Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Dramatik Har skrivit en del och precis som i förra leken så tycker jag det hen skriver känns vettigt och jag reagerar inte på något. Vilket gör ännu mer att jag kommer hålla ett öga på Drama! :cautious:

Ett tips; jag tror att du behöver titta på resultatet av lynchningen ikväll, du hittar den på sida 13 :D

Ett tips; jag tror att du behöver titta på resultatet av lynchningen ikväll, du hittar den på sida 13 :D

Hahaha jag började skriva innan reslutatet kom och sen tänkte jag på annat och somnade även en stund.. sen fortsatte jag på samma inlägg och skickade :p

Somnade du i varma mysiga lyan bland dina systrar? ;)

Nää kramandes på mina husdjur!

1525233_10152085062480479_1772714456_n.jpg

Att du inte blev förgiftad, jag som trodde att de hade sitt gift på huden? :eek::D

Ja det kan man tro och ja okej, jag skojade eventuellt... även om dom i fångenskap nte är lika giftiga så har jag svårt att tro att dom vill kramas med mig :p Dessutom är dom ju så smååå! ;)

Det här finner jag lite märkligt. MM tycker att hon beter sig som vanligt och därför tycker hon att det är konstigt att Bumpo finner det misstänkt?
Så enligt MM är Bumpos röst svag, jag tycker nog att MMs röst på mig är svagare.

Det är ju en liten skillnad här va. Jag hittade en teori och gick efter den. Svag, det har jag själv skrivit att den var men det var en teori.
Bumpo däremot kom in och BOPar sin röst på mig pga mitt beteende som hon skriver. Men då är ju saken den att jag spelar som vanligt, enligt mig själv och andra. Så varför basera sin röst på mitt vanliga spelsätt?
Jag har spelat några lekar med bumpo så hon borde verkligen känna igen mitt spelsätt nu. Annars har hon sovit bakom en sten i lekarna.

Senast ändrad:

Det där tycker inte jag är okej att säga. Det står i reglerna att det är förbjudet att BOP:a, jag har sagt att lekstart på helger är svårt för mig flera gånger, igår hade jag även en grym huvudvärk. Jag skumläste tråden för att på något sätt underbygga min röst. Ja, jag vet hur du brukar spela och nej, jag tyckte att du högg på ett sätt som jag inte kände igen.

Det där tycker inte jag är okej att säga. Det står i reglerna att det är förbjudet att BOP:a, jag har sagt att lekstart på helger är svårt för mig flera gånger, igår hade jag även en grym huvudvärk. Jag skumläste tråden för att på något sätt underbygga min röst. Ja, jag vet hur du brukar spela och nej, jag tyckte att du högg på ett sätt som jag inte kände igen.

Varför skulle det inte vara okej att säga? Jag kan väl tycka att någon lägger en BOP, även om du säger att du inte gjorde det. Det står inte i reglerna att man inte får misstänka någon för det.

Det är ju en liten skillnad här va. Jag hittade en teori och gick efter den. Svag, det har jag själv skrivit att den var men det var en teori.
Bumpo däremot kom in och BOPar sin röst på mig pga mitt beteende som hon skriver. Men då är ju saken den att jag spelar som vanligt, enligt mig själv och andra. Så varför basera sin röst på mitt vanliga spelsätt?
Jag har spelat några lekar med bumpo så hon borde verkligen känna igen mitt spelsätt nu. Annars har hon sovit bakom en sten i lekarna.

Varför är det skillnad? Bumpo hittade en teori och gick efter den och du hittade en teori och gick efter den. Ser faktiskt inte skillnaden.
Och att du tycker din röst är starkare motiverad än Bumpos innebär ju inte per automatik att alla tycker det. Jag tycker att din röst är svagare eftersom du fann mig misstänkt enbart för låg aktivitet och inget svar på frågan.
Bumpo tyckte du var misstänkt för saker du skrivit = starkare motivering i mina ögon. Bara för att du spelar som du brukar så får ingen misstänka dig för ditt spelsätt? Nej jag köper inte det.

Varför är det skillnad? Bumpo hittade en teori och gick efter den och du hittade en teori och gick efter den. Ser faktiskt inte skillnaden.
Och att du tycker din röst är starkare motiverad än Bumpos innebär ju inte per automatik att alla tycker det. Jag tycker att din röst är svagare eftersom du fann mig misstänkt enbart för låg aktivitet och inget svar på frågan.
Bumpo tyckte du var misstänkt för saker du skrivit = starkare motivering i mina ögon. Bara för att du spelar som du brukar så får ingen misstänka dig för ditt spelsätt? Nej jag köper inte det.

Nej, har jag sagt att du behöver köpa det?
Låter snarare som att du försöker hitta något litet att gripa i för att jag valde att lägga min röst på dig pga inaktivitet.
Är det att rösten hamnade just på dig som skaver kanske?

KL här kommer några lösa tankar från mig.
För det första så har jag ju lovat mig själv att jag inte ska fastna i en tanke eller i en diskussion, så efter gårdagens utredning med Mammas så släpper jag henne för stunden (och ja, jag hade både misstolkat och missat en mening som var rätt så väsentlig för mitt teoriande) det kanske kommer finnas skäl för mig att återkomma till henne vad det lider.

Bumpo – munhugger lite med MM, pga sin röst på henne. Jag ser inget skumt i det. Jag gillar dock inte heller riktigt MM’s antydning om att bumpos röst är så svag att det snarast är en BOP. Bumpo förklarade redan igår att hon mådde rätt så kass. Jag ser det som så att hellre en röst med en svag motivering än ingen röst alls. Mår man pyton så tar man vad som man hittar. Jag hoppas att bumpos huvud skärper sig så jag får se mer av henne

Vira som då röstar på bumpo och tycker det är bättre om hon INTE röstar(ehurrm, det är väl att bryta mot ulvspelets regel numero uno?). Som jag skrev ovanför, mår man pyton så blir det inte alltid superteorier, lägg därtill att det är första dagen då finns inte så mycket att gå på. Jag tycker faktiskt at Viras teori mot bumpo är om möjligt ännu svagare än den som bumpo hade om MM. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om Viras förklaring i inlägg #262 ”
Jag hade stunden innan skrivit ett röstinlägg på en annan spelare men sedan insett att jag faktiskt inte trodde att spelaren var ulv, utan att det bara var den jag kunde komma på en motivering på typ - precis som det ofta är för mig första dagen, för det tar TID innan jag kan säga om något som någon gör är misstänkt eller inte. Alltså suddade jag det inlägget och valde i stället en mindre aktiv spelare som jag inte misstänkte mindre än någon annan, med baktanken att det är lättare att bedöma aktiva spelare senare i leken.”

Detta skulle jag gärna vilja få en förklaring till. Hur kan du hitta en som du inte tror är ulv men det var bara den du kunde teoria om? Det går faktiskt inte ihop för mig.

Men har jag sagt att du sagt det? Nej det har jag inte!
Griper efter något, ja det är väl det vi alla gör för att lyckas hitta ulvarna?
Att rösten hamnade på mig hade inte med saken att göra, hade du inte kommenterat att Bumpos röst var svag så hade jag inte sagt något. Jag reagerade eftersom jag tycker att din röst var svagare än Bumpos.

Men har jag sagt att du sagt det? Nej det har jag inte!
Griper efter något, ja det är väl det vi alla gör för att lyckas hitta ulvarna?
Att rösten hamnade på mig hade inte med saken att göra, hade du inte kommenterat att Bumpos röst var svag så hade jag inte sagt något. Jag reagerade eftersom jag tycker att din röst var svagare än Bumpos.

Och jag tycker hennes var svagare än min. Där har vi skilda åsikter.

KL här kommer några lösa tankar från mig.
För det första så har jag ju lovat mig själv att jag inte ska fastna i en tanke eller i en diskussion, så efter gårdagens utredning med Mammas så släpper jag henne för stunden (och ja, jag hade både misstolkat och missat en mening som var rätt så väsentlig för mitt teoriande) det kanske kommer finnas skäl för mig att återkomma till henne vad det lider.

Bumpo – munhugger lite med MM, pga sin röst på henne. Jag ser inget skumt i det. Jag gillar dock inte heller riktigt MM’s antydning om att bumpos röst är så svag att det snarast är en BOP. Bumpo förklarade redan igår att hon mådde rätt så kass. Jag ser det som så att hellre en röst med en svag motivering än ingen röst alls. Mår man pyton så tar man vad som man hittar. Jag hoppas att bumpos huvud skärper sig så jag får se mer av henne

Vira som då röstar på bumpo och tycker det är bättre om hon INTE röstar(ehurrm, det är väl att bryta mot ulvspelets regel numero uno?). Som jag skrev ovanför, mår man pyton så blir det inte alltid superteorier, lägg därtill att det är första dagen då finns inte så mycket att gå på. Jag tycker faktiskt at Viras teori mot bumpo är om möjligt ännu svagare än den som bumpo hade om MM. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om Viras förklaring i inlägg #262 ”

Detta skulle jag gärna vilja få en förklaring till. Hur kan du hitta en som du inte tror är ulv men det var bara den du kunde teoria om? Det går faktiskt inte ihop för mig.

Håller med i det du skriver om Vira. Det låter konstigt det hon skrev.

Och jag tycker hennes var svagare än min. Där har vi skilda åsikter.

Ja jag har hela tiden skrivit att JAG tycker din röst är svagare, så att vi har skilda åsikter konstaterade jag innan du började.

Förövrigt så har jag inte lekt med dig innan och jag tycker ditt sätt att uttrycka sig är skumt. Att andra/du säger att det är normalt spelar ingen roll, jag kan inte inte reagera bara för att du säger att det är så.

Fast varför över huvud taget reagera på en röst om du tror att det var en BOP? Då finns det väl inget att reagera på?

Enligt reglerna är det förbjuder med BOPar. Klart jag reagerar om jag ser en sån. Eller du tycker alltså man ska göra precis tvärtom? Helknäppt isf.
Det är ju ulvarna som oftast inte orkar bemöda sig med att hitta en vettig teori. Många av dom hänger på andras och en förklädd BOP första dagen är inget ovanligt även från ulvar. Därav min reaktion.

Vira som då röstar på bumpo och tycker det är bättre om hon INTE röstar(ehurrm, det är väl att bryta mot ulvspelets regel numero uno?). Som jag skrev ovanför, mår man pyton så blir det inte alltid superteorier, lägg därtill att det är första dagen då finns inte så mycket att gå på. Jag tycker faktiskt at Viras teori mot bumpo är om möjligt ännu svagare än den som bumpo hade om MM. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om Viras förklaring i inlägg #262

Vira har väl aldrig skrivit att hon inte tyckte bumpo skulle rösta? Det jag reagerade på, och som vad jag vet var det enda av den typen, så tyckte hon det var bättre att inte skriva alls än att snabbt hoppa in med ett kort svar på obligatoriska frågan och sen inget mer förrän senare. Inget om röstningen alltså.

Även om jag också reagerade på det uttalandet från Vira så blir jag nu nästan mer skeptisk till dig då det känns lite som att du snor min misstanke utan att faktiskt kolla upp vad som skrevs och därmed presenterar den felaktigt...

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 222
· Visningar
44 963
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 097
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 924
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar