Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Okej, jag tänker att även om jag tänker som du kan jag inte begära att andra väljer att tänka på det som att de aktivt misstänker alla. Jag tycker att det är lite av en smaksak om man håller alla som neutrala och misstänker de som skriver något skumt eller om man misstänker alla och ffa de som skriver något man reagerar på. :)

Ja, det är väl olika. Neutral för mig är dock fortfarande = misstänkt. Men jag tycker ändå att det låter märkligt när någon skriver xxx och xxx är de enda jag kan misstänka. Liksom, vadå kan? Man kan väl misstänka alla, så länge man inte vet någons roll?

Och jag tänker "varför väljer drama att vara petig angående det här, ffa när MM precis lagt en svag (sorry MM, men den är svag, men det är helt ok att en förstaröst är det!) röst, kan det vara för att andra kanske lättare ska rikta misstankar mot en god MM?", om du hänger med på hur jag menar? Nu vet jag ju inte om det verkligen är så, men det var vad jag tänkte när jag läste inlägget. :)

Inte till mig, men jag svarar ändå. Jag ifrågasätter bara det jag undrar över, inte för att rikta misstankar på någon, utan för att reda ut vad jag själv tror. Sen vad andra får upp ögonen för eller ej kan inte jag hjälpa. Typ.

Jag kollade inläggsstatistiken och vem som hade svarat på den obligatoriska frågan. Nu hade inte Niyama skrivit något i tråden alls så hon fanns inte med på den listan, så hon missades helt enkelt. Och ni andra hade svarat på frågan.

Okej, då förstår jag.

KL
Jag ser inte alls nåt konstigt i det Mammas skrivit och förstår inte riktigt de reaktioner som var på det, men om det är ärliga missuppfattningar eller försök till att hitta nåt att reagera på är ju svårt att säga. MMs reaktioner tycker jag ju personligen känns lite överdrivna och hon hugger snabbt tillbaka på Mammas, men det är ju inget som gör henne ond eftersom det har hänt tidigare, när hon varit god. Det jag i så fall reagerar på är MMs röst. Inte att hon röstade på en inaktiv, men att hon bara nämner bumpo och OOS som inaktiva. Jag, cirkus och Niyama (kanske även fler?) kunde väl varit med i den listan också? Varför utesluts vissa?

Reagerar lite på detta av Heddan. För det är väl typ MM som diskuterat lite, och sedan Asko som ställt en fråga? På Heddan här låter det som att det kommit fler och större reaktioner på vad jag skrivit. Jag vet inte, det känns som att hon vill få MMs grej att verka större än den är på något vis? Heddan gör det lätt för sig, och varför är min tanke?

Måste rösta nu.

AskoII är den som jag faktiskt reagerat på idag, dels över uttalandet där jag tyckte att hon exluderade sig själv från goda sidan, och dels för att hon skrev att hon skrivit så för att framstå som neutral. Vilket jag tycker är något som ulvar gör då de tänker igenom mer hur de kommer att framstå jämfört med goda. Därför kommer min röst idag hamna där, så:

Dramatik röstar på AskoII

Klart man kan, men vad ska man göra om man inte sett något misstänkt av andra, om man inte vill BOPa liksom?

Alltså det känns som sematik liksom, hur man väljer att uttrycka sig, och även om du säger att du tar upp det du reagerar över tycker jag att det är en märklig sak att reagera över.

Var menar du att jag pekar ut dig för otande? Ja du var en av dem, men jag nämner inte namn öht för att inte peka ut någon. Min fundering är snarare att typ en av de som otar är ond och resten goda, och jag vet inte vem som är vem.

Det här hajade jag till en aning på - varför tror du på just en som ond? Det är inte så att du känner till något om rollistan? :cautious:

Och jag tänker "varför väljer drama att vara petig angående det här, ffa när MM precis lagt en svag (sorry MM, men den är svag, men det är helt ok att en förstaröst är det!) röst, kan det vara för att andra kanske lättare ska rikta misstankar mot en god MM?", om du hänger med på hur jag menar? Nu vet jag ju inte om det verkligen är så, men det var vad jag tänkte när jag läste inlägget. :)

Aha! Du tänkte ett steg längre än vad jag gjorde :)

Nej, men det var typ 3-4 som OTade? Och då känns det spontant inte riktigt troligt att flera av de som OTade skulle vara onda, visst finns det en möjlighet, men jag skulle kanske inte välja att börja OTa med en person jag är ond tillsammans med om jag OTade, om du hänger med på hur jag menar? Det känns som hyfsat riskabelt i och med att det var rätt få som OTade.

Reagerar lite på detta av Heddan. För det är väl typ MM som diskuterat lite, och sedan Asko som ställt en fråga? På Heddan här låter det som att det kommit fler och större reaktioner på vad jag skrivit. Jag vet inte, det känns som att hon vill få MMs grej att verka större än den är på något vis? Heddan gör det lätt för sig, och varför är min tanke?

Inga större reaktioner nej, vilket jag inte skrev heller. Jag förstod bara inte att folk såg det som konstigt över huvud taget. Hade fått för mig att även Caisa reagerat men nu kollade jag igen och hon hade bara konstaterat att du redan förklarat det hela och att det lät vettigt (vilket jag dock tolkar lite som att hon reagerade på det första, varför annars skriva så?) så det var inget "OJ vad alla har hakat upp sig på det!" Utan mer ett konstaterande att jag inte ansåg att det var konstigt att skriva att man hinner kasta in en röst senare även om man inte skulle hinna läsa mer. Det låter för mig ganska vettigt att man åtminstone försöker få så mycket kött på benen som möjligt innan man lägger en röst, istället för att lägga en tidig och sen "skita i resten" om det finns en annan möjlighet.

Nej, men det var typ 3-4 som OTade? Och då känns det spontant inte riktigt troligt att flera av de som OTade skulle vara onda, visst finns det en möjlighet, men jag skulle kanske inte välja att börja OTa med en person jag är ond tillsammans med om jag OTade, om du hänger med på hur jag menar? Det känns som hyfsat riskabelt i och med att det var rätt få som OTade.

Fast varför inte? Om man är en person som brukar skriva mycket OT så verkar det rätt korkat att låta bli för att man är i lyan (=folk kan misstänka att allmänt pladder sker i lyan istället för i tråden).

Jag brukar tänka att jag ska skriva till ulvkollegor precis som om jag gjort om vi inte hade varit i lyan.

Ah, ja det lät ju rätt logiskt :).

*kl*

Jag har bråttom iväg och har inte sett så våldsamt mycket misstänkt någonstans, så min röst idag hamnar på bumpo, som kommer in och svarar lite intetsägande på frågan innan hon återigen försvinner. Det hade känts mindre misstänkt om hon inte hade hunnit in alls i tråden, men varför bara ett kort inlägg?

Vira röstar på bumpo

Fast varför inte? Om man är en person som brukar skriva mycket OT så verkar det rätt korkat att låta bli för att man är i lyan (=folk kan misstänka att allmänt pladder sker i lyan istället för i tråden).

Jag brukar tänka att jag ska skriva till ulvkollegor precis som om jag gjort om vi inte hade varit i lyan.

Samma här. I nån lek nyligen där bl.a jag och Lindgren var i lyan OT:ade vi ganska friskt i början, så det är absolut inget jag skulle utesluta. Det brukar väl ha mer med person att göra än roll, skulle jag vilja säga.

Jag har rent generellt svårt för lekstart på helger. Och idag har jag haft wn väldigt påfrestande huvudvärk. Men jag kan förstå rösten på sätt och vis. Jag vet imte hur mycket mer jag fixar att hänga med i leken. Så: eftersom mat verkar hugga åt alla håll och inte förstår, eller vill förstå, vad bla mammas och drama menar. bumpo röstar på matmissbrukaren.

Ah, ja det lät ju rätt logiskt :).

*kl*

Jag har bråttom iväg och har inte sett så våldsamt mycket misstänkt någonstans, så min röst idag hamnar på bumpo, som kommer in och svarar lite intetsägande på frågan innan hon återigen försvinner. Det hade känts mindre misstänkt om hon inte hade hunnit in alls i tråden, men varför bara ett kort inlägg?

Vira röstar på bumpo

Fast har man dåligt med tid är det väl bättre att man åtminstone hinner in något? Det känns ju lite skevt att uppmana folk att låta bli att skriva alls om de inte har tid att skriva mycket, för då har man ju inget att gå på alls... Jag gjorde ju samma sak själv, har varit väldigt upptagen idag men fick en liten lucka och valde att hoppa in och svara på frågan så jag åtminstone hade det gjort och ge er "nåt" innan kvällen. Det är väl bättre med lite än inget alls, tänker jag.

Okej, jag fattade inte att det var just det uttalandet du reagerade på utan trodde det var generellt, men då hänger jag med bättre. :)

Okej, måste försöka reda ut och hitta nåt att rösta på nu, emn ajg har inte haft tid att göra mer än skumma igenom det senaste.

Jag reagerade lite på Hedinns reaktion på MMs röst, men det kanske var för att jag själv förstod precis vad hon menade och själv också reagerat på samma sak gällande oos. Hedinn verkar godtagit förklaringen också, så jag har lagt det åt sidan just nu.

Tycker i allmänhet det varit mycket fokus på(/med/runt?) MM, personligen tycker jag inte hon spelat annorlunda än hon brukar, tycker snarare hon verkat "snällare" trots att hon varit del i ett par diskussioner, därför blev jag lite paff när Drama frågade varför hon var så bitsk? Jag uppfattade henne inte alls som bitsk, för att vara hon.

Ser också att Niyama kommit in och börjat delta, har inte hunnit få nåt grepp om henne, men vart ÄR alla? Det är DL snart?

Jag måste lägga en röst nu, karln börjar blänga, kommer ha normalt med tid igen from imorgon em.

Jag gick tillbaka och läste mina senaste teorier också, där jag också nämnde att Drama kändes "på". Då tyckte jag inte det kändes så misstänkt, men nu skaver det lite, speciellt när jag själv inte känner att vare sig Asko eller MM betett sig särskilt konstigt för att vara dem.
Hon kanske bara vill vrida och vända på det som hon tycker är misstänkt, och det är skitsvårt första DL, men det är det jag reagerat mest på såhär långt.
Därför:

Caisa röstar på Dramatik

Håller med Heddan här, jag ser inte det konstiga i att bara hoppa in snabbt om man bara har tid med det, jämfört med att låta bli att skriva alls för att man bara har kort om tid.

Iof sant, men jag tänkte att OT inte brukar vara såpass utbrett att det nog sticker ut från allas spel, men sedan verkar det inte så numera när jag tänker efter.

Kanske skulle göra som *ett annat forum* när det gäller OT, rent OT i en speciell färg så att man vet vad man inte behöver läsa öht?

Inga större reaktioner nej, vilket jag inte skrev heller. Jag förstod bara inte att folk såg det som konstigt över huvud taget. Hade fått för mig att även Caisa reagerat men nu kollade jag igen och hon hade bara konstaterat att du redan förklarat det hela och att det lät vettigt (vilket jag dock tolkar lite som att hon reagerade på det första, varför annars skriva så?) så det var inget "OJ vad alla har hakat upp sig på det!" Utan mer ett konstaterande att jag inte ansåg att det var konstigt att skriva att man hinner kasta in en röst senare även om man inte skulle hinna läsa mer. Det låter för mig ganska vettigt att man åtminstone försöker få så mycket kött på benen som möjligt innan man lägger en röst, istället för att lägga en tidig och sen "skita i resten" om det finns en annan möjlighet.

Jag hade reagerat, eller ja, lyft ett ögonbryn åt det men tyckte det lika gärna kunde betyda att hon helt enkelt skulle ha lite med tid, jag skrev ner det för att jag tänkte på det när jag läste det, men det hade hunnit bli förklarat redan och förklaringen bekräftade mina första tankar. :) (Tror jag nämnde det i samma inlägg men där jag skrev om MM, orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla nu.)

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 108
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 974
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 103
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 924
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar