Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jooooo.....

Det gör jag, lyssnar
Jag tycker bara ni har fel

Nämen! Det där "argumentet" (det är väl knappast värt att kalla argument) skall jag prova under nästa opponering på C-uppsatsen. Det hade kanske fungerat. Om jag var under 5 år gammal. :idea: Det där är ju inte ens hållbart i vardagens småprat. Hela poängen är väl att man skall föra fram fakta och stå för sin sak - som man logiskt borde vilja om man tagit sig tid och ork att formulera den.

Vidare till att skriva privata inlägg på ett öppet forum - det som vissa anser väldigt privat kanske andra inte ser på samma sätt. Om man står bakom sin åsikt och vill debattera för den så är det inte för privat - det är väl ändå en avgränsning den som skriver inlägget måste få besluta om själv. Jag tycker ingen här behöver be om ursäkt för att inlägg är för privata. Det är 2015, inte 1915 och någon slags pågående sedlighetsdebatt.

Till ämnet då, för att inte vara alltför OT: Jag skulle nog inte ha ett problem med ett förhållande utan sex. Andra skulle säkert ha det, vilket man ser i denna tråd. Sjukdom kan ligga bakom minskad lust vilket en miljon andra faktorer som inte har med någon som helst sjukdom att göra också kan - man är trött för att man varit igång hela dagen, vill göra något annat, har annat i tankarna eller så är man helt enkelt inte bara sugen. Och det är känslor man banne mig har rätt att känna utan att bli dömd eller tittad snett på. Att försöka göra bristande lust till något slags patologiskt tillstånd förefaller mig ingenting annat än absurt och att försöka "lägga ned lagen" utifrån ett perspektiv - sitt eget - är bara ignorant. (Jag menar självklart inte att du försöker göra det, TS! :))

Här är de första frågorna jag ställt:
Har du småbarn hemma?
Tycker du att man ska ha sex även om inte lust eller ork finns?
Varför måste man vilja ha sex?
Kan man inte vara bara kär, men inte kåt? Eller tvärtom? Kär och trött? Kär och sjuk? Kåt men trött, inte så kär?
Varför måste det vara ett problem att inte alltid ha lust?

Hela tråden är lite Veckorevyn tramsig tycker jag, alla har väl tramsat i denna tråden
Elak har jag väl inte varit, visa var och till vem isf.

Att försöka sätta någon fysisk/psykisk diagnos på människor vars sexlust är obefintlig i långa perioder är inte trams?

Jag blev lite ställd dock när denna diskussion kom upp IRL och jag fick frågan om det enda vi gjorde var att pippa hela dagarna, hade vi verkligen inget annat att göra? :O Det hade jag inte väntat mig. Blev faktiskt så ställd att jag inte visste vad jag skulle säga.

Här är de första frågorna jag ställt:
Har du småbarn hemma?
Tycker du att man ska ha sex även om inte lust eller ork finns?
Varför måste man vilja ha sex?
Kan man inte vara bara kär, men inte kåt? Eller tvärtom? Kär och trött? Kär och sjuk? Kåt men trött, inte så kär?
Varför måste det vara ett problem att inte alltid ha lust?
Svar på frågor

Nej
Nej
Om man är trött i sex månader=ohälsosamt
Nej

Att svara ja eller nej ger liksom inte så mycket. Varför tänker du så? Man kan liksom inte bara tycka, man måste fundera på varför man tycker som man gör.

Så jag väntar fortfarande på svar.

Nu svarar jag på ursprungsfrågan i tråden.

- Om sex är "limmet" eller inte är nog väldigt personbundet. Vissa klarar inte av att ha sex sällan, vissa inte att ha sex ofta.

Själv har jag ganska låg sexlust, vi har sex någon gång i månaden. Jag har i princip enbart lust kring ägglossning. Jag tycker andra saker i ett förhållande är tusen gånger viktigare, och jag skulle absolut kunna vara utan sex, så länge jag får ha ömhet, närhet och intimitet med min sambo på andra sätt.

Måste säga att det har varit intressant att höra om era sexliv ;)

Tack för att ni alla har delat med er så generöst
av era erfarenheter

Ni är ett roligt gäng

Du tror alltså att alla som hävdar att folk är olika och inte funkar som du har delat med sig av sitt sexliv?
Jag skulle aldrig i helvetet göra det på ett öppet forum. Däremot så diskuterar jag gärna sex som fenomen utifrån en något vidare världsbild än att alla som inte gör som jag har fel och dom är det något fel på.

Hela tråden är lite Veckorevyn tramsig tycker jag, alla har väl tramsat i denna tråden
Elak har jag väl inte varit, visa var och till vem isf.

Varje gång du talar om att det är ett problem och något fel på den som har tappad sexlust är du elak och dessutom har du svårt att fatta vad folk menar. Konstigt att typ ALLA andra verkar förstå att folk är olika. Du anser att en sorts människor är det fel på.

För att återgå till trådämnet så svarar jag. NEJ.
Jag kan ha sex med personer jag inte har en relation med och det vore förskräckligt jobbigt att vara limmad med alla jag vill ha sex med. Däremot så vill jag bara leva med en person och inte heller där till jag vara limmad på något vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka