Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

....fast lite intressant att du förutsätter att det är dig det handlar om. Vet inte vad det säger dock.

Måste bara påpeka att det inte är så svårt att räkna ut vilka du pratade om? :confused: Vi var ju typ bara tre personer som OTade mest den kvällen.

Det är svårt att hitta något speciellt såhär tidigt i leken och har inte ovanligt få hittat leken såhär långt?

Jag funderade faktiskt också på det, det känns som att det är mest ett begränsat antal som är mycket aktiva och sen några som knappt är aktiva alls ... fast så brukar det väl vara i en ulvlek? :meh:

precis innan jag släckte lampan igår (Jag var för trött för att orka svara på mobilen), och sen drömde jag att Drama röstade på mig med det som teori. :cautious: :D

:rofl::rofl:

Fast nu är det ju du som blåster upp det. Jag skrev bara att jag reagerade på din reaktion. Hur är det att blåsa upp saker? Eller blev du nervös?
Jag fick min förklaring av dig, men menar du att jag ska svälja den med hull och hår? Nä, skulle inte tro det.
Däremot så är det inget som gör att jag misstänker dig mer än någon annan.

Vrf så bitsk?
Självklart menar jag inte att du ska svälja allt med hull och hår. Och nervös? Nej, knappast. Mina spelnerver pallar betydligt mer än så.:)
Vad jag menar med att du blåser upp det är nedanstående inlägg:

Dramatik
Tycker AskoII gör ett skumt uttalande men själv såg jag inget konstigt. Reagerar på att hon reagerade på det AskoII skrev.

(Fetningen) Detta tolkar jag som att du tyckte att jag reagerade kraftigt på AskoIIs uttalande.

Folk brukar inte vilja misstänkliggöra inaktiva i början av leken men vi har också sett att det är vanligt förekommande att ulvar till stor del är just inaktiva i lekarna och därför är just nu Bumpo och Outofservice mina misstänkta i detta läget. Dom har båda hittat leken men inte svarat på den obligatoriska frågan.

Bumpo var dock aktiv innan den obligatoriska frågan skrevs och hon har bara skrivit ett inlägg, vilket gör att hon kanske inte ens har sett den än.
Men Outofservice har varit aktiv efter det och skrivit 4 inlägg men inte svarat på frågan. Därför blir hon mer misstänkt i mina ögon än Bumpo.
Jag måste verkligen lägga en tidig röst idag för jag ska iväg nu och sen ska jag släppa in hästarna idag och blir troligtvis borta mellan 18.00-19.45 så vill inte riskera att missa röstningen. Och jag har ännu inte sett något speciellt misstänksamt från dom som varit aktiva.

Matmissbrukaren röstar på Outofservice

Med viss reservation för att jag kanske hinner in mer idag och kanske ändrar min röst för att jag ser något mer misstänksam från någon annan.

Alltså, nu vet jag att detta är en relativt tidig röst. Men folk brukar ju inte bli mer aktiva förrän framåt kvällen så att sätta Bumpo och OOS som dina misstänkta pga. det låter konstigt. Och dessutom, vrf sätter du endast dem som misstänkta?

Och ang. de obligatoriska frågan så är det ju okej om man väljer att inte svara på dem förrän precis innan första DL om man vill. Därför tycker jag inte att det kan ses som skumt om det inte är det första man gör.

Sen vill jag bara avsluta med att säga att jag läste detta:

Ursprungligen postat av Matmissbrukaren Visa inlägg
Men det vet du väl att alla som har en "bob" i byrån är god?
Misstänker därför caisa, eller om hon inte springer och köper sig en imorgon.

precis innan jag släckte lampan igår (Jag var för trött för att orka svara på mobilen), och sen drömde jag att Drama röstade på mig med det som teori. :cautious: :D

Haha, ja man vet ju aldrig:sneaky::p

Och ang. de obligatoriska frågan så är det ju okej om man väljer att inte svara på dem förrän precis innan första DL om man vill. Därför tycker jag inte att det kan ses som skumt om det inte är det första man gör.

Hm, gjorde inte någon annan så i en lek nyligen?

dramatik och askoII har diskuterat en del, jag reagerade inte när AskoII skrev det, men förklaringarna sedan blir jag osäker på. Kan det vara två ulvar som "hoppar på" varandra från början? :cautious:

Fast om vi nu var ulvar tillsammans, varför skulle vi göra det så tydligt menar du?

I den leken så fick jag en sia på lotteriet och den jag siade var ond så att det var inte så enkelt som att jag bara släppte ett spår. Jag hade lite tur också. Men det är viktigt att inte haka upp sig på en person eller på en tanke som man har utan försöka se lite bredare. Dessutom så tror jag att det är viktigt att försöka låta bli att hugga så fort nån tycker att man är det minsta misstänkt, tyvärr så tror jag att just sånt är att spela de onda i händerna.

Jo, absolut att det händer. Men det kan vara ett ganska högt spel och man vill väl inte vara för tydlig med det heller isf. Men det är nog beroende på spelare.

Senast ändrad:

I den leken så fick jag en sia på lotteriet och den jag siade var ond så att det var inte så enkelt som att jag bara släppte ett spår. Jag hade lite tur också. Men det är viktigt att inte haka upp sig på en person eller på en tanke som man har utan försöka se lite bredare. Dessutom så tror jag att det är viktigt att försöka låta bli att hugga så fort nån tycker att man är det minsta misstänkt, tyvärr så tror jag att just sånt är att spela de onda i händerna.

Fast nej, det vill jag säga emot. Eller ja, hugga behöver man absolut inte göra. Men bemöta, absolut. Annars blir man istället misstänkt för att man inte bemöter misstankar om sig, och det är något ulvar kan göra eftersom de inte vill dra ögonen åt sig mer. Det är min erfarenhet iaf.

Vrf så bitsk?
Självklart menar jag inte att du ska svälja allt med hull och hår. Och nervös? Nej, knappast. Mina spelnerver pallar betydligt mer än så.:)
Vad jag menar med att du blåser upp det är nedanstående inlägg:

(Fetningen) Detta tolkar jag som att du tyckte att jag reagerade kraftigt på AskoIIs uttalande.

Förlåt, men jag vet inte varför jag jämt uppfattas som att jag är bitsk, inte min mening :(

Alltså, nu vet jag att detta är en relativt tidig röst. Men folk brukar ju inte bli mer aktiva förrän framåt kvällen så att sätta Bumpo och OOS som dina misstänkta pga. det låter konstigt. Och dessutom, vrf sätter du endast dem som misstänkta?

För att det finns ingen annan jag ser som misstänkt just nu. Så jag kan liksom inte misstänka någon annan..

Jag tycker man borde svara på den frågan relativt tidigt från att leken kommer igång. Det är ju meningen att frågan ska få fart på leken.

Sian hade jag glömt. Men var det i den leken du låg på så mot caisa först men sen ändrade dig till bumpo?
Kommer aldrig ihåg vad som hände i vilken lek.

För att det finns ingen annan jag ser som misstänkt just nu. Så jag kan liksom inte misstänka någon annan..

Jag tycker man borde svara på den frågan relativt tidigt från att leken kommer igång. Det är ju meningen att frågan ska få fart på leken.

Ingen annan? :cautious:Jag tycker iaf att det finns 11 att misstänka. Dvs alla utom mig eftersom jag vet min egen roll.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 117
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 975
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 105
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 926
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar