Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Uh, jag vet inte om jag förstår din fråga? Heddan har inte vad jag sett anmärkt på att hon tycker att det skaver att vi tycker lika, så det har jag inte uttalat mig om?

Det jag skriver är ju att jag tycker att det känns lite obehagligt att hon tycker samma sak som jag, för att sedan säga att det bara är min paranoia som talar och att det egentligen inte är konstigt om en fellow god tycker samma sak som jag. Men att min spontana tanke alltid blir "gah, nu är jag ute på villovägar och därför håller onda X med mig", men det är liksom så jag alltid tänker när någon tycker likadant som jag. Uh, det blir bara mer invecklat när jag försöker förklara känner jag, hänger du med? :)

Jag ville inte riktigt rösta på dramatik då hon röstade på mig, och min röst kan då tolkas som en "hämndröst". Men jag har inte kunnat hitta mycket om alla, och de flesta känns som "neutrala" för mig eller så vill jag se mera från dem. Men fokuset hon hade på MM kändes lite ulvigt.

Vilket fokus menar du? Jag hade väl mer fokus på dig isf?

Oj, jag skrev lite konstigt. Menade inte att Hedinn tyckte det skavde, skulle vara du som tyckte det.

Men varför skulle det vara just Hedinn som är ond bara för att ni tycker lika då menar du? Jag tycker mig inte ha sett dig reagera likadant på någon annan än. (Men så har jag mycket kvar att läsa ikapp också.)

För att det inte i leken hittills har varit något annat tillfälle när jag reagerat på något precis samma som någon annan, och reagerat på det? Alltså jag kan liksom inte säga vad det är som triggar att jag ibland får en olustig känsla när någon tycker samma sak som jag, men ibland kommer den känslan.

Alltså du får gärna peka på var jag stänger dörrar. Jag tycker att jag resonerat som så att jag tror att det inte är mer än en ulv som OTat baserat på hur jag skulle ha tänkt i den situationen. Jag ser inte alls hur det är att stänga dörrar.

Isf gör ju både jag och alla andra det hela tiden när vi resonerar om vad vi tror?

Varför tror du bara att det bör ha varit en ulv som deltog i OT:andet? Varför inte fler?

För att eftersom det ändå var såpass få som var med tyckte jag att det kändes lite otroligt att flera av de typ 3-4 (?) som OTade skulle vara onda, baserat på hur jag hade valt att agera om jag varit ond i situationen.

Herregud, för ett ögonblick var jag skräckslagen att vi hade lyckats lyncha Sherlock vid första lynchningen :nailbiting: Elaka LL som skrämde mig sådär :D även om det är surt att en god åkte så tycker jag att det hade varit värre om det hade varit sherlock.

Gillade att du använde något från tv-serien till uppdateringen! :up:

Nu kanske jag är fel person att uttala mig, men rollen som åkte kunde ju ha varit väldigt användbar om den var kvar länge och kunde omvandla en ulv till god. Det hade ju varit bättre om en bybo åkte liksom.:)

För att eftersom det ändå var såpass få som var med tyckte jag att det kändes lite otroligt att flera av de typ 3-4 (?) som OTade skulle vara onda, baserat på hur jag hade valt att agera om jag varit ond i situationen.

LL var ju en av de som OT:ade men än så länge har ni ju inte börjat kalla mig för ond iaf :angel:

Habina har skrivt så lite och hade fastnat i en IRL situation. Begränsad surftid skriver hon ? men tittar på TV (WC-hoppning) samtidigt som hon surfar på mobilen. Konstig prioritering tycker jag. Sen efter ett par timmar så kommer en alldeles korthuggen röstmotivering” dramas kommentar om AskoII”. Nej, jag tycker att Habina är rätt så skum faktiskt. Rösten som var så svagt motiverad kom dessutom på en som vi vet var god

Fast alltså, vadå hitta något enkelt att hugga på? Hur man prioriterar sin tid är väl ändå högst personligt?

AskoII lägger sin röst på drama, det är den rösten som gör att drama lynchas. Känns aldrig bra med den som får ut en god. Samtidigt så har drama lagt sin röst på AskoII. AskoII vill inte att det ska tolkas som hämndröst. Nu när det visade sig att drama var god är väl det en fördelaktig tanke för AskoII? Alternativet är ju att det är en ond som röstar ut en god eller gudbevars en god som röstar ut en god. Neutral för tillfället

Fast det är ju det vanligaste?

Hahah, jag har du sagt det här, jag smörar för LL, då ingår inte att kalla henne ond! ;)

Sherlock begrundar det som en gång var sgt Sally. "Elementärt, min käre Watson" utbrister han. "Vad? Vad är elemen..?" frågar Watson. "Lestrade! Din gärningsman finns två kvarter bort. På andra våningen, Hotell Sheraton, rum 253. Där hittar ni den ni söker. Det basala med gripandet får du sköta själv, jag har andra viktigare uppgifter framför mig." Sherlock svänger om så kraftigt att kappan fladdrar. I ett huj är han borta igen. "Ni hörde honom, sätt fart!" manar Lestrade.

På plats på hotellet händer det. Ett sms till Lestrade, nej vänta, fler. Vad händer? Sherlock i fara? Åh nej, kan Moriarty ha hunnit upp honom? Var det bara en skenmanöver? Lestrade samlar sina män och skyndar sig till undsättning. "Sherlock var är du? Vad har hänt?" utbrister han medan han springer in i lägenheten. Scenen som möter honom skakar honom djupt. Hur kunde han bara göra så? Hur tänkte han? Eller tänkte han överhuvudtaget? Watson finner kort därefter Lestrade sittande i en av lägenhetens fåtöljer. Till synes långt bort. "Jag tror det är dags för dig att ta lite välbehövlig semester Lestrade" säger han med han klappar honom ömt på axeln. "Det här är ett tungt slag för vem som helst".

Scen 1
Scen 2

OutOfService var DI Lestrade

Rupert+Graves+as+Detective+Inspector+Lestrade+in+BBC+Sherlock+Christmas+Episode+Many+Happy+Returns+Season+3+Prequel.jpg

Ursprungligen postat av Hedinn Visa inlägg
Det har du ju rätt i... Dock får man väl reda på en förtrollning efter natt-DL så man är medveten om var man måste lägga rösten tidigare under dagen och har en möjlighet att skriva nån form av misstankar tidigare? Fast man kanske väljer att inte göra så för att det ska bli "uppenbart" att rösten är trollad, i och för sig...

Fast varför? Om vi ponerar att MM blev förtrollad, hon vet alltså att lyan vill att hon ska teoria och rösta på Caisa. Varför ska hon tidigt teoria och ev så misstankar mot Caisa? Det är ju att gå i ulvarnas ledband.

...Om nu inte (i detta hypotetiska scenario) Caisa är en av ulvarna som vill att MM inte ska misstänka Caisa utan tro att ulvarna vill ha ut Caisa dårå. :p

Oj vad din sista mening fick mig att lyfta på brynen. Detta eftersom att i förra leken påpekade du att om du suttit i lyan hade du gjort just så om förtrollning var med i leken. Alltså fått en god att rösta på en ond, eftersom denne då skulle hålla den den varit tvungen att rösta på för god. Men i denna leken påpekar du det lite skämtsamt, som om du vill framhålla möjligheten, men inte få någon att riktigt tro på den. Och det i sin tur får mig att fundera över om du själv sitter i lyan denna gång.

Sherlock begrundar det som en gång var sgt Sally. "Elementärt, min käre Watson" utbrister han. "Vad? Vad är elemen..?" frågar Watson. "Lestrade! Din gärningsman finns två kvarter bort. På andra våningen, Hotell Sheraton, rum 253. Där hittar ni den ni söker. Det basala med gripandet får du sköta själv, jag har andra viktigare uppgifter framför mig." Sherlock svänger om så kraftigt att kappan fladdrar. I ett huj är han borta igen. "Ni hörde honom, sätt fart!" manar Lestrade.

På plats på hotellet händer det. Ett sms till Lestrade, nej vänta, fler. Vad händer? Sherlock i fara? Åh nej, kan Moriarty ha hunnit upp honom? Var det bara en skenmanöver? Lestrade samlar sina män och skyndar sig till undsättning. "Sherlock var är du? Vad har hänt?" utbrister han medan han springer in i lägenheten. Scenen som möter honom skakar honom djupt. Hur kunde han bara göra så? Hur tänkte han? Eller tänkte han överhuvudtaget? Watson finner kort därefter Lestrade sittande i en av lägenhetens fåtöljer. Till synes långt bort. "Jag tror det är dags för dig att ta lite välbehövlig semester Lestrade" säger han med han klappar honom ömt på axeln. "Det här är ett tungt slag för vem som helst".

Scen 1
Scen 2

OutOfService var DI Lestrade

Rupert+Graves+as+Detective+Inspector+Lestrade+in+BBC+Sherlock+Christmas+Episode+Many+Happy+Returns+Season+3+Prequel.jpg

*spök*

Förbaskades jäkla ulvar!! :mad:

Sjuttsingen när jag får reda på vilka ni är :cautious: *slutspök*

Knapp

Detta är lite tankar jag skrivit ner under tiden jag läst igenom leken idag. Jag har alltså inte hunnit gå igenom varje spelare enskilt än, men planerar att försöka hinna det imorgon. Vira, Bumpo och Caisa är inte nämnda då jag inte har antecknat något om dem när jag läst igenom, antagligen för att jag inte funnit något jag funnit värt att anteckna. Men dessa tre kommer bli de första jag tar mig an imorgon.

cirkus: Tycker att Habina är konstig som prioriterar TV-tid framför ulvlek, och hon tycker att detta gör henne skum. Jag i min tur tyckar att det gör Cirkus skum. Varför reagera på hur någon prioriterar i sitt liv utanför leken liksom?

Mammas: Tror att av de 3-4 spelarna som OT:ade i början så borde endast en av dem vara ulv, baserat på hur mammas själv skulle spelat. Jag tror inte det säger så mycket om hennes roll, men för egen del tror jag inte att det bara behöver ha varit en ulv, det kan ha varit fler också, eller ingen alls. Sedan reagerar jag på hennes inlägg ang. den ev. förtrollningen. Där hon lite skämtsamt antyder det sättet hon enligt förra leken (där hon var god) skulle ha spelat på om hon satt i lyan, men i denna lek verkar hon inte riktigt vilja att någon ska hänga på de tankarna.

Habina: Röstar på Drama1 pga. kommentaren om Asko. Senare i tråden verkar hon dock förbluffad över att jag inte var ond, spec. då hon haft så bra röststatistik i senaste leken. Och efter det känns det som om hon börjar tycka att Asko måste vara ond då hon la sista och avgörande rösten på Drama1 som ju var god. Varför dra så snabba slutsatser om Askos roll undrar då jag.

Hedinn: Missar möjligheten att MM kan ha varit förtrollad. En konstig miss från Hedinn tycker jag. Om det inte är så att Hedinn själv var den som var förtrollad eftersom hon först verkar misstänka AskoII rätt mycket, men sedan lägger en röst på Cirkus istället.

AskoII: Skrev om det där jag i min roll som drama1 reagerade på ang. att jag tyckte att hon inte riktigt verkade räkna in sig själv i den goda sidan. Skrev också senare att hon tänkt att detta skulle hålla henne neutral, något jag fortfarande tycker är något en ulv/ond skulle gjort eftersom det oftast är de som tänker igenom hur deras inlägg kommer att framstå. I sitt teoriinlägg #233 fokuserar hon dessutom väldigt mycket på vilka som svarat på den obligatoriska frågan eller inte. Ett sätt att fylla ut texten lite för att det ska se ut som om hon skrivit mer än vad hon gjort? Skriver även i ovan nämnda inlägg att hon egentligen inte ville rösta på mig för att det skulle kunna tolkas som en hämndröst, återigen tycker jag att Asko tänker lite väl mycket på sin framtoning i leken. Känns beräknande och försiktig med hur hon kommer att framstå liksom.

Alltså, det var hemskt synd på DI Lestrade såklart, men klippen du hade med i uppdateringen var ju underbara! :bump:

Fantastiska uppdateringar LL! :bow:

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 820
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 091
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar