Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Eftersom en del av diskussionerna första dagen var just runt det och DÅ var det ingen som sa emot att det INTE skulle kunna vara onda med i diskussinen. Varför är det plötsligt så helt utan värde NU?

Men ser du mycket OT:ande i början som något ulvigt? Eller varför riktar du annars misstankar mot Caisa? Det är ju för mig inget att ens bygga en teori kring, utan lite som att säga att "det kan finnas en ulv bland de som har röstat varje dag" eller nåt, det är liksom för mig helt meningslöst, om du förstår? Eller finns det något annat du reagerar på hos Caisa? För annars känns det som en konstig riktning att gå i.

Ja hur tänkte jag där? Fråga mig inte.. jag tänkte en sak och skrev en annan.

Jag menade bara om man kan utläsa nånting, om det finns något positivt för en ulv att rösta tidigt i ett sånt läge. Att det kanske är som någon vart inne på tidigare, att dom ville skapa ett drev.

Eller om någon av dom rösterna är trollade.

kl

Jag känner mig helt lost nu,vart så övertygad precis innan DL att Asko var ulv. Och lyckas ulvarna med sitt käk i natt så känns vi rätt körda :mad:

Det jag funderar över är om man ska lägga någon vikt vid dom tidiga rösterna? Kan antingen Drama eller Habina vara en ulv som försökte skapa sig lite alibi när lyan märkte att Asko vart misstänkt?

Men alibi får de ju knappast när inte Asko var ond? Sen är det ingen garanti att de som la tidiga röster är goda, det kan mycket väl vara onda/nån ond som ville styra röstningen, men nån alibi ger det dem ju inte, snarare tvärtom...

Edit: Pucktvåa och långsam as hell upptäckte jag nu. ;)

Ja hur tänkte jag där? Fråga mig inte.. jag tänkte en sak och skrev en annan.

Jag menade bara om man kan utläsa nånting, om det finns något positivt för en ulv att rösta tidigt i ett sånt läge. Att det kanske är som någon vart inne på tidigare, att dom ville skapa ett drev.

Eller om någon av dom rösterna är trollade.

Ja, det finns ju ganska många möjligheter som jag ser det... Två goda som trodde att Asko var ond, två onda som försökte starta drev och leva på att "ulvar gör inte sånt" (för sannolikheten att det var två ulvar känns ju trots allt väldigt liten), en ulv och en god, antingen en ulv som la först och en god som hängde på i tron om att den första visste nåt, eller bara själv trodde att Asko var ond, eller en god som la först och en ond som passade på att hänga på...

Eller, som du skriver, en trollad röst. Antingen med en ond som hängde på (eller skrev först), eller en god som hängde på/skrev först och en med en trollad röst skrev strax efter... Känns som ett helsike att försöka reda ut. Sannolikhetslära, någon? :D

Ja, det finns ju ganska många möjligheter som jag ser det... Två goda som trodde att Asko var ond, två onda som försökte starta drev och leva på att "ulvar gör inte sånt" (för sannolikheten att det var två ulvar känns ju trots allt väldigt liten), en ulv och en god, antingen en ulv som la först och en god som hängde på i tron om att den första visste nåt, eller bara själv trodde att Asko var ond, eller en god som la först och en ond som passade på att hänga på...

Eller, som du skriver, en trollad röst. Antingen med en ond som hängde på (eller skrev först), eller en god som hängde på/skrev först och en med en trollad röst skrev strax efter... Känns som ett helsike att försöka reda ut. Sannolikhetslära, någon? :D

Min spontana känsla vill säga att det finns en ond bland dom två. Och isåfall tror jag mest på att röst nr 2 är ond.

Fetade meningen känns ju spontant ganska smart, isåfall har vi jäkligt listiga ulvar i lyan :eek: :cautious:

Är en röst trollad så känns det ju verkligen betydligt mycket klurigare att lista ut hur det ligget till. Och sannolikslära är inte min grej :p

*molly-spöket tittar på klockan*
cantwaittofindout-gif.14814

Ärligt talat så vet jag varken ut eller in just nu.

Mina tankar spretar åt alla håll.

Jag blir rätt frustrerad över att alla känns typ hala som tvålar. Det känns som om antingen så hakar jag upp mig eller så tycker jag att alla är ungefär lika.

Ursäkta att jag har varit en no show i leken senaste dygnet. Men det har hänt en del, fantastiska, saker i mitt irl-liv som jag varit tvungen att fokusera på under dagen. (jag har högst troligt fixat sommarvik bland annat.) Lever jag i morgon ska jag spamma leken.

Sherlock vänder sig till Watson "vad menar du egentligen? Jag har ju bara konstaterat det uppenbara. Hur skulle jag kunna veta att Mollys reaktion skulle bli så överdriven?" "äh Sherlock, det är det som är skillnaden mellan dig och mig" svarar Mycroft, som plötsligt kommit in i lägenheten. "Jag är inte bara smartare än dig, jag kan de sociala spelreglerna"
De båda bröderna kommer finner sig plötsligt i en värld utan några åskådare. I en tid då de var barn och bråkade som sådana. Plötsligt reser sig Mycroft upp "ni är som guldfiskar i en skål.vilken nytta kan jag ha av att diskutera något med er? "

bumpo var Mycroft Holmes

Film och bild kommer i morgon sitter på mobilen

Tack!

Jag känner mig helt kokt i huvudet så nu ska jag sova. Orkar nog inte va vara vaken till uppdateringen kommer.

7 stycken kvar då va? Det borde alltså innebära att det är 3 onda, för annars hade det ju vart över nu?

Frågan är då om det är 2 i lyan och 1 specialroll, eller om det är 2 specialroller och 1 i lyan.

Sherlock vänder sig till Watson "vad menar du egentligen? Jag har ju bara konstaterat det uppenbara. Hur skulle jag kunna veta att Mollys reaktion skulle bli så överdriven?" "äh Sherlock, det är det som är skillnaden mellan dig och mig" svarar Mycroft, som plötsligt kommit in i lägenheten. "Jag är inte bara smartare än dig, jag kan de sociala spelreglerna"
De båda bröderna kommer finner sig plötsligt i en värld utan några åskådare. I en tid då de var barn och bråkade som sådana. Plötsligt reser sig Mycroft upp "ni är som guldfiskar i en skål.vilken nytta kan jag ha av att diskutera något med er? "

bumpo var Mycroft Holmes

Film och bild kommer i morgon sitter på mobilen

Vilket då alltså borde betyda att det bara är två ulvar, för annars skulle onda ha vunnit nu? För tjuven måste väl räknas in i de onda eftersom det står i reglerna att onda vinner när de är fler än goda, inte när ulvarna är fler än goda?

Ja, det borde stämma att det är maximalt 2 ulvar varav 1 specialroll plus tjuven som är kvar av de onda. 3 specialroller av de goda + 1 bybo.

Men tjuven och trollkarlen, då borde det bara vara en ulv eller har jag missat någon och någon av dom är med i lyan?

Trollkarlen lär ju vara med i lyan, en ensam ulv känns ju ganska osannolikt.

Just den typen av frågor gör mig alltid lite skeptisk. Det känns lite väl tydligt statement om att "jag har ingen aning om hur lyan ser ut!" Kan såklart vara ärligt också, men lite fundersam blir jag. Mer djupgående analyser får dock vänta till imorgon.

Senast ändrad:

Ja jo det är ju det mest logiska. Men måste ju inte vara så heller, eftersom det inte står specifikt att någon av dom tillhör lyan.

Förstår att du blir fundersam, men kan inte göra mer än att säga att det faktiskt är en helt ärlig fråga från någon som är helt lost om vilka som kan vara onda.

Fortsättning på uppdateringen

Guldfiskar

bumpo var Mycroft Holmes

Mark-Gatiss-in-Sherlock.jpg

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
59 60 61
Svar
1 218
· Visningar
44 807
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 942
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 086
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 919
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Dejtingtråden del 38
  • Julbak och julgodis