Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja alltså, det har inte varit ett aktivt val att INTE titta på den, jag tror på att den är bra, den verkar bra, men jag är just nu inne i Six Feet Under och har liksom inte kommit till skott att börja titta på Holmes... alls. :D

FY på dig Asko!! Nu sjönk du i mina ögon :mad:

I'm SORRY! :(
Jag är liksom fast i Teen Wolf och den lilla plats över går till Shameless (US) just nu, min hjärna har bara plats för ett fandom pga all den energi som läggs ned där :o

Edit: Jag såg dock avsnittet med bröllopet! :D

*kl*

Puh, det var en del OT att ta sig igenom ja, som vanligt första dagen :p. Än har jag inte hittat sådär supermycket att reagera på. Svaren på frågan verkar ha kommit lite i skymundan i diskussionen, men eftersom de flesta skriver snarlikt är det kanske inte så konstigt. MM, cirkus, Caisa, Habina och AskoII kommer i rask följd och skriver att de tror att goda vinner. Drama är lite mer osäker men tror ändå på goda och jag är ännu mer osäker. Jag förundras lite över att alla skriver att de tror att goda ska vinna - tror man verkligen det, eller är det ett sätt att godförklara sig själv? Som ju i så fall rimligtvis används av båda sidor med tanke på hur många som skriver så. Det låter ju nästan lite överdrivet om man skulle bli misstänkt för att skriva något annat?

Annars har det diskuterats angående hur mycket spionen får veta. Där får jag säga att jag kände mig lite som en halvgud när jag var spion i en lek med nästan lika många specialroller som den här och fick veta allt - jag hade ju för första gången i ulvlekarnas historia nästan koll på vad som hände! :p Så på sätt och vis förstår jag att LL har valt att göra rollen lite svagare när det nu finns så mycket info som kan fås, även om två rader kanske var lite väl snålt. Men det har vi ju fått förklaringen till med Sherlocks late bror ;).

(Och för övrigt så har inte jag sett Sherlock eftersom jag efter någon gräslig Olivia Twist-serie som gick när jag var liten tycker att det är en styggelse att göra om fina gamla klassiker i modern tappning, men vi får väl se om den här leken får mig att ändra mig ;).)

Jag förundras lite över att alla skriver att de tror att goda ska vinna - tror man verkligen det, eller är det ett sätt att godförklara sig själv? Som ju i så fall rimligtvis används av båda sidor med tanke på hur många som skriver så. Det låter ju nästan lite överdrivet om man skulle bli misstänkt för att skriva något annat?

Ville bara skriva en liten input här angående detta. Jag har för mig att detta har diskuterats förut och att det som sägs i svaren är kanske inte så intressanta i sig eftersom det vore lite dumt som ond att skriva att man hoppas att de onda ska vinna. Utan att det är diskussionerna om svaren som blir intressanta, och på så vis blir teorierna igångstartade :)

Då ska vi se här.

Caisa
Tror dom goda vinner genom att slå ihop sina kloka huvuden. Spånar lite vapensmed med mig. Har ingen "bob" i byrån och gillar mörka män.

AskoII
Misstänker jag har en "bob" i byrån. Hoppas som mig att en skicklig spelare är vapensmeden så rollen förhoppningsvis kan göra mer nytta än skada. Dramatik reagerar på ett uttalande hon gör och tycker det var lite skumt. Men det var inget jag själv reagerade på. Diskuterar spionrader med mig.

Dramatik
Tycker AskoII gör ett skumt uttalande men själv såg jag inget konstigt. Reagerar på att hon reagerade så på det AskoII skrev.

Ja, ett ynkligt försök till teorier av det lilla som går att utläsa något av :p

Ja, jag har för mig att första gången de obligatoriska frågorna användes blev det en väldans massa misstankar riktade mot den som faktiskt skrev något om att de onda kanske skulle vinna, eller att de goda skulle få det svårt "eller vad det nu var", herregud, hur länge sen som helst, jag minns inte exakt!
Hursom tror jag de flesta undviker att skriva att de tror de onda kommer vinna efter det, även om de utefter rollistan tror att det kanske kan bli tufft för goda eller om temat är sånt att det är lite "kul" att skriva att t.ex "Uttergurkorna kommer banka vett i Dundertunnan till slut." :D

Sen är det väl rent procentuellt så att goda oftast vinner (?) samt att man brukar hålla på hjältarna i sagan, så jo, man kan nog faktiskt skriva det för att man tror det med. ;)

Och som Asko påpekade, det är diskussionerna som uppstår efter svaren som är intressanta, sällan svaren i sig. :)

Varför reagerar du på att jag reagerat på något? Det är bl.a sådana små missar som man kan hitta onda på.

Ja, precis. Det är såna små missar som gör att man kan missa att hitta onda. Så jag reagerade på att du tyckte uttalandet var skumt. Skulle jag inte märkt av det alls menar du? Eller tänkt att det AskoII skrev var skumt jag med?

Ja, jag har för mig att första gången de obligatoriska frågorna användes blev det en väldans massa misstankar riktade mot den som faktiskt skrev något om att de onda kanske skulle vinna, eller att de goda skulle få det svårt "eller vad det nu var", herregud, hur länge sen som helst, jag minns inte exakt!
Hursom tror jag de flesta undviker att skriva att de tror de onda kommer vinna efter det, även om de utefter rollistan tror att det kanske kan bli tufft för goda eller om temat är sånt att det är lite "kul" att skriva att t.ex "Uttergurkorna kommer banka vett i Dundertunnan till slut." :D

Sen är det väl rent procentuellt så att goda oftast vinner (?) samt att man brukar hålla på hjältarna i sagan, så jo, man kan nog faktiskt skriva det för att man tror det med. ;)

Och som Asko påpekade, det är diskussionerna som uppstår efter svaren som är intressanta, sällan svaren i sig. :)

Du menar nog min och Niyamas diskussion för ett tag sedan. Där bröt helvetet ut :p

Då ska vi se här.

Caisa
Tror dom goda vinner genom att slå ihop sina kloka huvuden. Spånar lite vapensmed med mig. Har ingen "bob" i byrån och gillar mörka män.

AskoII
Misstänker jag har en "bob" i byrån. Hoppas som mig att en skicklig spelare är vapensmeden så rollen förhoppningsvis kan göra mer nytta än skada. Dramatik reagerar på ett uttalande hon gör och tycker det var lite skumt. Men det var inget jag själv reagerade på. Diskuterar spionrader med mig.

Dramatik
Tycker AskoII gör ett skumt uttalande men själv såg jag inget konstigt. Reagerar på att hon reagerade så på det AskoII skrev.

Ja, ett ynkligt försök till teorier av det lilla som går att utläsa något av :p

:rofl::rofl:

Sorry men det var lite rolig blandad info med "bob"s :D

*kl*

MM: Verkar hålla med mig i lite väl många saker, vilket gör mig lite nervös och paranoid :cautious: Och det var hon som började det här med två rader till spionen *mutter, mutter* På neutral just nu :)

Dramatik: Reagerade på att jag riktade min mening till alla goda, vilket jag hade tänkt skulle hålla mig som neutral i den meningen, men samtidigt känns det inte så ont med tanke på hur ofta man reagerar så fort någon skriver "vi goda" eller "ni goda" eller "alla goda" :D Håller fortfarande ett vakande öga på henne, men det gäller alla spelare.

Caisa: Har inte sett Sherlock :eek: Annars ganska mycket OT förutom lite om smeden, men det finns inte så mycket annat att prata om ännu och jag är själv ganska mycket OT :D Neutral just nu.

OutOfService: Har pilgiftgrodor :nailbiting: Har inte svarat på den obligatoriska frågan?

Niyama: Inget sett och inget hört :(

cirkus: Har svarat på den obligatoriska frågan.

Mammas: Hon gör mig nervös när hon inte dyker upp :p

Bumpo: Har hittat till leken, men inte svarat på den obligatoriska frågan.

Habina: Har svarat på den obligatoriska frågan.

Hedinn: Säger att Myrten is a dull girl :D annars hittat leken, men inte svarat på den obligatoriska frågan?

Vira: Förundras över att många svarar att de tror att de goda kommer att vinna, varför? Pga hon inte spelat i en lek med obligatorisk fråga eller ett försök att rikta bort misstankar?

Mitt första "teori"inlägg över all deltagare, eller tja ... inte så mycket teorier då inte så många varit aktiva ännu :D

Du och jag försöker iaf :D

tumblr_myyb4zpjRP1qjiauvo2_500.gif

Obligatorisk fråga
Hur tror du att historien slutar och Vad tror du blir avgörande?

Jag känner att jag har svårt att svara på frågan eftersom att det är svårt att tro saker och ting rent sådär, men tja det kommer väl att bli en massa meningsskiljaktligheter, diskussioner och missförstånd som kommer att redas upp efter hand och så vinner den sida som spelat bäst. Typ så.

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
45 136
Senast: qitis
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 976
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 108
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 927
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar