Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hmm, jag har tyckt Asko känts som vanligt, men jag blir lite osäker nu, några noterade även att hon hade väldigt många inlägg men knappt fanns med på radarn, eller hur man ska uttrycka sig? När jag dubbelkollade blev jag också lite paff över antalet inlägg i förhållande till vad jag minns av henne. Jag ska titta närmare på henne imorgon och se om jag upplever henne på ett annat sätt än tidigare.

Ska gå igenom röstningarna också, återkommer strax!

:nailbiting:Ett svar till mig där du inte nämner något om att jag skrivit konstigt. Haha, det får mig nästan lite rädd;):p

Ytterligare en skum grej...
Är det inte bättre att för säkerhets skull lägga en tidig röst då? Än att riskera att inte hinna rösta?:)

Exakt vad jag tänkte. Vet man att man kanske inte har tid att rösta så lägger man väl en "säkerhetsröst" tidigt? Annars känns det ju lite som att man medvetet missar en röstning och som god är ju det definitivt inget smart drag...

Med tanke på att borgmästaren är borta och de onda har en trollkarl så har de onda en god chans att styra röstningen som de vill om inte alla goda röstar. Med tanke på att Asko dessutom missade röstningen igår borde det definitivt ligga i hennes intresse att inte missa en röstning till om hon vill ge oss en chans att se var hon står.

:nailbiting:Ett svar till mig där du inte nämner något om att jag skrivit konstigt. Haha, det får mig nästan lite rädd;):p

:rofl:
Jag tycker faktiskt inte automatiskt du är skum! :mad: Jag hade inte noterat något skumt hos Niyama, och nu tycker jag du kommit in och spelar som du gjorde tidigare i leken när du visade dig vara god, så så länge du inte skriver något jag tycker är väldigt skumt så reflekterar jag hellre över dina teorier när du kommer in med "nya ögon" än något annat. :p

Har lite plugg att ägna mig åt nu, men håller ett öga på leken och ska se om jag kan komma med några vettiga tankar lite senare under dagen. :)

Knapp

CaisaLundblad: När jag går igenom hennes inlägg slår det mig att det är väldigt mycket OT (mer än hälften av inläggen).
Caisas röst på mig som Drama1 kändes lite intressant när man läser vad hon skrev i sitt teoriinlägg:

Drama:
Tror goda vinner, även om det kan bli svårt. Jag såg inte samma sak som henne med Askos inlägg, men jag tycker inte det gör Drama skum. Tycker väl inget direkt sticker ut mer åt ena eller andra sidan här heller. Känns vaken och "på", en av de mer aktiva.

För att i sitt röstinlägg plötsligt vända och skriva så här:

Jag gick tillbaka och läste mina senaste teorier också, där jag också nämnde att Drama kändes "på". Då tyckte jag inte det kändes så misstänkt, men nu skaver det lite, speciellt när jag själv inte känner att vare sig Asko eller MM betett sig särskilt konstigt för att vara dem.
Hon kanske bara vill vrida och vända på det som hon tycker är misstänkt, och det är skitsvårt första DL, men det är det jag reagerat mest på såhär långt.
Därför:

Caisa röstar på Dramatik

Skriver i #366 att hon tycker AskoII känns som vanligt och att hon letar onda med sitt teoriande. Vilket teoriande då undrar jag? För Asko har nästan enbart skrvit OT fram tills dess.

Motiveringen till andra dagens röst på Cirkus är följande:

Nu har jag läst mitt eget teoriinlägg typ 15 gånger, jag har ingen stark känsla för någon, men ska jag rösta på någon nu, vilket jag måste med 3 min kvar till DL, hamnar rösten på Cirkus, det kan lika gärna vara rena uppriktiga missförstånd, men det är lite ulvigt när man missar saker i andras inlägg eller missförstår dem. Men samtidigt har hon accepterat förklaringarna och släppt det... Det är den enda som kändes lite mer misstänkt än resten idag.

Hänvisar till mitt teoriinlägg:
Caisa röstar på Cirkus

Och även detta tycker jag verkar konstigt. För det första brukar inte Caisa rösta på någon om hon inte iaf tror att denne är ond. Detta känns som en ihopraffsad teori där hon lite diskret försöker benämna Cirkus som ulvig. Även det något ovanligt för Caisa, hon brukar hellre skriva att folk skriver konstigt än att de är ulviga, är min uppfatting.

Sen har vi Mammas inlägg #405 där hon skriver följande:

...Om nu inte (i detta hypotetiska scenario) Caisa är en av ulvarna som vill att MM inte ska misstänka Caisa utan tro att ulvarna vill ha ut Caisa dårå.

Och det inlägget undrar jag verkligen om det ligger någonting i, speciellt då det är just så Mammas hade gjort (berättade hon själv i förra leken) och det får mig att undra om inte Mammas (numera OOS) och Caisa är onda tillsammans?

:rofl:
Jag tycker faktiskt inte automatiskt du är skum! :mad: Jag hade inte noterat något skumt hos Niyama, och nu tycker jag du kommit in och spelar som du gjorde tidigare i leken när du visade dig vara god, så så länge du inte skriver något jag tycker är väldigt skumt så reflekterar jag hellre över dina teorier när du kommer in med "nya ögon" än något annat. :p

Har lite plugg att ägna mig åt nu, men håller ett öga på leken och ska se om jag kan komma med några vettiga tankar lite senare under dagen. :)

Haha, jag menade det lite skämtsamt sådär bara.:p

OutOfService ersätter Mammas

:banghead: :banghead: :banghead: sammanfattar bra hur jag känner just nu.

Det bara snurrar i mitt huvud, två som ersatt tidigare spelare. :crazy: Får trösta mig med att jag brukar känna mig helt förvirrad dag 3 och sedan klarnar det längre fram. ;)

Skall läsa igenom allt en gång till och se om jag hittar fler små ledtrådar...

Flera har reagerat på att AskoII skrivit mycket men utan så mycket substans. Hm… Känns fortfarande åt det ulviga hållet. Jag reagerade också på att hon eventuellt inte kan rösta ikväll, då skulle i alla fall jag rösta nu, hellre än att missa röstningen.

Knapp

Vira: När jag går igenom Viras inlägg finner jag faktiskt ingenting alls som jag reagerar på. Och sådant är alltid lite konstigt. Men Vira står inte så högt på min misstankelista just för tillfället iaf, och jag känner att jag måste se mer av henne innan jag vet var jag har henne.

Bumpo: Har inte skrivit jättemycket med substans, utan mest försvarat sig mott MM, vilket var förståeligt. Men det hjälper inte mig att få grepp om henne direkt, och därför måste jag se mer aktivitet från henne innan jag kan uttala mig om var jag tror hon står.

Högst på min misstankelista idag står OOS/Mammas, Caisa och AskoII så jag ser ju gärna att någon av dessa ryker ikväll. Sen är det också så att jag kommer att vara upptagen under dagen (lite osäkert exakt hur länge) och är inte så säker på om jag kommer hinna rösta ikväll. Jag måste rösta någon gång innan 14 då jag ska iväg, så jag känner att jag kan lika bra göra det nu. Händer det något som får mig att ändra mig innan kan jag ändra mig, och förhoppningsvis hinner jag in ikväll innan DL och kan kolla igenom tråden.

Hänvisar till teorin i mitt inlägg #439

Dramatik röstar på AskoII

Blev inte så mycket klokare är jag rädd... :(

dramatik2. Känns mer på än Niyama, men svårt att säga något mer då hon precis tagit över rollen.

cirkus. Jag blir bara mer och mer skeptisk till cirkus. Tycker att hon har en vassare ton än tidigare, kan vara för att hon gett sig på mig en del för inaktivitet. Hon skriver i #446 att jag inte hjälper till att leta onda, men jag känner mig inte hjälpt av henne heller. Ulv som försöker få mig att framstå som jag bara glider med?

OutOfService2. Samma som dramatik2. Svårt att veta när hon precis tagit över rollen. Verkar också ganska leksugen, hoppas jag får bättre grepp längre fram.

Bumpo. Eh…? Kan inte säga mycket där. Neutral just nu, men skulle kunna vara en ulv som är skicklig på att undvika min radar.

CaisaLundblad. Jaha… Jag tycker alltid CaisaLundblad är svår att läsa av, hon är så snäll på något vis. Känns ulvigt bara för att det inte känns ulvigt. :p

Hedinn. Öh… Känns resonerande och klok, så jag sätter henne neutral just nu.

Vira. Ännu en som jag tycker skriver mycket, men som jag inte får något grepp om. Får vara neutral så länge.

AskoII. Delar förstaplatsen som högt misstänkt med Cirkus. Har inte synts till så mycket sedan jag blev misstänksam mot henne, men jag hoppas bli klokare på henne längre fram.

Knapp

CaisaLundblad: När jag går igenom hennes inlägg slår det mig att det är väldigt mycket OT (mer än hälften av inläggen).
Caisas röst på mig som Drama1 kändes lite intressant när man läser vad hon skrev i sitt teoriinlägg:

För att i sitt röstinlägg plötsligt vända och skriva så här:

Skriver i #366 att hon tycker AskoII känns som vanligt och att hon letar onda med sitt teoriande. Vilket teoriande då undrar jag? För Asko har nästan enbart skrvit OT fram tills dess.

Motiveringen till andra dagens röst på Cirkus är följande:

Och även detta tycker jag verkar konstigt. För det första brukar inte Caisa rösta på någon om hon inte iaf tror att denne är ond. Detta känns som en ihopraffsad teori där hon lite diskret försöker benämna Cirkus som ulvig. Även det något ovanligt för Caisa, hon brukar hellre skriva att folk skriver konstigt än att de är ulviga, är min uppfatting.

Sen har vi Mammas inlägg #405 där hon skriver följande:

Och det inlägget undrar jag verkligen om det ligger någonting i, speciellt då det är just så Mammas hade gjort (berättade hon själv i förra leken) och det får mig att undra om inte Mammas (numera OOS) och Caisa är onda tillsammans?

Mycket OT kommer nog från att jag som sagt inte kunde vara aktiv som vanligt i början av leken, förutom första kvällen när det ja, blev mycket OT. Har jag därefter skrivit mycket OT? :crazy:

Och där du citerar mitt röstinlägg har du ju utelämnat en stor del av det som gjorde att ditt "på" kändes mer åt misstänkta sidan? Varför har du utelämnat det, undrar då jag? :cautious: Det handlade alltså om hur du diskuterat med MM och framförallt tyckte hon var "bitsk" när jag själv uppfattat henne som snällare i tonen än hon brukade vara.

Ang. Asko så ja, hon brukar skriva en hel del OT, det är inget ovanligt för att vara hon, och det jag menade med där det kändes som att hon letade onda syftade jag på hennes ganska långa inlägg strax efter DL1 #233. Efter det inlägget har hon skrivit 7 inlägg och flera av dem OT, så därefter hade jag inte mycket att gå på ang. henne när jag skrev mitt teoriinlägg.
Och just Asko är en av de jag ska titta närmare på idag.

Det är skitsvårt att veta vilka som är goda eller onda i början av leken, om du själv läser mitt teoriinlägg som föregicks av rösten kanske du också ser att de starkaste misstankarna jag hade var mot Cirkus, skulle jag ha lagt en röst på någon jag misstänkte ännu mindre, eller inte röstat alls för att jag inte specifikt hade en stark ond-känsla för någon?

Just Cirkus misstänkte ju mig mycket en lek där jag inte läste ett av hennes inlägg ordentligt, och då var jag ond, klart jag då tycker det är ulvigt när hon (eller någon annan) verkar slarvläsa? Speciellt om de teoriar kring det de slarvläst?
Jag är inte säker på att Cirkus är vare sig ond eller god, nej, men rösta var jag tvungen att göra och rösten hamnade där igår.

Vad Mammas skriver eller inte har jag såklart svårt att bemöta, så sista delen vet jag inte alls vad jag ska svara på. :crazy: Jag själv tog det mer som en skämtsam möjlighet när hon skrev det (du tog ju bort smiley:n där som fick det att kännas mer skämtsamt än det gjorde i ditt citat)för att hon ville påminna om att ulvar kan vara luriga, typ.

Okej, måste försöka reda ut och hitta nåt att rösta på nu, emn ajg har inte haft tid att göra mer än skumma igenom det senaste.

Jag reagerade lite på Hedinns reaktion på MMs röst, men det kanske var för att jag själv förstod precis vad hon menade och själv också reagerat på samma sak gällande oos. Hedinn verkar godtagit förklaringen också, så jag har lagt det åt sidan just nu.

Tycker i allmänhet det varit mycket fokus på(/med/runt?) MM, personligen tycker jag inte hon spelat annorlunda än hon brukar, tycker snarare hon verkat "snällare" trots att hon varit del i ett par diskussioner, därför blev jag lite paff när Drama frågade varför hon var så bitsk? Jag uppfattade henne inte alls som bitsk, för att vara hon.
Ser också att Niyama kommit in och börjat delta, har inte hunnit få nåt grepp om henne, men vart ÄR alla? Det är DL snart?

Jag måste lägga en röst nu, karln börjar blänga, kommer ha normalt med tid igen from imorgon em.

Jag gick tillbaka och läste mina senaste teorier också, där jag också nämnde att Drama kändes "på". Då tyckte jag inte det kändes så misstänkt, men nu skaver det lite, speciellt när jag själv inte känner att vare sig Asko eller MM betett sig särskilt konstigt för att vara dem.
Hon kanske bara vill vrida och vända på det som hon tycker är misstänkt, och det är skitsvårt första DL, men det är det jag reagerat mest på såhär långt.
Därför:

Caisa röstar på Dramatik

Vilket ovanför menar du att jag utelämnat som rör mig? Det enda jag hittar är det jag strukit under. Men kallar du verkligen det stora delar?

Mycket OT kommer nog från att jag som sagt inte kunde vara aktiv som vanligt i början av leken, förutom första kvällen när det ja, blev mycket OT. Har jag därefter skrivit mycket OT? :crazy:

Jag menade bara på att majoriteten av dina inlägg var OT, och ja de förekommer främst i början. En anmärkning bara.

Och där du citerar mitt röstinlägg har du ju utelämnat en stor del av det som gjorde att ditt "på" kändes mer åt misstänkta sidan? Varför har du utelämnat det, undrar då jag? :cautious: Det handlade alltså om hur du diskuterat med MM och framförallt tyckte hon var "bitsk" när jag själv uppfattat henne som snällare i tonen än hon brukade vara.

Ang. Asko så ja, hon brukar skriva en hel del OT, det är inget ovanligt för att vara hon, och det jag menade med där det kändes som att hon letade onda syftade jag på hennes ganska långa inlägg strax efter DL1 #233. Efter det inlägget har hon skrivit 7 inlägg och flera av dem OT, så därefter hade jag inte mycket att gå på ang. henne när jag skrev mitt teoriinlägg.
Och just Asko är en av de jag ska titta närmare på idag.

Precis samma inlägg är det jag tyckt hon lagt mycket fokus på huruvida folk besvarat LLs fråga eller ej. Alltså ett inlägg som jag egentligen inte tyckte innehöll så mycket när det gällde att leta onda. Och då speciellt inte eftersom detta nästan är det enda där hon försöker. Leta onda tycker inte jag att man gör med ett teoriinlägg och resten OT (nästan).

Det är skitsvårt att veta vilka som är goda eller onda i början av leken, om du själv läser mitt teoriinlägg som föregicks av rösten kanske du också ser att de starkaste misstankarna jag hade var mot Cirkus, skulle jag ha lagt en röst på någon jag misstänkte ännu mindre, eller inte röstat alls för att jag inte specifikt hade en stark ond-känsla för någon?

Nej, självklart ska du rösta på den du misstänker mest. Jag menade bara att jag inte tyckte att du egentligen verkade ha så starka misstankar mot henne egentligen. Och att du hellre brukar skriva konstigt än ulvigt. Jag får en känsla av att du liksom vet vilka som är onda och därför får svårt att hitta misstänkta. Jag tycker du brukar vara lite mer på hugget. Nu säger jag inte att det måste vara så, men det är känslan jag får.

Just Cirkus misstänkte ju mig mycket en lek där jag inte läste ett av hennes inlägg ordentligt, och då var jag ond, klart jag då tycker det är ulvigt när hon (eller någon annan) verkar slarvläsa? Speciellt om de teoriar kring det de slarvläst?
Jag är inte säker på att Cirkus är vare sig ond eller god, nej, men rösta var jag tvungen att göra och rösten hamnade där igår.

Vad Mammas skriver eller inte har jag såklart svårt att bemöta, så sista delen vet jag inte alls vad jag ska svara på. :crazy: Jag själv tog det mer som en skämtsam möjlighet när hon skrev det (du tog ju bort smiley:n där som fick det att kännas mer skämtsamt än det gjorde i ditt citat)för att hon ville påminna om att ulvar kan vara luriga, typ.

Smileyn kopierade jag också, men den kom visst bort på vägen. Var meningen att den skulle komma med. Jag har redan ifrågasatt detta till Mammas och där lade jag också fokus på att hon verkade vilja göra det skämtsamt. Dock kan ju inte du svara på vrf hon skrev så, och det var inte meningen att du skulle förklara det heller. Jag ville bara ha med det för att visa att jag tyckte det var en skum grej som kan ha betydelse när jag nystar i vilken roll du kan ha.

Jag har försökt att rada upp det jag reagerat på hos AskoII, så kanske hon kan bemöta dem ikväll?

Så alla goda, bete inte er för misstänksamt! :D

Jag tror att det är skämtsamt menat, men jag hajjar ändå till. Ett bra sätt för en ulv att gömma sig bakom en smiley? Dramatik1 gick dock på AskoII en del för den kommentaren, så det känns som AskoII redan förklarat sig en del.

Sedan har det varit en hel del OT-inlägg och gifar från tv-serien, skriver ett teoriinlägg (#117) 1/3. Sedan fortsätter det med korta inlägg både OT och om leken, innan hon röstar på dramatik1, säger att det inte är en hämndröst, utan för att dramatik1 hade sådant fokus på matmissbrukaren. Fler teorier kommer i #233, det ser ut att vara mycket text, men beror på att hon har använt samma teoriinlägg som tidigare och fyllt på med någon/några rader per person. Avslutar med ”hoppas att detta duger” vilken känns lite eh, inställsamt. Men det kan bero på att teorierna kom efter röstningen.

Det sista från AskoII är lite OT blandat med någon kort kommentar om att dramatik1 blev lynchad och OutOfService missade det.

Jag vet inte… Mest tycker jag det känns som AskoII har ont om tid att rösta och det känns konstigt att rösta på henne för den anledningen. Men samtidigt känner jag mig inte tillräckligt säker på cirkus för att rösta på henne. :crazy:

Usch vad svårt! Får resonera som så att hellre få ut en god som inte verkar ha tid till leken (på väg mot två missade röstningar utan att verka vara särskilt bekymrad) än en god som är aktiv och kan förklara sig. Det får bli så idag, så får jag kolla närmare på cirkus imorgon. :cautious:

Habina röstar på AskoII

*kl*

Nu har jag kommit in efter skolan, så ska försöka mig på en sammanfattning av vad jag tänker på när jag läser igenom.

Precis som flera andra tycker jag att AskoII:s inlägg om att hon ska rösta om hon hinner känns oroande. Vi är inte så våldsamt många i leken, så varje röst från en god är viktig. I och för sig så vet jag inte vad ulv-AskoII skulle tjäna på att inte rösta - men å andra sidan så skulle ulv-AskoII förlora betydligt mindre på att rösta än goda AskoII. I övrigt känns AskoII som tidigare nämnt smygande - jag har nu tittat lite mer på hennes inlägg och det känns faktiskt ganska tunt med teorier, särskilt om man tar hänsyn till att kvantiteten på inläggen är stor. Försöker hon verkligen hitta ulvar?

Det som väl är oroande med AskoII är att hon redan har fått röster på sig och hålls som misstänkt av flera. Är det så att det bara är goda som misstänker? Eller har ulvarna bestämt sig för att offra AskoII? Eller är AskoII god? Jag vet inte, men hon hamnar i alla fall på min misstänkt-lista.

Niyama/Drama2 har skrivit en del efter inhoppet, men jag tycker ändå alltid att det är våldsamt svårt att bedöma spelare som ersatts. Jag har ännu inte reagerat på något hon har skrivit som ulvigt, men jag har förstås inte heller sett något som gör henne god. Röstar på AskoII, vilket jag kan förstå i det här läget om man måste rösta nu.

Caisa har blivit misstänkt en del nu av drama2, bland annat för rösten på drama1. Jag håller nog inte riktigt med om misstankarna där - den rösten var knappast sämre än min förstadagsröst ;). Vidare är det sant att Caisa inte har teoriat så mycket som hon brukar, vilket förstås är ett obs. Dock så har hon haft saker utanför leken och uttryckligen skrivit att hon inte har lika mycket tid, så jag vet inte om jag vågar dra några slutsatser av det.

Mammas/OOS2 - typ samma som drama2, supersvårt när spelare har kommit in som nygamla. Nästan ännu svårare än vanligt här eftersom typ det enda jag hade att gå på med Mammas var just hennes spelstil. Hoppas att jag får mer att gå på där snart, när OOS2 hinner in :).

Hmm, jag tycker det är rätt knepigt att dra slutsater av hur man spelade i en viss lek med en viss roll (här så refererar Caisa till en lek där hon var ond) och sen dra slutsats av att en annan spelare också är ond bara för att man gjort ett liknande misstag. För mig så sker feltolkningar och misstag oavsett roll. Jag kan tycka att det inte går att dra såna slutsatser.

*kl*

Nu har jag kommit in efter skolan, så ska försöka mig på en sammanfattning av vad jag tänker på när jag läser igenom.

Precis som flera andra tycker jag att AskoII:s inlägg om att hon ska rösta om hon hinner känns oroande. Vi är inte så våldsamt många i leken, så varje röst från en god är viktig. I och för sig så vet jag inte vad ulv-AskoII skulle tjäna på att inte rösta - men å andra sidan så skulle ulv-AskoII förlora betydligt mindre på att rösta än goda AskoII. I övrigt känns AskoII som tidigare nämnt smygande - jag har nu tittat lite mer på hennes inlägg och det känns faktiskt ganska tunt med teorier, särskilt om man tar hänsyn till att kvantiteten på inläggen är stor. Försöker hon verkligen hitta ulvar?

Det som väl är oroande med AskoII är att hon redan har fått röster på sig och hålls som misstänkt av flera. Är det så att det bara är goda som misstänker? Eller har ulvarna bestämt sig för att offra AskoII? Eller är AskoII god? Jag vet inte, men hon hamnar i alla fall på min misstänkt-lista.

Niyama/Drama2 har skrivit en del efter inhoppet, men jag tycker ändå alltid att det är våldsamt svårt att bedöma spelare som ersatts. Jag har ännu inte reagerat på något hon har skrivit som ulvigt, men jag har förstås inte heller sett något som gör henne god. Röstar på AskoII, vilket jag kan förstå i det här läget om man måste rösta nu.

Caisa har blivit misstänkt en del nu av drama2, bland annat för rösten på drama1. Jag håller nog inte riktigt med om misstankarna där - den rösten var knappast sämre än min förstadagsröst ;). Vidare är det sant att Caisa inte har teoriat så mycket som hon brukar, vilket förstås är ett obs. Dock så har hon haft saker utanför leken och uttryckligen skrivit att hon inte har lika mycket tid, så jag vet inte om jag vågar dra några slutsatser av det.

Mammas/OOS2 - typ samma som drama2, supersvårt när spelare har kommit in som nygamla. Nästan ännu svårare än vanligt här eftersom typ det enda jag hade att gå på med Mammas var just hennes spelstil. Hoppas att jag får mer att gå på där snart, när OOS2 hinner in :).

Börjar lite bakifrån här med ditt inlägg eftersom det är just Asko jag håller på och går igenom. Och jag måste säga att du satte ord på det som jag tänkt hittills :p

Känns som att dom flesta nu är inne på Asko av samma anledning, hen skrev väldigt mycket i början men inte mycket med något vidare innehåll. Kommentarerna om att hen vill försöka låta neutral, att hen inte vill att rösten ska låta som en hämndröst och att hen skriver 1 dygn innan DL att hen inte vet om hen hinner in för att rösta ger helt klart onda vibbar. För som god borde man vara lite mer angelägen om att faktiskt rösta. Som ond har man ju ändå lyan som backar upp och just nu känns det som att onda har ett litet överläge med lyan och vi har förlorat ett par viktiga spelare. Så jag kan inte se någon anledning till att man som god inte la en röst igår kväll/i natt för säkerhetsskull.

Vilket ovanför menar du att jag utelämnat som rör mig? Det enda jag hittar är det jag strukit under. Men kallar du verkligen det stora delar?

Smileyn kopierade jag också, men den kom visst bort på vägen. Var meningen att den skulle komma med. Jag har redan ifrågasatt detta till Mammas och där lade jag också fokus på att hon verkade vilja göra det skämtsamt. Dock kan ju inte du svara på vrf hon skrev så, och det var inte meningen att du skulle förklara det heller. Jag ville bara ha med det för att visa att jag tyckte det var en skum grej som kan ha betydelse när jag nystar i vilken roll du kan ha.

Hela den meningen där du bara understrukit det sista var ju tankar som bland annat innefattade dig, och eftersom det var vad som fick mig att svänga över till att tycka du var skum så tycker jag det var en ganska stor del av röstinlägget, ja?

Aha, okej...

Nej, det förstår jag, men jag tycker ju hennes teoriinlägg brukar se ut sådär oavsett roll? Hon har väl kopierat sina första tankar och sen fyllt på med nya? Att hon tar med LLs svar är ju inte konstigt då, hon svarar ju sina tidigare frågor. Men att hon har mycket OT, det håller jag med om, men det var nåt jag insåg efter att jag skrivit det inlägg du syftar på.

Okej, ja, jag var osäker på Cirkus, det skrev jag i rösten också, just för att det lika gärna kunde vara ett misstag. Klart du kan hålla mig misstänkt för det, men för mitt ordval känns ju... va? Hur ska jag ens bemöta det? :crazy:

Och ja, jag har svårt att hitta onda. Precis som jag brukar ha. Att folk byts ut mot andra spelare gör det inte lättare heller. Jag gör mitt bästa i alla fall även fast jag haft lite begränsat med tid.

Du får känna vad du vill såklart, har du ingen specialinfo förväntar jag mig att du misstänker mig, jag försöker mest förstå dina tankar.

Aha, okej, då förstår jag. Jag såg att du ifrågasatte Mammas om det tidigare också, och blev därför förvånad när det såg ut som att du försökte få det att framstå lite annorlunda genom att ta bort smiley:n nu i ett teoriinlägg om mig. :p

Hmm, jag har tyckt Asko känts som vanligt, men jag blir lite osäker nu, några noterade även att hon hade väldigt många inlägg men knappt fanns med på radarn, eller hur man ska uttrycka sig? När jag dubbelkollade blev jag också lite paff över antalet inlägg i förhållande till vad jag minns av henne. Jag ska titta närmare på henne imorgon och se om jag upplever henne på ett annat sätt än tidigare.

Ska gå igenom röstningarna också, återkommer strax!

Caisa har jag inte reagerat på alls lika mycket som i andra leken som sagt och om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Men just det här inlägget reagerade jag på. För först skriver hen att Asko känns som sitt vanliga fluffiga jag, men sen när andra börjar fundera över Asko så gör Caisa det också?
Som jag ser det finns det två möjligheter. En är att Caisa faktiskt inte funderat på Asko och fick upp ögonen när flera kommenterat det.
Och den andra är att dom är ulvar tillsammans och Caisa då ändrar sig om en kollega som verkar nära på att åka ut för att rädda sig själv.

Jag ska också försöka gå igenom lite mer ordentligt strax men vill bara påpeka att jag är inne på samma tanke som Vira och OOS. Och som Vira skriver så finns det väl tre möjligheter, antingen är det goda som snappat upp spåret på en ond Asko, lyan har bestämt sig för att offra en ond Asko eller så är Asko god... I två fall av tre är det ju positivt att få ut henne, i det tredje fallet så gör det väl åtminstone spanandet efter ulvar något enklare, förhoppningsvis (om Asko skulle åka och visa sig vara god, alltså). Men som sagt, jag ska gå igenom mer innan jag kan avgöra något, det är bara spontana tankar efter att bara ha "hängt med" i vad som skrivits under dagen.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 815
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 088
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 921
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar