna på att skriva på det sättet. Annars hamnar man lätt i fällan som jag diskuterade med cirkus, att man röstar på någon för att man har en motivering snarare än för att man egentligen har anledning att tro att personen är ulv.
Habina är svårplacerad. Skriver inte så mycket som jag reagerar på, möjligtvis att man kan lägga ett pyttelitet obs att hon röstade på drama. Å andra sidan vet vi ju liksom inte om alla som var uppe till röstning var goda och motiveringen var inte konstig, så det är väl egentligen inget som sätter Habina åt något håll.
cirkus har jag också svårt att bedöma (no shit Sherlock, det verkar gälla för de flesta i den här listan ). Hon missförstår vad jag skriver, men när jag förklarar bättre så förstår hon och det är inget mer med det. I övrigt har jag rätt dålig koll på vad hon har skrivit.
Hedinn verkar vettig än så länge. Vilket hon i och för sig har en tendens att göra oavsett roll, men det finns i alla fall inget där som jag misstänker än.
Mja, såg du meningen som jag klistrade in i #309?
DL 19:00
NATTDL 22:00
Och snälla försök tänka på hur ni skriver. Detta är trots allt en lek och det är inte meningen att folk ska behöva ta illa upp
AskoII lägger sin röst på drama, det är den rösten som gör att drama lynchas. Känns aldrig bra med den som får ut en god. Samtidigt så har drama lagt sin röst på AskoII. AskoII vill inte att det ska tolkas som hämndröst. Nu när det visade sig att drama var god är väl det en fördelaktig tanke för AskoII? Alternativet är ju att det är en ond som röstar ut en god eller gudbevars en god som röstar ut en god. Neutral för tillfället
AskoII har jag noll koll på, vilket är lite läskigt med tanke på att hon har skrivit så många inlägg. Jag hinner nog inte gå igenom det ordentligt före DL dock.
Håller inte med här, tycker inte att någon automatiskt känns mindre bra om den får ut en god eftersom det är svårt att veta vem som är ond även om man är god, liksom.
Jag sa inte att man inte ska ta hänsyn till hur MM brukar spela, jag skrev att jag kan inte inte misstänka henne för att MM/andra säger att hon spelar precis som hon brukar oavsett om hon är ond eller god.
Jag reagerar på hennes spelsätt, ska jag då bara ignorera det för att andra säger att hon brukar spela så? Jag har aldrig lekt med MM innan, så jag går på min uppfattning, inte vad andra/MM säger, är det veerkligen så märkligt?
Fast jag vet inte, jag tycker att det är viktigt att vara väldigt försiktig med spelare som ofta missförstås.
*halvt kl*
DL är nästan här, och det starkaste jag har är det mot OOS. Alltså:
Vira röstar på OutOfService enligt tidigare motivering.