Sex är limmet i en relation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlag, hela sex vs kärlek-grejen känns väl lite normativ.
Jag tar också lite illa upp av "utan sex kan man vara bara kompisar", mina relationer har inte alls varit "bara vänner", fast vi inte alltid haft sex. För mig är kärlek och kåthet olika saker.

Nu utgår jag från mig personligen, alla är ju olika. Men jag är inte kåt speciellt ofta, och ganska ofta när jag är det så vill jag ändå inte ha sex med någon annan. Ibland när jag är kär så är jag kåt och vill ligga med den personen, ibland vill jag inte ligga med hen fast jag är jättekär. Och ibland är jag kåt och har sex med en kompis, fast vi inte alls är kära i varandra.

Det är ju helt olika saker liksom? Jag tänker att om man drar jättestarka paralleller mellan sex och kärlek, är nog risken ganska stor att man bara känner sig bekräftad genom sex och det känns inte så hälsosamt. Då blir det nog lätt just såna problem, att om partnern inte vill ha sex en period tror man att relationen knakar och att det måste fixas. Och det i sig kan nog ge större problem.

Bara en utsvävande tanke, inte riktat till just dig :p
Jag håller med, och kan tillägga en sak - jag har också varit kåt men även då har jag inte velat ha sex med någon. Så det går också ;)

Normer när det gäller sex, det har vi väl alla mer eller mindre. Det finns säkert sånt som ligger utanför din norm vad gäller sex

Eller tycker du att anything goes?

Därmed inte sagt att det är fel att tex gilla xxxxx men det ligger ändå utanför min norm

Vi pratar alltså om TAPPAD sexlust i flera månader utan någon som helst yttre eller inre anledning
Klart jag har saker jag inte tänder på och även saker jag inte fattar hur man kan tända på.

Jag skriver inte om min privata norm utan den normen från samhället men även det några vill få andra att tycka.

Hade du gått ut med att folk som har sex ofta har problem i relationen eller så är det något annat som är fel så hade jag kommenterat det oxå av den enda anledningen att det inte finns normal eller onormalt när det kommer till sex.

På viljet sätt har jag varit otrevlig
Har jag varit otrevlig mot dig?

Nej då, inte mot mig. Men att "provocera" är inte gulligt, charmigt eller skojigt utan otrevligt och rätt onödigt. Det blir lätt att uppfattas som otrevlig om man säger att det är patetiskt med människor som haft många sexpartners, raljerar över folks åsikter med "ömma tår" eller bara envist hävdar att det är fel på folk.

Fast det behöver inte vara något fel. Alla människor har olika stor eller liten sexlust. Klarar man inte av att leva i ett förhållande där man får ligga en gång om året så finns det ingen anledning att stanna kvar, så känner jag i alla fall. Nu har jag och sambon lika stor sexlust så vi passar varandra bra på den biten men vi håller inte ihop relationen enbart på att ligga nästan varje dag. Vi gör det för att det är roligt, skönt och mysigt, vi mår bra av det. Men om den ena inte har lust i några dagar så är det ingen som blir sur över det, vi har en sån pass öppen och bra kommunikation så det löser sig ändå.
Det låter som ni har en sund relation
Vad hade du gjort om din kille sagt att han svängt och inte ville ha sexmed dig på ett halvår?

Det låter som ni har en sund relation
Vad hade du gjort om din kille sagt att han svängt och inte ville ha sexmed dig på ett halvår?

Jag hade accepterat det. Jag älskar honom och vill vara i hans närhet, det behöver inte vara sex. Hade det varit så att våran relation sett annorlunda ut, tex dåligt med kommunikation, tillitsproblem eller vad det nu kan vara så hade det nog inte varit lika okej. Men eftersom jag och min fantastiska sambo verkligen kan prata om allt och är ärliga och raka mot varandra så hade det löst sig för mig på andra sätt. Sex kan jag ha med mig själv liksom :)

Senast ändrad:
Har du någon relation öht?
Nej. jag betedde mig som du:p:laugh::laugh:

Skämt åsido. Jag skulle aldrig komma på tanken att kräva att min partner går till läkare för att han inte har LUST.

Säkerligen ligger det ngt annat bakom. Acceptera att det inte bara är fruntimmer som behöver skylla på "huvudvärk".

Senast ändrad:
Jag hade accepterat det. Jag älskar honom och vill vara i hans närhet, det behöver inte vara sex. Hade det varit så att våran relation sett annorlunda ut, tex dåligt med kommunikation, tillitsproblem eller vad det nu kan vara så hade det nog inte varit lika okej. Men eftersom jag och min fantastiska sambo verkligen kan prata om allt och är ärliga och raka mot varandra så hade det löst sig för mig på andra sätt. Sex kan jag ha med mig själv liksom :)
Utan att bli minsta orolig över hans hälsa?

Ja, det tror jag också
Att människor kan vara födda med olika drift
Men att den försvinner helt i månade på en frisk person, tror jag inte är normalt

Det är vad du TROR, skit samma vetenskap och empirism som säger att det faktiskt är helt normalt med variationer i sexlusten hos en helt frisk person?!

Du är alltså exakt lika kåt hela månaden, utan skiftningar? De flesta kvinnor känner variationer pga sina hormoner, vilket faktiskt är helt normalt.

Du utgår ifrån att din tankevärld och åsikter är de rätta och vägrar inse att när det gäller lust finns det få absoluta sanningar. Du hävdar sedan när någon inte håller med dig och beskriver hur den har det att "det är ju bara din uppfattning" (du har inte funderat på att det du skriver bara är din uppfattning också och inte det som är allenarådande?) eller än värre, anser att den personen har ett problem eftersom den inte tycker som dig.

Det sista är faktiskt ganska obehagligt.

Vad är det mest troliga att det beror på?
Såvida det inte är fysiska eller psykiska problem?
Släpp mammarollen/ dissikerandet
Ge honom en chans.

Det är vad du TROR, skit samma vetenskap och empirism som säger att det faktiskt är helt normalt med variationer i sexlusten hos en helt frisk person?!

Du är alltså exakt lika kåt hela månaden, utan skiftningar? De flesta kvinnor känner variationer pga av sina hormoner, vilket faktiskt är helt normalt (jag utgår ifrån att du är kvinna).

Du utgår ifrån att din tankevärld och åsikter är de rätta och vägrar inse att när det gäller lust finns det få absoluta sanningar. Du hävdar sedan när någon inte håller med dig och beskriver hur den har det att "det är ju bara din uppfattning" (du har inte funderat på att det du skriver bara är din uppfattning också och inte det som är allenarådande?) eller än värre, anser att den personen har ett problem eftersom den inte tycker som dig.

Det sista är faktiskt ganska obehagligt.
Du tillskriver andra människor (mig) egenskaper och åsikter som är helt osanna. Därför går det inte att diskutera med dig

Jag pratar bara generellt om sex och sexlust och delar och lyssnar till andras åsikter

Jag talar inte om för dig hur du är, men jag kan verligen inte prata med dig.

Du tillskriver andra människor (mig) egenskaper och åsikter som är helt osanna. Därför går det inte att diskutera med dig

Jag pratar bara generellt om sex och sexlust och delar och lyssnar till andras åsikter

Jag talar inte om för dig hur du är, men jag kan verligen inte prata med dig.
Fast du gör precis samma sak? Du skriver ju att det är fel på folk som inte vill ha sex? Jag upplever inte att du lyssnar på någons åsikt om den avviker från din...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka