Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Det minns jag inte men TLV var vapensmed i en lek och omvandlade Hedinn så jag och LindgrenV rök vid natt-DL morgonen efter. Men då tyckte hon att Hedinn var superond i den leken, och det stämde ju. Så om/när vapensmeden tänker omvandla någon så borde denne känna sig relativt säker på att ta en ond. Så på så vis hoppas jag lite på att tex Mammas eller någon annan lite vassare spelare sitter på den rollen. Hon verkar ha ett sinne för att hitta ulvar :p
Nu vet jag omöjligen vem som har vilken roll men det är ju önskvärt att en riktigt slipad spelare har rollen.

Alltså, sånt här får mig alltid att reagera. Jag vet inte, det får mig att känna att hmm, vill hon få mig lite mer vänligt inställd till henne, och på så sätt att jag ska granska henne lite lösare?

Det behöver inte betyda något men får mig att hålla ögonen extra på MM.

Och sedan är det OTandet. Visst har det varit lite vettiga grejer inslängda, men mycket är ju rent OT. Jag kan inte låta bli att fundera över om det är med flit, framstå som aktiv och vill få igång leken, men utan att säga något vettigt.

Så alla goda, bete inte er för misstänksamt! :D

Kanske:

"Så goda bör inte bete sig för misstänksamt." Inte alla goda iaf. Helt allvarligt så tyckte jag det var väldigt skumt skrivet.

Nu ska jag inte vara en messersmith (;)), men jag hoppas för allt i världen att goda verkligen beter sig misstänksamt! De behöver dock inte bete sig misstänkt, men misstänksamma ska de verkligen vara! :p

Dramatik: Reagerade på att jag riktade min mening till alla goda, vilket jag hade tänkt skulle hålla mig som neutral i den meningen, men samtidigt känns det inte så ont med tanke på hur ofta man reagerar så fort någon skriver "vi goda" eller "ni goda" eller "alla goda" :D Håller fortfarande ett vakande öga på henne, men det gäller alla spelare.

Alltså, meningen här om drama i Askos inlägg för mig att rynka pannan lite. Det är liksom mer om Asko själv än om drama och det stör mig lite på något vis. Men ja, om Asko inte tycker att dramas reaktion talar varken för hennes godhet eller ondhet så är det väl inte så mycket att göra antar jag, än att skriva om hur hon själv tänkt. Men ändå, det skaver lite.

I övrigt, inte mycket jag reagerar över. Det är typ en handfull personer som varit inne och gjort mer än svarat på frågan, några fler har varit inne men jag tycker inte att svaren säger så mycket. Det är mest "jag tror goda vinner" och jag ba: "No shit Sherlock! (;)). :p

Och ja, med tanke på att de enda jag reagerat på saker angående är de som varit mest aktiva känns det inte helt rätt att lägga en röst bland enbart dessa som urval. Jag hoppas därför på att jag kommer att hinna in och läsa mer innan DL, oavsett blir det inga problem med att bara komma in och kasta in en röst.

Nu ska jag inte vara en messersmith (;)), men jag hoppas för allt i världen att goda verkligen beter sig misstänksamt! De behöver dock inte bete sig misstänkt, men misstänksamma ska de verkligen vara! :p

Från Myrten som bara spökar i lekarna för tillfället och dessutom är språk polis:

TACK MAMMAS!:D

Btw måste jag dela med mig av den bästa gifen jag hittat, för att citera One Direction: Story of my life. ;)

i_m_not_a_psychopath___sherlock_gif_by_rainrivermusic-d6ua5tm.gif

Hahah, jag var faktiskt osäker på om du gjorde det med flit för att skämta eller inte, det var ju ungefär den absolut roligaste särskrivningen jag sett iaf. :D

Tillägg: Jag hänger faktiskt inte här hela nätterna, det var faktiskt tur som gjorde att jag hittade tråden typ direkt när du skrivit. :p

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Hur det slutar känns fruktansvärt svårt att säga, med den rollistan känns det omöjligt att ens ha en aning, tycker inte det väger över åt något håll. Avgörande tror jag blir vapensmeden, tjuven och/eller onda trollkarlen (eller vad nu den korrekta benämningen på rollen är). Är den sistnämnda med länge kan den ju styra röstningen rätt bra till de ondas fördel, tjuven kan ju ställa till det genom att sno viktig info från de goda, men lika gärna sno förmågor de onda och sen kan ju utfallet bli väldigt olika beroende på vilken roll vapensmeden omvandlar... Så jag tror helt klart att de rollerna kommer ha betydelse för hur leken slutar.

Ja, precis. Det är såna små missar som gör att man kan missa att hitta onda. Så jag reagerade på att du tyckte uttalandet var skumt. Skulle jag inte märkt av det alls menar du? Eller tänkt att det AskoII skrev var skumt jag med?

Jo, fast du ifrågasatte vad jag menade, och jag svarade och du godtog svaret. Varför försöker du blåsa upp det så mycket genom att antyda att jag reagerade ganska kraftigt på det?

Dramatik: Reagerade på att jag riktade min mening till alla goda, vilket jag hade tänkt skulle hålla mig som neutral i den meningen, men samtidigt känns det inte så ont med tanke på hur ofta man reagerar så fort någon skriver "vi goda" eller "ni goda" eller "alla goda" :D Håller fortfarande ett vakande öga på henne, men det gäller alla spelare.

Alltså allt du skriver får bara min ulvradar att tjuta värre och värre. Förlåt om du tar illa vid dig nu, det är inte meningen alls. Men att du skriver en sådan sak som att du tänkte att det du skrev skulle hålla dig som neutral tolkar jag som att du verkligen tänkt igenom hur det du skrivit skulle få dig att framstå. Och det tycker jag brukar vara ett förfarande från ulvar mestadels eftersom de inte gärna vill skriva något som ser misstänkt ut. Alltså, jag tror att goda inte tänker på det på samma vis eftersom det inte gör lika mycket om de blir misstänkta. Men visst, sen säger jag inte heller att det bara är ulvar som gör så, för det kan säkert vara goda också.

Alltså allt du skriver får bara min ulvradar att tjuta värre och värre. Förlåt om du tar illa vid dig nu, det är inte meningen alls. Men att du skriver en sådan sak som att du tänkte att det du skrev skulle hålla dig som neutral tolkar jag som att du verkligen tänkt igenom hur det du skrivit skulle få dig att framstå. Och det tycker jag brukar vara ett förfarande från ulvar mestadels eftersom de inte gärna vill skriva något som ser misstänkt ut. Alltså, jag tror att goda inte tänker på det på samma vis eftersom det inte gör lika mycket om de blir misstänkta. Men visst, sen säger jag inte heller att det bara är ulvar som gör så, för det kan säkert vara goda också.

Alltså, jag tycker inte att AskoIIs uttalande om "alla goda" var särskilt konstigt - även om jag inte heller tycker att det var så konstigt att du reagerade på det så här första dagen. Jag håller med om att AskoII sedan dess har försvarat uttalandet en aning konstigt i och med att jag tyckte att det inte alls exkluderade henne från goda från början, men å andra sidan vet jag att man gärna går lite overkill när man utsätts för dylika anklagelser. Jag har som god i en lek blånekat till en blunder jag faktiskt gjorde fastän den som anklagade mig hade rätt (eh, förlåt Mammas aka Slim_Shady, du må ha blivit lynchad för det i den leken men det var faktiskt du som hade rätt i att jag hade missat att läsa en av rollbeskrivningarna eller vad det nu var :angel:). Poängen är i alla fall att jag inte tycker att varken du eller AskoII har gjort något särskilt skumt hittills och att jag inte kan se någon anledning för er att misstänka varandra på grund av det här. Även om det förstås är givande att följa diskussionen och se om det dyker upp något.

Äsch, nu har jag iallafall försökt förklara varför jag skrev så :p

Och nej, jag tog inte illa åt mig, tack iallafall :)

... Jag fick tänka efter först men oops, du har nog rätt :o

Alltså, sånt här får mig alltid att reagera. Jag vet inte, det får mig att känna att hmm, vill hon få mig lite mer vänligt inställd till henne, och på så sätt att jag ska granska henne lite lösare?

Det behöver inte betyda något men får mig att hålla ögonen extra på MM.

Och sedan är det OTandet. Visst har det varit lite vettiga grejer inslängda, men mycket är ju rent OT. Jag kan inte låta bli att fundera över om det är med flit, framstå som aktiv och vill få igång leken, men utan att säga något vettigt.

Varför skulle jag vilja få dig mer vänligt inställd till mig? För att du tror att jag är ulv? Snarare så reagerar jag på att du reagerar på att jag nämnde just ditt namn. Jag kunde likaväl nämnt Niyama eller Hedinn, men satt inte med deltagarlistan framför mig och du visste jag var med i leken.
Nåväl, detta gör det snarare att jag tror du kan vara ulv som försöker hitta något att teoria om. Någon ska ju ryka första dagen och det gäller att hitta alla halmstrån man kan. Det gäller ju även dig, ulv eller icke ulv.

Om du går tillbaka och kollar så såg du att det var jag som ville ha igång leken så jag kunde få lite mer att gå på eftersom jag måste rösta tidigt idag men ännu vekar tyvärr inte leken ha kommit igång så det blir nog rätt svårt att rösta ändå för min del, sedan blandades det seriösa med det oseriösa från oss alla som skrev igår. Så att säga att jag pratade mycket i OT och försöka sätta ljuset på mig för det. Please...

I övrigt, inte mycket jag reagerar över. Det är typ en handfull personer som varit inne och gjort mer än svarat på frågan, några fler har varit inne men jag tycker inte att svaren säger så mycket. Det är mest "jag tror goda vinner" och jag ba: "No shit Sherlock! (;)). :p

Och ja, med tanke på att de enda jag reagerat på saker angående är de som varit mest aktiva känns det inte helt rätt att lägga en röst bland enbart dessa som urval. Jag hoppas därför på att jag kommer att hinna in och läsa mer innan DL, oavsett blir det inga problem med att bara komma in och kasta in en röst.

Sedan hoppas jag verkligen du hinner in och läsa tråden innan du kommer in och "kastar in en röst". Låter som att du möjligtvis inte har tid att sätta dig in i leken, men att kasta en röst på första bästa låter heller inte bra. Men jag kanske missuppfattade dig totalt?

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
49 737
Senast: Habina
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
34 004
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 164
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 957
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V