Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

*kl*

Har bara skummat igenom allt OT. Sen känns det som vanligt dag ett att folk misstänker varandra för småsaker. Och MM känns på hugget men det gör hon ju även som god.

Ja bemöta är en sak, men jag tänker just på när man hamnar fällan att bli helt fokuserad på bara den som man munhuggs med.

Dessutom så finns ju alltid risken att nån är så bra debattör att den får lyckas få igång ett drev och om det då är två goda så är det dååååligt.

Svar på den obligatoriska frågan: med de roller som finns så känns det som att det finns en möjlighet att den onda sidan vinner. Men får vi ut den onda trollkarlen och vapensmeden omvandlar en ond till god så här goda en chans.

Men som någon sa, det år egentligen omöjligt att veta hur det kommer att gå.

Gjorde de? Jag satt också i lyan då och det var verkligen inget de kommit överrens om isf.

Man behöver ju inte komma överens om något sådant. Det gjorde inte jag och LindgrenV när vi gjorde så i en annan lek där vi var ulvar. Däremot kom vi överens om senare vilken av oss som skulle offras om det kom till det.

Man behöver ju inte komma överens om något sådant. Det gjorde inte jag och LindgrenV när vi gjorde så i en annan lek där vi var ulvar. Däremot kom vi överens om senare vilken av oss som skulle offras om det kom till det.

Hur kan man i förväg bestämma vem som ska offras? Det beror ju på vem som har mest misstankar mot sig och vem som ev. kan vara siad?

Ingen annan? :cautious:Jag tycker iaf att det finns 11 att misstänka. Dvs alla utom mig eftersom jag vet min egen roll.

Jo, men jag har ju inget att misstänka dom andra för än så länge. Leken har ju inte kommit igång och av dom som skrivit än så länge ser jag inget misstänksamt av än, mer än dig som verkar försöka hitta något halmstå om mig som det känns som.

Hur kan man i förväg bestämma vem som ska offras? Det beror ju på vem som har mest misstankar mot sig och vem som ev. kan vara siad?

Det var ganska så uppenbart i det läget som var att någon av oss skulle ryka och vi var tre ulvar och vi kom överens om att vi båda andra skulle rösta på henne för att få alibi. Men så rök en annan ändå.

KL
Jag ser inte alls nåt konstigt i det Mammas skrivit och förstår inte riktigt de reaktioner som var på det, men om det är ärliga missuppfattningar eller försök till att hitta nåt att reagera på är ju svårt att säga. MMs reaktioner tycker jag ju personligen känns lite överdrivna och hon hugger snabbt tillbaka på Mammas, men det är ju inget som gör henne ond eftersom det har hänt tidigare, när hon varit god. Det jag i så fall reagerar på är MMs röst. Inte att hon röstade på en inaktiv, men att hon bara nämner bumpo och OOS som inaktiva. Jag, cirkus och Niyama (kanske även fler?) kunde väl varit med i den listan också? Varför utesluts vissa?

KL
Jag ser inte alls nåt konstigt i det Mammas skrivit och förstår inte riktigt de reaktioner som var på det, men om det är ärliga missuppfattningar eller försök till att hitta nåt att reagera på är ju svårt att säga. MMs reaktioner tycker jag ju personligen känns lite överdrivna och hon hugger snabbt tillbaka på Mammas, men det är ju inget som gör henne ond eftersom det har hänt tidigare, när hon varit god. Det jag i så fall reagerar på är MMs röst. Inte att hon röstade på en inaktiv, men att hon bara nämner bumpo och OOS som inaktiva. Jag, cirkus och Niyama (kanske även fler?) kunde väl varit med i den listan också? Varför utesluts vissa?

Jag kollade inläggsstatistiken och vem som hade svarat på den obligatoriska frågan. Nu hade inte Niyama skrivit något i tråden alls så hon fanns inte med på den listan, så hon missades helt enkelt. Och ni andra hade svarat på frågan.

Jo, men jag har ju inget att misstänka dom andra för än så länge. Leken har ju inte kommit igång och av dom som skrivit än så länge ser jag inget misstänksamt av än, mer än dig som verkar försöka hitta något halmstå om mig som det känns som.

Jaha, vad är det för halmstrå jag försöker hitta då menar du? Jag ifrågasätter sådant som jag tycker låter konstigt, skulle jag inte gjort det?

Ett tips, om du undrar vilket inlägg någon svarar på, om du ser till den gröna raden, till höger står det Svar på Sv: Sherlock (Varulvslek) av Mammas (eller vem som nu skrivit inlägget du svarar på), klickar du då på Svar på: Sherlock (Varulvslek) kommer du till inlägget det är svarat på. :)

Det gällde mitt inlägg # 146, du svarade i inlägg #148 enbart på andra halvan av inlägget. Såhär:

Att ställa sig in är väl inte en jättekonstig taktik, alltså inte en konstig sak att reagera på i min ände. Lite det som gjorde att jag reagerade var att du bara sett mig i en lek, du vet inte om jag verkligen är vass eller inte liksom.

Och varför är det konstigt att jag skriver ut det jag reagerar på? Det är ju vad leken går ut på, och ja det är tunna saker i början men det gäller ju alla?

Var menar du att jag pekar ut dig för otande? Ja du var en av dem, men jag nämner inte namn öht för att inte peka ut någon. Min fundering är snarare att typ en av de som otar är ond och resten goda, och jag vet inte vem som är vem.

....fast lite intressant att du förutsätter att det är dig det handlar om. Vet inte vad det säger dock.

Men hur ska jag kunna tolka det på något annat vis? Jag var ju en av dom som skrev mycket OT igår. Självklart antar jag att det inlägget även var riktat till mig.

Kan du citera första delen i det inlägg du menar så jag vet vilket det är? :)

Jag säger inte heller att du pekade på just mig. Men eftersom jag skrev OT så kände jag mig utpekad. Och eftersom du skrev inlägget så kändes det lite som att du ville sätta ljuset på dom som skrev mycket OT igår.
Självklart kan jag också ha misstolkat ditt inlägg.
Jag skrev ett inlägg till dig i anmälningstråden igår eftersom vi inte spelat tillsammans innan, inte för att bortförklara mig, men jag brukar uppfattas som lite bitsk :o Det är inte meningen men jag uppfattas så.

Hoppsan, svarade visst bara på halva inlägget. :angel:

Okej, då förstår jag hur du menar. OCh ja, lite mening var det väl att "peka ut" er, men jag vill inte se det så utan snarare att jag funderar över varför man väljer att skriva mycket OT. Detta för att jag inte ser hur det för leken framåt. Jag köper viss OT om det är spelrelaterat, men just i denna lek kändes det som att det blev rätt mycket och naj, då funderar jag över motivet med det. Om du hänger med på hur jag menar? :)

Tja, jag kan väl också vara lite bitsk emellanåt, så det är lugnt. ;)

Måste bara påpeka att det inte är så svårt att räkna ut vilka du pratade om? :confused: Vi var ju typ bara tre personer som OTade mest den kvällen.

Det jag reagerade över var att det på MM lät som att det var enbart henne jag riktade mig till och inte alla som OTade.

För att det finns ingen annan jag ser som misstänkt just nu. Så jag kan liksom inte misstänka någon annan..

Jag tycker man borde svara på den frågan relativt tidigt från att leken kommer igång. Det är ju meningen att frågan ska få fart på leken.

Ingen annan? :cautious:Jag tycker iaf att det finns 11 att misstänka. Dvs alla utom mig eftersom jag vet min egen roll.

Det här inlägget av dram skaver lite. Ok att man egentligen misstänker alla, men om man inte tycker att någon annan gjort något som sticker ut är det väl klart att man går på den som sticker ut? Vad ska hon göra annars? Säga "Alla är lika misstänkta" och BOPa?

Alltså jag vet inte, det känns bara lite lätt på något vis att gnälla på MM när hon måste rösta tidigt.

Fast man misstänker väl alla? Speciellt i början av en lek. Ja, om man inte sitter på en del av svaren förstås. Och jag skrev även att jag såg att det var en tidig röst, med vilket jag menade att en det var okej med svaga misstankar, men jag ville ändå ifrågasätta det jag tyckte var konstigt.

Det här inlägget av dram skaver lite. Ok att man egentligen misstänker alla, men om man inte tycker att någon annan gjort något som sticker ut är det väl klart att man går på den som sticker ut? Vad ska hon göra annars? Säga "Alla är lika misstänkta" och BOPa?

Alltså jag vet inte, det känns bara lite lätt på något vis att gnälla på MM när hon måste rösta tidigt.

Fast jag känner att när det gäller detta så var drama bara petig (f'låt drama :o) och att det inte visar huruvida hon är ond eller god, hmm.

Okej, jag tänker att även om jag tänker som du kan jag inte begära att andra väljer att tänka på det som att de aktivt misstänker alla. Jag tycker att det är lite av en smaksak om man håller alla som neutrala och misstänker de som skriver något skumt eller om man misstänker alla och ffa de som skriver något man reagerar på. :)

Och jag tänker "varför väljer drama att vara petig angående det här, ffa när MM precis lagt en svag (sorry MM, men den är svag, men det är helt ok att en förstaröst är det!) röst, kan det vara för att andra kanske lättare ska rikta misstankar mot en god MM?", om du hänger med på hur jag menar? Nu vet jag ju inte om det verkligen är så, men det var vad jag tänkte när jag läste inlägget. :)

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
49 734
Senast: Habina
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
34 004
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
84 164
Senast: Niyama
·
  • Låst
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
52 957
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka