Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Watson kommer in i lägenheten efter att ha satt Lestrade i en Taxi. "Är du redo för kvällens begivenheter?" frågar Sherlock. "Kvällens? Åh ja just det. Vi skulle ha fest kväll. Det hade jag glömt, jag är ledsen Sherlock". De båda ser sig omkring i det kaos som med lite välvilja skulle kunna kallas en lägenhet. De ger varandra en blick och far sedan runt som två yrväder för att om möjligt åtminstone få bort det allra värsta. Om inte annat så måste alla gäster ha tillgång till en sittplats. Plötsligt ringer det på dörren. "Gästerna är här!" ropar Mrs Hudson. Watson vänder sig om med en strumpa i ena handen "Hej Molly" säger han medan ha förläget försöker gömma händerna bakom ryggen. "Vad är det du har där?" "Ja vad är det?" frågar Sherlock. "Vem är det du har i sikte egentligen? Vad har du för avsikter?" Förlägen av Sherlocks nästan aggressiva utfrågning beslutar sig Molly till slut för att gå hem. "Watson ger Sherlock en snabb blick "Du och dina sociala ofärdigheter. Nu har du ställt till det igen Sherlock. Du har sårat henne."

Sherlocks deduktion slår fel

AskoII var Molly Hooper (bybo)

250px-Molly_Hooper.jpg

Senast ändrad:

OJ! Det var oväntat, efter Askos inhopp var jag övertygad om att hon var ulv, men nu blir det en del att omvärdera känner jag... :crazy:

Fasen. Jag som dragit en liten suck av lättnad fick puls igen.

Allt känns jäkligt skumt.

Nu lander jag snabbt i första dagens tankar runt OT-snacket och diskussionerna runt antalet eventuella onda i det tjattret. Nu vet vi att två av de inblandade var goda MM och Asko. Mammas tankar gick ju åt att det *borde* varit en ond med i surret och då är det bara Caisa kvar (om jag inte har helt fel).

*spöök*

Heja Sherlock!
tumblr_lz2kg8CgD21r8yhxco1_500.gif

Jag vet att du kan lösa det här :o:laugh:

*slut-spöök*

Fast det känns ju jättefarligt att basera nåt sånt på OT-snack i början! Mammas teori var väl snarare att det inte borde ha varit två onda inblandade, inte att det nödvändigtvis behövde vara en? För det kan väl precis lika gärna ha varit tre goda (om det bara var de tre, jag har inte lagt så mycket vikt vid det) och att rösta på den kvarvarande då för att de andra visat sig varit goda känns väl lite vanskligt?

OJ! Det var oväntat, efter Askos inhopp var jag övertygad om att hon var ulv, men nu blir det en del att omvärdera känner jag... :crazy:

Det kan man lugnt säga :crazy:. Måste vara första gången jag har sett en god spelare rösta på sig själv! Frågan är ju nu om det var ulvarna som startade det hela, eller om det var goda som skötte det och onda bara behövde luta sig tillbaka och följa strömmen.

Då är det bara att hoppas på nattens beskydd, eller ännu hellre att ulvarna lyckas tugga i sig tjuven ...

*spöök*
Det var då faaan att det var lulurendrejeri, jäkla Asko! :mad:
:eek: Vänta lite, vem är det som är offret här egentligen? Och om du läser mina inlägg så märker du att jag har talat sanning hela tiden, inget lurendrejeri här inte :mad:

*slut-hämndspöök*

Fasen. Jag som dragit en liten suck av lättnad fick puls igen.

Allt känns jäkligt skumt.

Nu lander jag snabbt i första dagens tankar runt OT-snacket och diskussionerna runt antalet eventuella onda i det tjattret. Nu vet vi att två av de inblandade var goda MM och Asko. Mammas tankar gick ju åt att det *borde* varit en ond med i surret och då är det bara Caisa kvar (om jag inte har helt fel).

Det här känns ju skumt, Mammas trodde att det kanske kunde finnas högst en ulv bland de som OTade (som jag uppfattade det), hon uteslöt väl aldrig att alla skulle vara goda? O_o

Nej det gjorde hon inte. Jag konstaterar bara som det är att den enda som är kvar av de i den OT-konversationen är du. Och att OM det var en ond så borde det rimligtvis vara .....tadaa Caisa. Men jag utesluter inte heller att det var tre goda heller

*spöök*

:eek: Vänta lite, vem är det som är offret här egentligen? Och om du läser mina inlägg så märker du att jag har talat sanning hela tiden, inget lurendrejeri här inte :mad:

*slut-hämndspöök*

Men nu i slutet så kändes det verkligen som att du erkände att du var ulv :p ;)

*spöök*
Men nu i slutet så kändes det verkligen som att du erkände att du var ulv :p ;)
Men det gjorde jag ju aldrig, sa tillomed att jag var god :p

(jag måste dock erkänna att det var roligt att se alla era röster och reaktioner när jag visste att jag faktiskt var god :devil:)

*slutspöök-muahahahaa*

Nej det gjorde hon inte. Jag konstaterar bara som det är att den enda som är kvar av de i den OT-konversationen är du. Och att OM det var en ond så borde det rimligtvis vara .....tadaa Caisa. Men jag utesluter inte heller att det var tre goda heller

Alltså, jag tycker fortfarande att det här låter jättekonstigt. Varför alls dra upp det, vad har det för värde? Det finns ju verkligen noll och inget som säger att en ulv skulle finnas just där?

Det kan man lugnt säga :crazy:. Måste vara första gången jag har sett en god spelare rösta på sig själv! Frågan är ju nu om det var ulvarna som startade det hela, eller om det var goda som skötte det och onda bara behövde luta sig tillbaka och följa strömmen.

Då är det bara att hoppas på nattens beskydd, eller ännu hellre att ulvarna lyckas tugga i sig tjuven ...

Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.

Eftersom en del av diskussionerna första dagen var just runt det och DÅ var det ingen som sa emot att det INTE skulle kunna vara onda med i diskussinen. Varför är det plötsligt så helt utan värde NU?

Eftersom en del av diskussionerna första dagen var just runt det och DÅ var det ingen som sa emot att det INTE skulle kunna vara onda med i diskussinen. Varför är det plötsligt så helt utan värde NU?

Eftersom det inte är något som talar varken för eller emot att det skulle finnas en ond med i den diskussionen? Som Hedinn skriver handlade det ju om huruvida det kunde finnas två eller fler ulvar där. Inte om att det av något skäl tvunget skulle finnas eller inte finnas en ulv där.

kl

Jag känner mig helt lost nu,vart så övertygad precis innan DL att Asko var ulv. Och lyckas ulvarna med sitt käk i natt så känns vi rätt körda :mad:

Det jag funderar över är om man ska lägga någon vikt vid dom tidiga rösterna? Kan antingen Drama eller Habina vara en ulv som försökte skapa sig lite alibi när lyan märkte att Asko vart misstänkt?

kl

Jag känner mig helt lost nu,vart så övertygad precis innan DL att Asko var ulv. Och lyckas ulvarna med sitt käk i natt så känns vi rätt körda :mad:

Det jag funderar över är om man ska lägga någon vikt vid dom tidiga rösterna? Kan antingen Drama eller Habina vara en ulv som försökte skapa sig lite alibi när lyan märkte att Asko vart misstänkt?

Men vänta, hur tänker du nu, varför skulle de få alibi av att rösta på en god?

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 811
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 968
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 087
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 919
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar