Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Nånting fick mig verkligen att reagera. Just på att du talar tydligt om hur du skulle ha gjort och att du tror att det är bara en ulv i diskussionen. Det lämnar liksom inte utrymme för andra varianter. En lite skavande känsla hos mig.

Det kanske finns andra skummare saker att haka upp sig på, men just idag var det vad jag reagerade på.

Fast alltså, jag hänger inte med? Du tycker alltså att jag formulerar mig för snävt när jag skriver hur jag resonerar? Klart att det alltid finns andra möjligheter, men jag kan ju inte resonera på annat sätt än hur jag resonerar?

Jag kan nog inte bättre - sorry!

Jag ska försöka se om jag kan hitta en annan vinkel som förklarar.

Gör gärna det, för nu ser jag bara det som en förklaring typ tagen ur det blå, och det blir jag fundersam över.

Alltså hypotesen blir ju att du är ulv (eftersom jag har röstat på dig). Du skriver att och antar att det är bara 1 ond som OT-ar. Bara det är lite skumt, hur kan du veta det tänker jag då? Du "vet" det för att du inte skulle ha OT-at med en kollega. Alltså har du redan tagit avstånd från möjligheten att det är 2 eller 3 som OT-ar. Att stänga dörrar är skumt tycker jag.

Alltså hypotesen blir ju att du är ulv (eftersom jag har röstat på dig). Du skriver att och antar att det är bara 1 ond som OT-ar. Bara det är lite skumt, hur kan du veta det tänker jag då? Du "vet" det för att du inte skulle ha OT-at med en kollega. Alltså har du redan tagit avstånd från möjligheten att det är 2 eller 3 som OT-ar. Att stänga dörrar är skumt tycker jag.

Det reagerade jag ju också på, men jag tyckte inte Mammas stängde dörren helt.

Jaha, vad är det för halmstrå jag försöker hitta då menar du? Jag ifrågasätter sådant som jag tycker låter konstigt, skulle jag inte gjort det?

Självklart ska du ifrågasätta sådant du finner misstänksamt. Men jag förstår ändå inte varför jag tvunget skulle behöva skriva att jag misstänkte er allihopa, men outofservice och Bumpo mest av er. Att jag inte nämnde resterande av er var ju för att jag inte hade något specifikt att säga om er. Dvs, alla andra ansågs som neutrala just då.

UPPDATERING

Sherlock står som förundrad. De är inte ensamma om att bryta sig in hos gärningsmannen. det är redan någon här. Någon som just nu, i detta andetag står med pistolen höljd mot den man som Sherlock med sitt skarpsinne skulle slå knockout på. Vad är detta? hur kunde detta ske? Hur kan någon annan än han själv lista ut ett sätt att ta sig in till denne man? Sherlock är för en gångs skull förstummad. Han bara står där han står utan kraft att ta sig för något. Den svartklädda gestalten vänder sig om. Det är.. Nej, det kan inte vara sant. Det kan inte vara.. Jo det är det. Hur hänger det här ihop? Det är ju Watsons.. Han har alltid tyckt att hon var kvicktänkt. Redan för första stund såg han att hon hade något speciellt. Men det här? Hur kan hon bara? Ingenting hon har berättat är sant, hela hon är ett falsario. Mary...

Dramatik var Mary Morstan

tumblr_mysdliLaPz1r9yflwo4_1280.png

Alltså du får gärna peka på var jag stänger dörrar. Jag tycker att jag resonerat som så att jag tror att det inte är mer än en ulv som OTat baserat på hur jag skulle ha tänkt i den situationen. Jag ser inte alls hur det är att stänga dörrar.

Isf gör ju både jag och alla andra det hela tiden när vi resonerar om vad vi tror?

Att ställa sig in är väl inte en jättekonstig taktik, alltså inte en konstig sak att reagera på i min ände. Lite det som gjorde att jag reagerade var att du bara sett mig i en lek, du vet inte om jag verkligen är vass eller inte liksom.

Och varför är det konstigt att jag skriver ut det jag reagerar på? Det är ju vad leken går ut på, och ja det är tunna saker i början men det gäller ju alla?

Var menar du att jag pekar ut dig för otande? Ja du var en av dem, men jag nämner inte namn öht för att inte peka ut någon. Min fundering är snarare att typ en av de som otar är ond och resten goda, och jag vet inte vem som är vem.

....fast lite intressant att du förutsätter att det är dig det handlar om. Vet inte vad det säger dock.

Nej, att ställa in sig är väl en sak som alla ulvar vill troligtvis.
Efter allt folk pratat om dig har jag antagit att du är vass ;)
Inget konstigt alls att du skriver ut det du reagerar på. Det är väl leken går ut på. Skulle ingen göra det skulle leken inte komma någonvart.

Hur kan en smörgåstårta vara ett problem? :d

Pust stånk stön

Supersorry för den übersena uppdateringen. Vi har varit på kalas idag och fick med oss en bit smörgåstårta hem. Eftersom vi blev lite försenade tänkte jag uppdatera ifrån mobilen. :idea:

En hand på kartongen och en på mobilen satte jag mig så att uppdatera. Kort därefter insåg jag att det började läcka från kartongen och för att rädda kläderna slängde jag (såklart) iväg mobilen som hamnade under sätet.. :up:

Fick till slut tag på mobilen igen men med fullt av smörgåstårtekladd på fingrarna gick det sådär att skriva på mobilen så jag gav upp uppdateringen och körde min kortvariant istället.. :meh:

Jamenjo.

Det är ju det där med ord och mening och hur man uppfattar.
Jag uppfattade det på ett sätt, det behöver inte betyda att det ÄR på det viset. Du skrev och menade på ett annat sätt uppenbarligen.

Men alltså sådär kan du ju inte säga. Klart att vi kan tolka saker annorlunda, men om jag ber dig peka på exakt vad som fick dig att tolka mig på det sättet ligger det ju i ditt intresse att faktiskt visa vad jag skrev som fick dig att tänka så? Som det är nu tycker jag att du agerar oerhört skumt, och när du väljer att inte bemöta det jag skriver får jag ännu mer vatten på min kvarn som säger att du inte verkligen vill hitta onda utan att du hittade på något att rösta efter. Och det är ju väldigt dumt om det faktiskt är så att du är god.

Är du ond är det helt lugnt, då får du gärna fortsätta agera misstänkt. ;)

Klart man kan, men vad ska man göra om man inte sett något misstänkt av andra, om man inte vill BOPa liksom?

Alltså det känns som sematik liksom, hur man väljer att uttrycka sig, och även om du säger att du tar upp det du reagerar över tycker jag att det är en märklig sak att reagera över.

Jag har aldrig BOPat och ville hellre nu ha en svag motivering än ingen alls. För jag är medveten om att den var svag men det är svårt första dagen för alla.

Ja men precis det jag menar också, klart att man går på det man finner mest misstänkt, även om det är svagt första dagen.

Herregud, för ett ögonblick var jag skräckslagen att vi hade lyckats lyncha Sherlock vid första lynchningen :nailbiting: Elaka LL som skrämde mig sådär :D även om det är surt att en god åkte så tycker jag att det hade varit värre om det hade varit sherlock.

Gillade att du använde något från tv-serien till uppdateringen! :up:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 066
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 100
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 924
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar