Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att återgå till seriöst samtal.

Jag förstår inte hur man kan ens vilja ha sex med någon som "ställer upp"? Rent bortsett från den Andre personens känslor (det vore ju i princip ett övergrepp) så vill jag ju ha sex med en person som vill ha sex. Inte för att den bara vill tillgodose mitt behov.
Det är ingen som har sagt att man ska ställa upp
Var har du läst det?

Jag tror relationer kan fungera ändå. Jag tror anledningen till det uteblivna sexet är viktigast i frågan. Känner sig den ena avvisad och därmed oattraktiv? Har man inte en öppen kommunikation om det?
Jag träffade en man vars fru hade väldigt problem efter klimakteriet. Han älskade henne innerligt men hade behov. De hade satt sig ner och diskuterat det hela sakligt och kommit fram till att han ibland fick ha sex på egen hand. Hade de inte kunnat diskutera saken och han bara blivit avvisad hela tiden hade det nog blivit ett större problem än det är idag.

Jag tror inte vi läst samma tråd, de flesta exemplen antar jag är hypotetiska fall och inte rakt ut ur några användares sexliv. Likheter här och var, absolut, men inte rakt av.

Mitt ex med den som hoppade in i taxin för tjänsteresan medan den hemmavarande packade väskorna och tog ungarna var ett exempel, men jag har förståelse för att folk kan ha svårt att hinna, orka och vilja ha sex när det är mycket som händer i livet. Det verkar det däremot inte finnas hos dig, där är allt mera sex så löser det sig med jobbet, räkningarna, sjuka ungar och anhöriga och vill man inte ha sex är det fel på antingen den ena, den andre eller båda.

Sex är något man ställer upp med för husfridens skull, inte för att man vill? :confused:
Jo, jag vet att livet har sina vändningar och därför så prioriterar man kanske bort vissa saker vissa dagar

Går du tillbaka i tråden ser du att inläggen är skrivna med en gnutta humor och överdrifter

ni ( många av er) är ganska roliga på detta forum
Ni är väldigt hetsiga och eldar upp er lätt och är väldigt på, om någon skriver något ni inte tycker lika

Förstår fortfarande inte varför ni eldade upp er så och va så "på"

Tänker ni er inte för innan ni skriver så privata saker på ett forum

Det skulle jag aldrig göra

Tänk på att det är ett öppet forum där alla kan läsa det ni har skrivit

Och? Jsg står för allt jag skriver på nätet. Menar du att det finns risk att någon dumpar mig för att jag debatterar för rätten till min egen sexualitet kan jag leva med det.

Jo, jag vet att livet har sina vändningar och därför så prioriterar man kanske bort vissa saker vissa dagar

Går du tillbaka i tråden ser du att inläggen är skrivna med en gnutta humor och överdrifter

ni ( många av er) är ganska roliga på detta forum
Ni är väldigt hetsiga och eldar upp er lätt och är väldigt på, om någon skriver något ni inte tycker lika
Vi läser fortfarande inte samma tråd, när jag läser dina inlägg kvarstår fortfarande frågan från igår, hur tänker du?

Vi läser fortfarande inte samma tråd, när jag läser dina inlägg kvarstår fortfarande frågan från igår, hur tänker du?
Jag tänker att alla människor är olika och var och en gör som den vill oavsett vad det än är
Jag tänker att jag struntar helt i hur andra sköter ditt sexliv.
Jag tänker att jag inte kan förstå hur ni kan elda upp er så för en tråd på nätet

Tycker jag definitivt att alla ska göra ingen har någon aning om vem som läser, något du själv borde tänka på innan du vräker ur dej om att det är något fel på tappsd sex lust och uppsöka läkare för det.
Nä, det va bara min sambo som behöver uppsöka läkare om han tappar sexlusten ;) (nog sagt om min sambo)
Ingen annan

@AliceZeta Humor? Jag ser faktiskt ingen humor alls i dina inlägg. Sen har väl de flesta (åtminstone jag) diskuterat kring förhållanden och sex rent hypotetiskt och väldigt objektivt. Du har gjort motsatsen, och bara utgått från me, myself and I.

Du har fortfarande inte besvarat mina frågor. Varför inte?
Vilka frågor är det du vill ha svar på
Jag hjälper gärna till om jag kan
Vad är det du vill veta?

Förstår fortfarande inte varför ni eldade upp er så och va så "på"

Tänker ni er inte för innan ni skriver så privata saker på ett forum

Det skulle jag aldrig göra

Tänk på att det är ett öppet forum där alla kan läsa det ni har skrivit
Jag står för allt jag skriver. Jag hade inte oroat mig för vare sig att min mamma eller min chef skulle läsa det jag skriver.

Påstår jag att något är sant kan jag i de allra flesta fall backa upp det med källor. annars skriver jag att det är min åsikt eller upplevelse.

@AliceZeta Nej vet du vad. Om du har svarat på de flesta av mina inlägg men ändå inte brytt dig om att läsa dem, så får det vara. Oerhört ohyfsat. Den bild du ger ut av dig själv just nu är som väldigt egocentrisk och rentav elak. De flesta har försökt hålla en vanlig, saklig diskussion med dig, men du bara tramsar. Och så berättar du att du inte ens orkar läsa vad folk skriver åt dig.

Jag tänker att alla människor är olika och var och en gör som den vill oavsett vad det än är
Jag tänker att jag struntar helt i hur andra sköter ditt sexliv.
Jag tänker att jag inte kan förstå hur ni kan elda upp er så för en tråd på nätet
Först och främst så har du suttit med pekpinnar och kommenterat att det är fel på folk om de inte har sex ofta, för det andra sköter jag mitt eget sexliv utan varesig din eller andra bukares hjälp och för det tredje så undrar jag fortfarande hur du tänker. Helt klart så läser du en helt annan tråd än vad jag gör, jag har inte sett ett enda uppeldat inlägg här, bara en stor oförståelse när det gäller dig. :confused:

Jag undrar fortfarande hur du tänker, vad du tänker har du skrivit flertalet inlägg om, men hur du tänker är nästan lite fascinerande. :grin:

@AliceZeta du verkar ganska oerfaren, omedveten om vilka olika typer av förhållanden och vilken mångfald som finns, kanske är det därför du genom tråden generaliserar så man häpnar, men jag tycker faktiskt inte det är en ursäkt att driva förlegade och begränsande normer så som du gör.

Det är helt enkelt inte så svartvitt att om man inte har sex så fungerar inte relationen och det är något man måste fixa.

Vissa människor är asexuella (det är inte en sjukdom), vissa har hög sexlust, vissa har mindre sexlust, vissa har naturliga svängningar i sin sexlust (som inte behöver betyda att något i relationen är fel eller att yttre omständigheter måste rättas till). Att din sexlust är inom den här normen du driver där man ska ha lagom mycket sex (men inte många sexpartners :nailbiting:) annars är något fel, det betyder inte att andras sexlust är lika förutsägbar. Det är helt absurt att se dig fråga ut medlemmar om vilka anledningar de har att inte fungera som du gör.

Den där kopplingen du gör mellan kärlek och lust är inte alls självklar. Att vara kåt och kär är inte samma sak och behöver inte gå hand i hand övht. Det finns asexuella som har kärleksförhållanden och det finns människor som har mycket och bra sex utan att för den delen bli kära i sina sexpartners, samt allt där emellan.

@AliceZeta Nej vet du vad. Om du har svarat på de flesta av mina inlägg men ändå inte brytt dig om att läsa dem, så får det vara. Oerhört ohyfsat. Den bild du ger ut av dig själv just nu är som väldigt egocentrisk och rentav elak. De flesta har försökt hålla en vanlig, saklig diskussion med dig, men du bara tramsar. Och så berättar du att du inte ens orkar läsa vad folk skriver åt dig.
Hela tråden är lite Veckorevyn tramsig tycker jag, alla har väl tramsat i denna tråden
Elak har jag väl inte varit, visa var och till vem isf.

@AliceZeta du verkar ganska oerfaren, omedveten om vilka olika typer av förhållanden och vilken mångfald som finns, kanske är det därför du genom tråden generaliserar så man häpnar, men jag tycker faktiskt inte det är en ursäkt att driva förlegade och begränsande normer så som du gör.

Det är helt enkelt inte så svartvitt att om man inte har sex så fungerar inte relationen och det är något man måste fixa.

Vissa människor är asexuella (det är inte en sjukdom), vissa har hög sexlust, vissa har mindre sexlust, vissa har naturliga svängningar i sin sexlust (som inte behöver betyda att något i relationen är fel eller att yttre omständigheter måste rättas till). Att din sexlust är inom den här normen du driver där man ska ha lagom mycket sex (men inte många sexpartners :nailbiting:) annars är något fel, det betyder inte att andras sexlust är lika förutsägbar. Det är helt absurt att se dig fråga ut medlemmar om vilka anledningar de har att inte fungera som du gör.

Den där kopplingen du gör mellan kärlek och lust är inte alls självklar. Att vara kåt och kär är inte samma sak och behöver inte gå hand i hand övht. Det finns asexuella som har kärleksförhållanden och det finns människor som har mycket och bra sex utan att för den delen bli kära i sina sexpartners, samt allt där emellan.
Jag vet inte om du har missat att vi har diskuterat förlorad sexlust?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka