Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Funderar även på hur det ser ut med rollantalet på de olika sidorna. Vi är 9 kvar nu om jag inte räknat fel? Och fyra goda specialroller. Det är åtminstone två onda kvar, bör vara tre för jag har svårt att tro att någon är ensam i lyan. :p Så tre onda, varav två ulvar. Det är sju. Frågan är om det är två bybor kvar då, eller tre ulvar?

Säg scenariot att det är tre ulvar i lyan. Då är det fyra onda kvar och fem goda, vilket innebär att de onda mycket väl skulle kunna ta chansen att styra röstningen mot en god för att förhoppningsvis få vinst efter natten om käket lyckas. Och det gör mig faktiskt nervös. Är det bara tre onda så är det ju sex goda och det scenariot känns mindre troligt, men ändå inte omöjligt. Att lyan skulle vilja offra en ulv känns dock något mindre troligt i det läget, men såklart inte uteslutet om det lutar däråt.

Något att fundera på i alla fall. Och nattens skydd blir nog väldigt viktigt.

KL

Fatta att min andra hund (förrförra leken var det tiken som gjorde sig illa ) har blivit överkörd av en bil precis när jag skrev föra inlägget. Han har tur som är så kort i rocken (en liten terrier) att han hamnade precis mitt emellan hjulen och allt som syns är ett pyttelitet sår vid ena ögat och att han verkar ha gjort illa ena baktassen som han slickar på hela tiden. Dock verkar han vara lite i chock.

Jag håller för övrigt med dig Hedinn om att det misstankarna helt klart är mot Asko och jag känner samma paranoia som du. Jag vet verkligen inte, men det känns inte riktigt bra.

Ja absolut, jag säger inte att det är fel eller konstigt. Det var en tanke som slog mig när jag läste, för jag tyckte Caisa vände rätt snabbt och jag fick en dålig vibb av det.
Och just därför skrev jag att det finns två möjligheter, för att det inte ondförklarar Caisa, men jag reagerade på det.

Förstår att ni inte håller med mig. Men det var som sagt en sak som slog mig, kan inte riktigt säga varför jag reagerade så på det. Men jag gjorde det och luftade mina tankar om det.

Och för att jag dessutom också hakat upp mig lite på Asko nu och måste öppna fler möjligheter för att inte låsa mig helt.

Bumpo har som sagt varit anonym och därför försvunnit från min radar. Habina känns "snäll" precis som i förra.

Hedinn har skrivit en del, men inget märkvärdigt och inget jag reagerar på. Håller med i en del och det jag inte håller med om finner jag ändå inte ulvigt.

Vira tycker jag känns mindre skum än dom andra gångerna jag sett henne i lekar, så hen är nog den enda jag faktiskt håller lite mer åt goda hållet.

Cirkus däremot är någon som också lite försvunnit från min radar och det gav mig igår lite onda vibbar. Men idag vet jag inte riktigt längre..

Asko känns skum och är högst på min lista nu också. Men absolut kan det vara så att onda snappat upp det och är dom som styr detta för att få Asko att verka ond eller att dom offrar en kollega. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men jag får nog faktiskt gå efter att jag tycker att hen känns ond.
Just för att hen från början skrivit mycket ot, inte speciellt mycket teorier nångång och har skrivit att hen vill vara neutral. Det känns skumt, men det vore galet trist om det visar sig att det är onda som styr detta. Fast förhoppningsvis kan det ändå hjälpa.

Funderar även på hur det ser ut med rollantalet på de olika sidorna. Vi är 9 kvar nu om jag inte räknat fel? Och fyra goda specialroller. Det är åtminstone två onda kvar, bör vara tre för jag har svårt att tro att någon är ensam i lyan. :p Så tre onda, varav två ulvar. Det är sju. Frågan är om det är två bybor kvar då, eller tre ulvar?

Säg scenariot att det är tre ulvar i lyan. Då är det fyra onda kvar och fem goda, vilket innebär att de onda mycket väl skulle kunna ta chansen att styra röstningen mot en god för att förhoppningsvis få vinst efter natten om käket lyckas. Och det gör mig faktiskt nervös. Är det bara tre onda så är det ju sex goda och det scenariot känns mindre troligt, men ändå inte omöjligt. Att lyan skulle vilja offra en ulv känns dock något mindre troligt i det läget, men såklart inte uteslutet om det lutar däråt.

Något att fundera på i alla fall. Och nattens skydd blir nog väldigt viktigt.

Men ååh vad du skulle ställa till det nu.
Skulle det vara tre ulvar kvar så måste ju vi få ut en ulv idag och/eller ängeln måste skydda rätt person. Det gör mig ganska nervös också, tänk om vi blir grundlurade av onda sidan?!

KL

Fatta att min andra hund (förrförra leken var det tiken som gjorde sig illa ) har blivit överkörd av en bil precis när jag skrev föra inlägget. Han har tur som är så kort i rocken (en liten terrier) att han hamnade precis mitt emellan hjulen och allt som syns är ett pyttelitet sår vid ena ögat och att han verkar ha gjort illa ena baktassen som han slickar på hela tiden. Dock verkar han vara lite i chock.

Jag håller för övrigt med dig Hedinn om att det misstankarna helt klart är mot Asko och jag känner samma paranoia som du. Jag vet verkligen inte, men det känns inte riktigt bra.

Men fy :( Skönt att lillkillen verkar klarat sig bra ändå!

Jag kan ju säga att husse inte ligger så högt i kurs just nu eftersom det var tack vara honom som hunden smet. Hunden är synnerligen olydig kan inte gå ute utan koppel. Så jag tycker att husse varit för nonchig detta är inte första gången han smiter när husse kommer hem.

Men ligger det nån slags förbannelse över dina hundar som aktiveras av ulvlekarna?! Fy vad obehagligt, men tur att det gick bra. En annan bukemedlem hade ju inte samma tur med sin häromdagen... :(

Ja, usch, jag vet inte och i en annan lek så fick jag ju åka till Ultuna med kolikhäst. Och i sensomras när vi lekte så fick samma häst hovbensfraktur.

Nej, fy stackars någon. Det visste jag inte. Jag hoppas bara att min lille hund inte har något invärtes som jag inte märker. Men han verkar tämligen normal, lite dämpad men rätt okej ändå

Just nu så känns det så jätteskumt alltihop runt Asko.
Jag tänker också att nån *borde* vara förtrollad - men rösterna på Asko känns logiska.

Jag skulle vilja rösta nu, men jag vet verkligen inte hur jag ska lägga min röst. En fegvariant är ju att lägga en röst på bumpo som är så icke-närvarande, vilket alltid är lite skumt.

Hedinn, jag håller med om det du skriver, och det är det som gör det så obehagligt. Det är också flera faktorer med som gör det svårare att bedöma - antalet ulvar, tjuven och om denne och ulvarna har "funnit" varandra, goda specialroller, och så den där onda trollkarlen som snurrar till allt ytterligare.

Du har också rätt i att den här röstningen kan komma att bli avgörande om det vill sig illa, och då blir det inte precis enklare. Just nu lutar jag ändå åt att det är det mest uppenbara - AskoII som ulv, och att ulvarna har bestämt sig för att offra denne - som stämmer. Med de tidiga rösterna vet jag inte hur jag ska tänka. Å ena sidan kan det mycket väl finnas ulvar där oavsett AskoII:s roll, å andra sidan kanske inte två ulvar skulle rösta så lika, och det kan ju också lika gärna vara "vanliga", tidiga röster av jag-måste-iväg-typen. Om jag skulle ha behövt rösta då hade ju jag mest troligt röstat på Asko jag med :crazy:.

Just nu så känns det så jätteskumt alltihop runt Asko.
Jag tänker också att nån *borde* vara förtrollad - men rösterna på Asko känns logiska.

Jag skulle vilja rösta nu, men jag vet verkligen inte hur jag ska lägga min röst. En fegvariant är ju att lägga en röst på bumpo som är så icke-närvarande, vilket alltid är lite skumt.

Fast nja, jag skulle faktiskt ytterst ogärna rösta på en spelare enbart på basis av att den är lite närvarande i en så här viktig röstning. Bättre då att chansa på någon av dem som man faktiskt har i alla fall något att gå på, tänker jag.

Har bumpo varit inne idag överhuvud taget? Det är ju som sagt jätteviktig att alla goda röstar i det här läget, så Asko och bumpo ligger ju båda nära till hands av det syftet att OM vi skulle råka rösta ut en god så blir det åtminstone någon som inte bidrar så extremt i nuläget... Men Asko känns närmre för mig i så fall.

Okej, nu har jag gått igenom AskoII.

54 inlägg, en av de mest aktiva utom MM och Mammas.
Jag förstår vad ni menar med att det är mest OT, gör det henne ond? Nja, hon brukar OTa mycket i början, och hon försvann ju dessutom under ett dygn, kom in, skrev 2 inlägg och har sen dess inte synts till mer. Ska man se till hennes inlägg reagerar jag på 2 saker, bland annat det senare:

*kl*

Jag leeeeeveer! Sprang inte vilse i skogen eller nåt om någon oroade sig :p

Var bara så deppig idag liksom, hade absolut ingen lust att göra någonting alls fastän jag visste att jag har saker som jag borde göra så jag ber om ursäkt mina vänner :(

Imorgon kväll har jag en föreläsning också så jag vet inte om jag hinner rösta ... men jag ska försöka! :D

Återigen, jag ber om ursäkt mina spelkamrater och LL!

Som många andra också påpekat, varför inte lägga en tidig röst då istället för att riskera att missa röstningen?
Men även:

Äsch, nu har jag iallafall försökt förklara varför jag skrev så :p

Och nej, jag tog inte illa åt mig, tack iallafall :)

Där det känns lite som att hon "ger upp" i diskussionen med Drama1 om uttalandet av henne som Drama reagerat på. (Det om att Asko skrev "Så alla goda..." och sen att hon menade att hålla sig själv neutral) Det kändes visserligen lite som ett "standstill" i det läget, men jag reagerade lite på det.

Det är det jag hittar, hennes teoriinlägg ser ut som hennes teoriinlägg brukar vad jag kan se. Hon verkar lite flummig och glad i de flesta inläggen, en del gif:ar osv...

Jag vet inte, jag hade hoppats på att hon skulle komma in och försvara sig/teoria/någonting mer innan DL men det ser inte ljust ut där heller.

Jag har även försökt titta på röstmotiveringarna medan jag kollat Asko, det känns svårt att säga något om förstadagsrösterna eftersom första DL alltid är svårt.

Och av andradagsrösterna var det egentligen bara Mammas jag reagerade på, men den är redan förklarad och jag antar hon hoppade av just för att hon inte hann med.

Hedinn har inte skrivit något jag reagerat på idag.
Mammas/OOS...känns svår att tolka men jag tycker inte hon betett sig speciellt misstänkt. Vare sig som Mammas eller OOS.
Cirkus... jag har inte släppt misstankarna sen igår, men de har inte förstärkts heller. Jag vet inte riktigt vart jag har Cirkus.
Habina och Bumpo har båda färre inlägg än LL, det tycker jag är lite skumt. Men ingen av dem brukar vara väldigt aktiva så det behöver inte betyda någon ondhet.
Vira har inte heller sagt något jag direkt reagerat på idag.
Drama2 kom in och började teoria, jag håller inte med henne om allt hon säger men tycker hon säger en del vettiga saker emellanåt också... Hon känns svår att placera men behöver inte nödvändigtvis vara ond heller.

Har bumpo varit inne idag överhuvud taget? Det är ju som sagt jätteviktig att alla goda röstar i det här läget, så Asko och bumpo ligger ju båda nära till hands av det syftet att OM vi skulle råka rösta ut en god så blir det åtminstone någon som inte bidrar så extremt i nuläget...

Jag har inte sett till Bumpo iallafall, har hen vart inne så är det väldigt lite.

Jag som trodde att lynchen var kl 20 och gick in nu i förväntan om att se mig själv lynchad. För jag har, som ni märker, verkligen märkt att jag inte har tid för detta. Min tenta är visserligen om fyra veckor men jag har väldigt mycket kvar att läsa så oket är tungt just nu :p så jag liksom hoppas att jag blir lynchad så behöver inte två goda (ifall det skulle vara så) åka ut på samma dag.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 812
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 087
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 919
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar