Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Fast har man dåligt med tid är det väl bättre att man åtminstone hinner in något? Det känns ju lite skevt att uppmana folk att låta bli att skriva alls om de inte har tid att skriva mycket, för då har man ju inget att gå på alls... Jag gjorde ju samma sak själv, har varit väldigt upptagen idag men fick en liten lucka och valde att hoppa in och svara på frågan så jag åtminstone hade det gjort och ge er "nåt" innan kvällen. Det är väl bättre med lite än inget alls, tänker jag.

Hedinn röstar på Vira

Pga den svagt motiverade rösten på bumpo.

Jag tycker också att det är konstigt när det är tre som tjattrar och OT-ar så är det bara två (dvs MM och Asko om jag inte missat någon som reagerat på Caisa) som får reaktioner/reagerar. När det gäller MM så tycker jag som sagt att hon är precis som vanligt rätt så ordentligt aktiv, men faktiskt lite mindre bitsk, till och med mer förstående än vada hon brukar vara när någon ifrågasätter litegrann, det behöver inte bero på något speciellt, men jag noterar det.

*kl*

Fastnade i en IRL-situation, så jag röstar nu fast jag inte hunnit läsa igenom allt.

Det lilla jag reagerat mest på hittills är Dramatiks kommentar om AskoII. Det är inte mycket, men tyvärr hittar jag inget mer misstänkt ännu.

habina röstar på dramatik

Nu måste jag rusa iväg igen, så jag kommer inte hinna läsa mer förrän efter 20. :(

Hmm, vilka är det som skrivit och nämnt namn? Jag tog upp det men nämnde inga namn öht, men det kanske är några specifika andra du tänker?

Nä, det håller jag inte med om.
Jag tror att OT-ande liksom blir med de som är inne för stunden, sen om det är en eller flera som är onda kan man inte veta (vilket du ju inte heller gör gällande) däremot så tycker jag att ditt uttalande om hur du skulle göra känns lite för mycket att skriva i sten. Det tycker jag är lite udda när jag tänker efter.

Jag känner att det är dags att rösta. Jag tycker faktiskt att Viras resonemang är det skummaste i leken hittills. Det skaver lite att Heddan går på samma linje, å andra sidan, om jag finner det skumt är det ju inte konstigt att även Heddan gör det. Så därför: Mammas röstar på Vira.

Jag hinner inte läsa allt, men det jag reagerat mest på är att Mammas först "gick på" MM om att vara inställsam mot henne. Sen skriver Mammas själv (min fetning):
Mammas skrev:
Och jag tänker "varför väljer drama att vara petig angående det här, ffa när MM precis lagt en svag (sorry MM, men den är svag, men det är helt ok att en förstaröst är det!) röst, kan det vara för att andra kanske lättare ska rikta misstankar mot en god MM?", om du hänger med på hur jag menar? Nu vet jag ju inte om det verkligen är så, men det var vad jag tänkte när jag läste inlägget.

Den känns en aning inställsamt.

Sen känns det som att hon "hugger" på lite konstiga saker, jag brukar förstå hur Mammas resonerar (oavsett om hon är god eller ond) men nu finns det saker jag reagerar på.

Niyama röstar på Mammas

Jevla skit, jag hade knåpat ihop ett helt inlägg med mina tankar om alla, men forumet säger att jag har för mycket koder i det så jag kan inte lägga upp det. Måste rensa och rensa innan jag kan det, och det hinner jag inte före DL :rage::rage:

AskoII röstar på Dramatik

förklaring (det lilla jag har) kommer sedan :mad:

Jag måste rösta nu och jag tycker att hittills så är det lika svårt som vanligt med första dagen, men just detta från Mammas är nog det jag reagerat mest på så.

cirkus röstar på Mammas med hänvisning till inlägg #226

MM: Verkar hålla med mig i lite väl många saker, vilket gör mig lite nervös och paranoid :cautious: Och det var hon som började det här med två rader till spionen *mutter, mutter* På neutral just nu.
Andra säger att hon är lite bitsk i sina svar till dem, men det säger mig inget då hon brukar uppfattas så spela roll vilken sida hon står på. Och det här med att hon reagerade på Mammas när hon skrev om OTande, det har blivit lite fokus på det här (kanske någon nånstans har försökt starta ett drev?) men jag tror att det är snarare någon slags missuppfattning och pga olika åsikter.
Röstar på OOS, baserat på aktiviteten, inget konstigt tycker jag med tanke på att det är bara första dagen.

Dramatik: Reagerade på att jag riktade min mening till alla goda, vilket jag hade tänkt skulle hålla mig som neutral i den meningen, men samtidigt känns det inte så ont med tanke på hur ofta man reagerar så fort någon skriver "vi goda" eller "ni goda" eller "alla goda" :D Håller fortfarande ett vakande öga på henne, men det gäller alla spelare.
Jag får hennes ulvradar att tjuta :p känns sedan lite bitsk mot MM, lite ovanligare när det gäller drama och lite väl fokuserat mot just MM? :cautious:

Caisa: Har inte sett Sherlock :eek: Annars ganska mycket OT förutom lite om smeden, men det finns inte så mycket annat att prata om ännu och jag är själv ganska mycket OT. Neutral just nu.
Kom in nu när jag höll på med det här, och röstade på dramatik med en förklaring som jag förstår då jag tänkt lite i samma banor.

OutOfService: Har pilgiftgrodor :nailbiting: Har inte svarat på den obligatoriska frågan?
Har inte varit inne idag.

Niyama: Inget sett och inget hört
Har nu svarat på den obligatoriska frågan men säger att hon tror att onda vinner om tjuven inte äter någon ulv, känns lite som ett konstigt svar? :cautious: Lite undvikande?

cirkus: Har svarat på den obligatoriska frågan.
Ganska få inlägg känns det som, har inte reagerat på något ännu.

Mammas: Hon gör mig nervös när hon inte dyker upp
Har dykt upp och svarat på den obligatoriska frågan; att den sida som spelat bäst är den som vinner. Är annorlunda svar från att säga att den goda sidan vinner men jag känner att det är snarare Mammas pragmatiska sida som dyker upp här än att det skulle tyda på att hon är ond eller god. Gillar inte OTandet :p

Bumpo: Har hittat till leken, men inte svarat på den obligatoriska frågan.
Har nu svarat på den obligatoriska frågan. Och rösten på MM känns lite mera som att greppa efter halmstrån.

Habina: Har svarat på den obligatoriska frågan.
Funderar om jag och drama kan vara två ulvar som "hoppar på" varandra i början, känns lite osannolikt men funderingen känns mest oskyldig.

Hedinn: Säger att Myrten is a dull girl :D annars hittat leken, men inte svarat på den obligatoriska frågan?
Har nu svarat på den obligatoriska frågan, vet inte om de onda eller goda vinner, tycker inte att det säger så mycket om vilken sidan hon står på.

Vira: Förundras över att många svarar att de tror att de goda kommer att vinna, varför? Pga hon inte spelat i en lek med obligatorisk fråga eller ett försök att rikta bort misstankar?
Lyckades få Mammas lynchad i en tidigare lek :eek::p
Röstar på bumpo, vilket kan vara lite märkligt då jag vet från tidigare lekar att bumpo kan vara oaktiv under helgerna så jag tycker att det kanske inte säger så mycket - men kanske Vira inte vet det.

Puh, jag hann men jag vet inte om jag kom fram till något :crazy: Jag använde den gamla listan för att se om något hade förändrats.

Jag ville inte riktigt rösta på dramatik då hon röstade på mig, och min röst kan då tolkas som en "hämndröst". Men jag har inte kunnat hitta mycket om alla, och de flesta känns som "neutrala" för mig eller så vill jag se mera från dem. Men fokuset hon hade på MM kändes lite ulvigt.

Hoppas att detta duger..!

Niyama: Inget sett och inget hört
Har nu svarat på den obligatoriska frågan men säger att hon tror att onda vinner om tjuven inte äter någon ulv, känns lite som ett konstigt svar? :cautious: Lite undvikande?

Det var ett skämt eftersom jag som tjuv råkade äta en ulv. Såg ingen anledning att svara seriöst på frågan då jag inte tycker att det ger nånting. Ska det vara en obligatorisk fråga tror jag det ger mer om den varieras. Den känns lite urvattnad liksom.

Hur menar du då skriva i sten? Jag skriver hur jag skulle resonera själv, hur menar du att det är att skriva i sten?

Ja, jag tyckte det var lite att skriva i sten. Jag vet inte hur jag ska uttrycka det bättre.
Alltså. Du tar en sorts avstånd ifrån att det skulle kunna vara 2 (eller alla 3) som är onda. Särskilt om du själv är i lyan. Bara det känns skumt och litegrann som att du vill bevisa nånting.

Matmissbrukaren röstar på OutOfService
Dramatik röstar på AskoII
Vira röstar på bumpo
Bumpo röstar på matmissbrukaren
Caisa röstar på dramatik
Hedinn röstar på Vira
Habina röstar på dramatik
Mammas röstar på Vira
Niyama röstar på Mammas
AskoII röstar på dramatik
Cirkus röstar på Mammas
Ej röstat: OutOfService

Fast alltså, nu fattar jag inte. Skriva i sten betyder för mig att jag bestämmer. Här pratade jag om hur jag resonerat i denna situation, och vad gör det om jag "bestämmer" hur jag ska göra om jag pratar OT någon gång i en lek? Alltså jag fattar inte hur du menar alls känner jag. Framförallt funderar jag över att det faktum att jag resonerar om hur jag tänker i en situation är det absolut skummaste du sett i hela tråden.

kl
Sorry att jag missade DL och har vart försvunnen idag, men det riktiga livet har bråkat med mig och jag ska försöka komma igen nu under kvällen och imorgon!

Här är rösterna jag hittat under första skumläsningen :) (kan ha missat någon)

Matmissbrukaren rösta på Outofservice
Dramatik röstar på Asko
Vira röstar på Bumpo
Bumpo röstar på matmissbrukaren
Caisa röstar på Dramatik
Hedinn röstar på Vira
Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Vira
Niyama röstar på Mammas
Asko röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Mammas

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 101
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 102
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 924
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar