Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag har rent generellt svårt för lekstart på helger. Och idag har jag haft wn väldigt påfrestande huvudvärk. Men jag kan förstå rösten på sätt och vis. Jag vet imte hur mycket mer jag fixar att hänga med i leken. Så: eftersom mat verkar hugga åt alla håll och inte förstår, eller vill förstå, vad bla mammas och drama menar. bumpo röstar på matmissbrukaren.

Enligt mig, en svag röst. För jag verkar av hugga åt alla håll och kanter alltid. Så det är liksom ingen ny spelstil för att vara mig. Cirkus tyckte tom att jag är lite snällare än vanligt.. Får bättra mig ;)

Fast har man dåligt med tid är det väl bättre att man åtminstone hinner in något? Det känns ju lite skevt att uppmana folk att låta bli att skriva alls om de inte har tid att skriva mycket, för då har man ju inget att gå på alls... Jag gjorde ju samma sak själv, har varit väldigt upptagen idag men fick en liten lucka och valde att hoppa in och svara på frågan så jag åtminstone hade det gjort och ge er "nåt" innan kvällen. Det är väl bättre med lite än inget alls, tänker jag.

Jo du har rätt i att det inte var den starkaste motiveringen i min ulvspelskarriär och det är förstås bättre att man hinner skriva det man hinner - det jag reagerade en liten aning på var att det var det enda hon skrev (vilket ju naturligtvis kan ha varit tidsbrist även om hon uppenbarligen var hon inne eftersom hon svarade på mitt inlägg några minuter senare). Men som sagt, det är absolut inget jag finner supermisstänkt, det var bara det enda jag hade att gå på och jag hade bråttom. Jag hade stunden innan skrivit ett röstinlägg på en annan spelare men sedan insett att jag faktiskt inte trodde att spelaren var ulv, utan att det bara var den jag kunde komma på en motivering på typ - precis som det ofta är för mig första dagen, för det tar TID innan jag kan säga om något som någon gör är misstänkt eller inte. Alltså suddade jag det inlägget och valde i stället en mindre aktiv spelare som jag inte misstänkte mindre än någon annan, med baktanken att det är lättare att bedöma aktiva spelare senare i leken.

Funderar vidare på diskussionen kring Mammas. Det var jag som drog upp det där med att hon tänkte sig en (1) OT:ande ulv, som sedan dess har diskuterats en del. Jag accepterade dock hennes förklaring, och även om det kanske fortfarande är ett litet obs så tror jag inte att det betyder något. Ulv-Mammas skulle ju inte tjäna på den kommentaren (såvida det inte skulle vara någon jättekonstig hint till tjuven, men det känns lite väl långsökt), och Mammas är inte den första jag skulle misstänka för att råka outa sig genom att skriva något hon visste.

Rösten på mig kan jag för övrigt förstå (även om jag undrar lite varför hon inte gillade att Hedinn hade samma tanke...?).

Jag har rent generellt svårt för lekstart på helger. Och idag har jag haft wn väldigt påfrestande huvudvärk. Men jag kan förstå rösten på sätt och vis. Jag vet imte hur mycket mer jag fixar att hänga med i leken. Så: eftersom mat verkar hugga åt alla håll och inte förstår, eller vill förstå, vad bla mammas och drama menar. bumpo röstar på matmissbrukaren.

Här får jag hålla med cirkus(?) och MM själv om att jag inte tycker att MM har huggit mer än vanligt. Dock så förstår jag att det är enkelt att lägga rösten där om man inte har tid eller kraft att detaljstudera leken, så jag vet just inte om det säger något om var bumpo står.

Men jag kan ju rå för att du inte fattar mina förklaringar.

Vill du att jag kopierar det inlägget? Eller vad är det du vill?

För att jag alltid, när någon tycker precis som jag, får för mig att det är för att den personen är ond och jag blir lurad. :p

Ja, jag vill att du pekar på vad du menar. För dig skriver såhär:

Nä, det håller jag inte med om.
Jag tror att OT-ande liksom blir med de som är inne för stunden, sen om det är en eller flera som är onda kan man inte veta (vilket du ju inte heller gör gällande) däremot så tycker jag att ditt uttalande om hur du skulle göra känns lite för mycket att skriva i sten. Det tycker jag är lite udda när jag tänker efter.

Nånting fick mig verkligen att reagera. Just på att du talar tydligt om hur du skulle ha gjort och att du tror att det är bara en ulv i diskussionen. Det lämnar liksom inte utrymme för andra varianter. En lite skavande känsla hos mig.

Det kanske finns andra skummare saker att haka upp sig på, men just idag var det vad jag reagerade på.

Alltså hypotesen blir ju att du är ulv (eftersom jag har röstat på dig). Du skriver att och antar att det är bara 1 ond som OT-ar. Bara det är lite skumt, hur kan du veta det tänker jag då? Du "vet" det för att du inte skulle ha OT-at med en kollega. Alltså har du redan tagit avstånd från möjligheten att det är 2 eller 3 som OT-ar. Att stänga dörrar är skumt tycker jag.

Och det är liksom det enda du skriver? Jag vill gärna att du tar det jag skrivit och säger, Det var den här meningen eller förklarar mer exakt vad det är som gör att du tycker att jag skriver min teori i sten, stänger dörrar. Som det är nu pratar du om en flytande känsla, men jag ser gärna att du pekar på vad i mitt/mina inlägg som gör att du får den här flyktiga känslan.

I annat fall kan jag liksom inte göra annat än att förutsätta att du inte har någon grund utan hittar på en teori utan grund, och det ser jag inte varför du skulle göra om du är en god som är ute efter att hitta onda.

Japp, så jag hade absolut ingenting att grunda det på. :D

Tillägg: Och hade ingen annan reagerat på det hade jag istället funderat över varför folk ignorerar det helt uppenbara ulviga. :p

Och säger du "det var den här formuleringen som fick mig att känna så" så är det helt ok, men när du tolkar något helt åt skogen och vägrar säga vad det är som fått dig att tolka det så känns det inte som en god som letar onda.

Okej.
Jag ska försöka!
Nej, men det var typ 3-4 som OTade? Och då känns det spontant inte riktigt troligt att flera av de som OTade skulle vara onda, visst finns det en möjlighet, men jag skulle kanske inte välja att börja OTa med en person jag är ond tillsammans med om jag OTade, om du hänger med på hur jag menar? Det känns som hyfsat riskabelt i och med att det var rätt få som OTade.

Aha åhå, nu ser jag den gläntade dörren! Den är skriven i rött! Jag missade den.

Och om vi tar nästa mening där du beskriver hur DU skulle göra. Så känner jag att du tycker det vore för riskabelt inte behöver betyda att de som OT-ade tyckte det så de KAN lika gärna ha varit fler än 1. (enligt det röda i förra inlägget som jag hade missat!) Så nu är dörren inte så stängd.

Hmm, jag måste nog säga att även utan den gläntade dörren är det ett uttryck jag använder mig av rätt ofta, den här "rent spontant", då betyder det att jag får en idé, inte reflekterar så mycket över den utan skriver ner den, och sedan går och funderar över olika möjliga scenarion i efterhand.

Hmm, nu när jag skriver det såhär känns det ju som en lysande taktik just när jag är ond, men det är faktiskt inte så jag använder den, haha!

UPPDATERING

Sherlock står ute i den mörka gränden. Han tittar långt framför sig. Liksom oseende. Plötsligt rycker han till. Watson står framför honom och viftar med händerna. "Sherlock, Sherlock, Hallå?!?!?" "Äh va?" mumlar Sherlock. "Vad är det?" "Vad hände?" frågar Watson. "Vad gör vi nu?"
Sherlock återvänder från sin utzoonade status
"Vi går hem"

Inget käk för ulvarna inatt

Jag förstår hur du menar, men jag håller inte med för att jag tycker att jag uttrycker mig rätt osäkert genom hela inlägget, och verkligen inte uttalar mig som att detta är enda möjligheten (om vi bortser från det rödmarkerade inlägget). Men ja, där tycker vi uppenbarligen olika.

Nåja, skönt att se att jag har någon nytta av att jag skriver långa, osammanhängande meningar med tusen kommatecken som inte gått genom ett filter först. Haha!

:D

Rent spontant så är det svårt att tolka saker som har fel antal kommatecken och har många möjligheter på det vis som avsändaren tänkt sig :p

Jag känner ärligt talat igen fenomenet. Man "förklarar" nånting ganska ovidkommande med sina egna vaneord och så helt plötsligt så har någon gjort det till en misstanke bara för att den tolkar det på ett heeeeelt annat vis.

Förlåt. :p Men jag vet inte om jag kommer att lyckas ändra mig. :p

Och ja, precis så är det! :D Och sedan misstänker man tillbaka för att någon annan plockar en teori från tomma intet. :p

Så nu ska jag försöka komma i kapp mig och kommer läsa igenom tråden och kommentera lite allt eftersom.

Asko, ville inte ens vara med i leken förrän efter lite tvångsmässig övertalning och nu är hon en av dom mest aktiva :p Mesta dels ot:ande i början, och förutom att hon försöker blanda in mina grodor så har jag nte hittat något misstänkt!

Dramatik Har skrivit en del och precis som i förra leken så tycker jag det hen skriver känns vettigt och jag reagerar inte på något. Vilket gör ännu mer att jag kommer hålla ett öga på Drama! :cautious:

Mammas Vill jag läsa mer av och noggrannare innan jag uttalar mig om. Men inget jag reagerat på direkt iallafall.

Matmissbrukaren Ot:ar mycket, diskuterar sen väldigt mycket och uppfattas som bitsk, vilket enligt henne själv och andra är precis som vanligt.
Röstar sen på mig för att jag och Bumpo är dom mest misstänkta pga våran låga aktivitet. Tycker att det hade skrivits en hel del och tycker det var en lätt röst. Håller ögonen på MM!

Och den här obligatoriska frågan som börjats med. Förstår att det kan vara bra med något för att få igång leken. Men att den ska vara grund för att misstänka någon, speciellt om man inte svarar på den det första man gör? Nae jag gillar inte det riktigt.

Både Caisa och MM reagerade på att jag inte svarade på frågan i natt och tyckte det var märkligt.

Senast ändrad:

Enligt mig, en svag röst. För jag verkar av hugga åt alla håll och kanter alltid. Så det är liksom ingen ny spelstil för att vara mig. Cirkus tyckte tom att jag är lite snällare än vanligt.. Får bättra mig ;)

Det här finner jag lite märkligt. MM tycker att hon beter sig som vanligt och därför tycker hon att det är konstigt att Bumpo finner det misstänkt?
Så enligt MM är Bumpos röst svag, jag tycker nog att MMs röst på mig är svagare.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
45 028
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 098
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 924
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"