Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hmm, jag tycker det är rätt knepigt att dra slutsater av hur man spelade i en viss lek med en viss roll (här så refererar Caisa till en lek där hon var ond) och sen dra slutsats av att en annan spelare också är ond bara för att man gjort ett liknande misstag. För mig så sker feltolkningar och misstag oavsett roll. Jag kan tycka att det inte går att dra såna slutsatser.

Men alltså... Vart får du ifrån att jag dragit som slutsats att du är ond? Jag röstade på dig för att du kändes mest misstänkt igår, pga det med Mammas, men även det med Vira om än inte till samma grad. Jag har aldrig sagt att jag är säker, jag har tillochmed poängterat att det lika gärna kan vara ett misstag.
Att ulvar har lätt för att slarvläsa har ju inte direkt nämnts i bara den leken, eller bara av dig(i den leken var ni många som reagerade på det), det har jag hört från många spelare i olika lekar, och därför är det en sak jag lärt mig att reagera på själv. :p

Usch vad svårt! Får resonera som så att hellre få ut en god som inte verkar ha tid till leken (på väg mot två missade röstningar utan att verka vara särskilt bekymrad) än en god som är aktiv och kan förklara sig. Det får bli så idag, så får jag kolla närmare på cirkus imorgon. :cautious:

IIiihh, usch. Det där kändes inte bra.
Jag tycker iofs också att AskoII är ganska skum idag. Jag reagerar på det ovanstånde, inte för att du ska titta på mig imorgon, utan just tanken om att du är inte är oroad (eller iallafall uttrycker den oron så) över att du råkar rösta på en god som är inaktiv utan att du hellre gör det än röstar på en aktiv god. Det gör dig inte skum, snarare så känns du så otroligt osäker. Vilket faktiskt talar till din fördel.

Vad jag menar är inte hur du röstade igår utan hur du resonerar runt just en sorts misstag och sen refererar till att så gjorde du som ond.

Caisa har jag inte reagerat på alls lika mycket som i andra leken som sagt och om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Men just det här inlägget reagerade jag på. För först skriver hen att Asko känns som sitt vanliga fluffiga jag, men sen när andra börjar fundera över Asko så gör Caisa det också?
Som jag ser det finns det två möjligheter. En är att Caisa faktiskt inte funderat på Asko och fick upp ögonen när flera kommenterat det.
Och den andra är att dom är ulvar tillsammans och Caisa då ändrar sig om en kollega som verkar nära på att åka ut för att rädda sig själv.

Se mina svar till Drama om varför jag tyckt hon känts som vanligt, det var först när Vira och Hedinn nämnde något om antalet inlägg/OT som jag själv kollade antalet inlägg på Asko och då hajjade till lite.
Men jag har inte hunnit med leken som jag tänkt idag, så jag har inte hunnit kolla upp det närmare än, det var det jag tänkte göra nu. :)

Caisa har jag inte reagerat på alls lika mycket som i andra leken som sagt och om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Men just det här inlägget reagerade jag på. För först skriver hen att Asko känns som sitt vanliga fluffiga jag, men sen när andra börjar fundera över Asko så gör Caisa det också?
Som jag ser det finns det två möjligheter. En är att Caisa faktiskt inte funderat på Asko och fick upp ögonen när flera kommenterat det.
Och den andra är att dom är ulvar tillsammans och Caisa då ändrar sig om en kollega som verkar nära på att åka ut för att rädda sig själv.

Fast det är väl ändå inte så konstigt att man funderar över de som andra funderar kring och lägger fram teorier om? Det är väl ändå lite så det fungerar, om någon kommer med teorier om en person jag inte reagerat på tidigare brukar jag gå igenom det för att se vad personen reagerar på och försöka avgöra om det kan ligga något i det. Hon hade ju trots allt inte godförklarat Asko, utan bara konstaterat att hon verkade som vanligt, men det behöver väl aldrig utesluta att en person är ond?

Sen absolut, dina två möjligheter stämmer ju oavsett, men det är för mig en reaktion som lär vara densamma, oavsett roll och säger väldigt lite om var Caisa står, enligt mig.

Fast det är väl ändå inte så konstigt att man funderar över de som andra funderar kring och lägger fram teorier om? Det är väl ändå lite så det fungerar, om någon kommer med teorier om en person jag inte reagerat på tidigare brukar jag gå igenom det för att se vad personen reagerar på och försöka avgöra om det kan ligga något i det. Hon hade ju trots allt inte godförklarat Asko, utan bara konstaterat att hon verkade som vanligt, men det behöver väl aldrig utesluta att en person är ond?

Sen absolut, dina två möjligheter stämmer ju oavsett, men det är för mig en reaktion som lär vara densamma, oavsett roll och säger väldigt lite om var Caisa står, enligt mig.

Ja absolut, jag säger inte att det är fel eller konstigt. Det var en tanke som slog mig när jag läste, för jag tyckte Caisa vände rätt snabbt och jag fick en dålig vibb av det.
Och just därför skrev jag att det finns två möjligheter, för att det inte ondförklarar Caisa, men jag reagerade på det.

Vad jag menar är inte hur du röstade igår utan hur du resonerar runt just en sorts misstag och sen refererar till att så gjorde du som ond.

Aha, okej. Ja, jag ville poängtera att ulvar har lätt för det misstaget, enligt många andra och mig själv, och jag var det jag kände att jag kom ihåg bäst utöver just att spelare brukar säga att det är så och reagera om det händer.

Jag vågar inte referera till andra saker då jag riskerar komma ihåg händelser fel om jag inte var direkt involverad själv.

Förövrigt så finner jag ingenting jag reagerar på vad det gäller Habina i denna leken heller och Bumpo har helt försvunnit från min radar.
Habina känns precis lika "snäll" som i förra leken och Bumpo har antingen inte varit så aktiv eller blivit osynlig för mig :p

Bumpo har inte varit inne sedan igår 19:28. Jag hoppas att hon dyker upp.

Lite generellt så blir det så knepigt att teoria när man har så olika tider, vilket gör att de med kvällsaktivitet har lättare att hamna under radarn.

Aha, okej. Ja, jag ville poängtera att ulvar har lätt för det misstaget, enligt många andra och mig själv, och jag var det jag kände att jag kom ihåg bäst utöver just att spelare brukar säga att det är så och reagera om det händer.

Jag tycker inte att det är så och vet inte heller om jag hört det så särskilt. Menar du att ulvar inte är lika noggranna?

Jag är nog på din linje här. Det är i och för sig väldigt lätt att som ulv haka på andras misstankar, men samtidigt måste man ju som god få ta till sig idéer från andra så länge man granskar dem genom sina egna glasögon.

Jag tycker inte att det är så och vet inte heller om jag hört det så särskilt. Menar du att ulvar inte är lika noggranna?

Det varierar nog från person till person, men jag tycker mig också ha märkt (och visst har det varit uppe för diskussion någon gång tidigare?) att ulvar lite oftare läser mindre och slarvigare, eftersom de har "facit" och inte behöver fundera lika mycket på vem de ska rösta på. Men som sagt, det varierar från person till person, så det är svårt att säga något generellt - och i och med att det är misstänkt är det ju rätt dumt att slarvläsa som ulv. Jag har läst slarvigt och fel både som god och som ond, men lite oftare när jag har varit ulv.

Ja jag tittade också på bumpo nu, och det känns ju supersvårt att bedöma i och med att hon dels inte varit inne på länge och dels inte teoriat så våldsamt mycket innan dess. Får hoppas att hon hinner in snart :).

Det är vad jag hört andra säga, ja, då och då. :crazy: Att ulvar ibland slarvläser eller "missförstår" eftersom de inte behöver leta onda?
Och jag tycker nog det varit så också, inte alltid dock, alla kan göra misstag, men jo, jag tycker i alla fall i regel folk brukar få misstankar mot sig för slarvläsningar.

Jag är nog på din linje här. Det är i och för sig väldigt lätt att som ulv haka på andras misstankar, men samtidigt måste man ju som god få ta till sig idéer från andra så länge man granskar dem genom sina egna glasögon.

Absolut. Men den egentliga enda skillnaden jag ser mellan Caisa och övriga (sett till det OOS reagerade på) är att Caisa tidigare skrivit att hon ansåg Asko vara som vanligt. Vilket jag antar att de flesta andra (inklusive mig själv) som inte reagerat på henne tidigare också ansåg, för det är väl ungefär vad som brukar gälla om man inte skriver nåt annat. Så jag har lite svårt att se varför det var uppseendeväckande. Det säger väl inget om någon av deras roller egentligen, men jag håller inte med OOS, helt enkelt.

LL har migrän så vänligen skicka pm och skriv ev frågor till denne med små bokstäver, tack ;)
Jag ber även på förhand om ursäkt för om dagens uppdateringar blir lite tråkiga. Känner mig inte superkreativ just nu

Idag känns det svårare än vanligt.

Jag tycker att en sak som sticker ut är AskoII, det är ju flera som reagerat på henne just den eventuellt uteblivna rösten. Även fenomenet många inlägg lite substans. Samtidigt så blir jag osäker. Det känns så otroligt utstickande och känns inte som att en ulv borde göra så.

Jag blir mer svettig av att jag inte hittar nånting misstänkt hos några spelare såsom Vira och Hedinn. De skriver en helt del saker som är kloka och alla formuleringarna är neutrala. Det känns som om jag blir lurad helt enkelt. Det är nånting lurt i diskussionen runt Caisas reaktion runt och AskoII som jag inte kan sätta fingret på men som känns ....som om jag blir lurad. När det gäller OOS så tycker jag att hon har en poäng i just vändningen som Caisa gjorde. Men som sagt jag vet inte var jag ska sätta vare sig Caisa, Hedinn, Vira eller OOS.

Caisa känns också sansad på ett lite oroväckande vis, iofs är det trevligt med avseende på att det var lite väl hårda tongångar i leken igår. Det är nånting där i diskussionen runt henne som jag inte får ihop just nu.

Bumpo har varit alldeles för icke-närvarande för att jag ska kunna säga nånting. Även det är ju lite skumt
Habina reagerar jag inte alls på idag. Varken röst eller teori mässigt. Känns neutral.

Alltså, nu kommer jag med en lite galen tanke och det kanske kan vändas till min nackdel, men jag vill bara lufta tankarna lite för att inte fastna. Just nu är jag mest inne på Asko. Hon har skrivit väldigt många inlägg, men med väldigt lite innehåll. Flutit med fruktansvärt bra. Samtidigt så har vi de tidiga rösterna på henne, vilka såklart kan betyda två ganska övertygade spelare som behövde rösta tidigt och det är ju inget konstigt med det. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka lite utanför lådan och fundera på att det mycket väl kan vara som Vira nämnde en tanke om, onda som styr röstningen. Säg att det är så. Oavsett Askos roll, så lär ju ulvarna ha snappat upp alla misstankar mot Asko och kan mycket väl ha "tagit tag" i röstningen för att andra ska haka på. För att skapa alibi om Asko är ond och för att få ut en god om Asko är god. Det är ju lätt hänt att någon som tar tag i en röstning i det här skedet får med folk, i vissa fall är det positivt, i andra negativt...

Just nu känner jag dock att det lutar åt att Asko är ond, men lite nojig och paranoid blir jag och det skulle vara intressant att höra vad ni andra tänker kring det hela?

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 812
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 087
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 919
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar