Sv: Sherlock (Varulvslek)
Ok, jag ska försöka hinna få ner några tankar innan jag måste kasta mig in i duschen och försvinna iväg med bilen igen:
Det är svårt att hitta något speciellt såhär tidigt i leken och har inte ovanligt få hittat leken såhär långt?
MatMissbrukaren:
Tror de goda vinner. Hon känns som vanligt såhär långt, inget jag direkt reagerat på. Tar upp Mammas uttryck om att komma förbi och "kasta in en röst" som jag också tyckte lät märkligt när jag först läste det, men kände att det lika gärna kunde betyda att hon helt enkelt skulle vara stressad under dagen. Inget med just MM som gör att hon känns mer misstänkt än någon annan just nu i alla fall.
Cirkus:
Cirkus tror också de goda vinner, verkar ganska entusiastisk även om hon tror det kommer bli ett par offer och att det kan bli förvirrande. Inget jag reagerar på, har i övrigt inte varit aktiv.
Habina:
Skriver ett kortare svar till LL om att goda vinner genom att tjuven tjuvar ett käk från onda och käkar upp en ond. I övrigt inte sagt så mycket. Inte ovanligt för Habina att vara mindre aktiv heller, så inget som ringer någon klocka där heller.
AskoII:
Tror goda vinner och att Moriarty och Mary Morstan kommer bli avgörande för spelets utgång. Jag såg inte riktigt samma sak som Drama med inlägget om "Alla goda...", men lite höjde jag kanske på ögonbrynet åt Askos förklaring sen... Men jag vet inte, det är inget jag skulle reagera på längre in i en lek tror jag, så jag tror nog inte det är nåt att reagera på nu heller.
Vira:
Vet inte vem som kommer vinna, och ställer sig frågande till de som skriver att de tror att goda kommer vinna. Det tyckte jag var lite konstigt först, men kom på att Vira, om jag minns rätt, inte var med i första leken när det blev ett sånt liv när någon skrev nåt annat, så det behöver inte betyda nåt. Försöker fredsmäkla lite mellan Asko och Drama och påminner dem om att inte bara haka upp sig på en person eller en detalj.
Drama:
Tror goda vinner, även om det kan bli svårt. Jag såg inte samma sak som henne med Askos inlägg, men jag tycker inte det gör Drama skum. Tycker väl inget direkt sticker ut mer åt ena eller andra sidan här heller. Känns vaken och "på", en av de mer aktiva.
Mammas:
Oj, ni blev aktiva nu, du har redan förklarat din "kasta in en röst" för MM, och jag tyckte det var en bra förklaring.
Har svårt att svara på LLs fråga eftersom det är svårt att tro saker. Tror den sida som spelar bäst vinner. Typ.
Känns som hon gjorde i förra leken, jag följde ju inte riktigt hennes tankesätt då heller och tycker väl heller inte att t.ex OTande i början av leken är nåt ovanligt direkt, men kan absolut vara värt att notera tills senare om det fortsätter, men jag ser din poäng med att det viktiga för leken kan försvinna i allt OT.
Hedinn:
Har också svårt att säga hur hon tror det kommer sluta. Har utöver svaret till LL och 2 OT-inlägg inte varit aktiv.
OOS
Kommer in och OT-ar lite, enbart. Varför inte teoria lite eller svara på LLs fråga? Det behöver inte betyda nåt heller, såklart. Hon kanske bara inte hann med igår.
Kommer som sagt inte kunna vara inne mycket idag, jag ska fundera och se om jag kommer fram till nåt nytt under dagen. Ska även försöka hänga med via fånen.
Sen vill jag bara avsluta med att säga att jag läste detta:
Men det vet du väl att alla som har en "bob" i byrån är god?
Misstänker därför caisa, eller om hon inte springer och köper sig en imorgon.
precis innan jag släckte lampan igår (Jag var för trött för att orka svara på mobilen), och sen drömde jag att Drama röstade på mig med det som teori.