Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, på begäran då. :D

Vega fyllde 2 år här på nyårsdagen. Hon börjar äntligen bredda sig lite mer nu, och det här med snö blir visst bara roligare och roligare.

IMG_4566.jpg

IMG_4574.jpg

IMG_4625.jpg

IMG_4664.jpg

IMG_4400_1.jpg

Ibland så.:rofl:
IMG_4389.jpg

:love::love::love: Underbart vacker minibulle! Sufficient my ass :mad:
Haahahahahaha, ungefär det alla andra också sa som stod där och såg vad som hände. T om foxterrierfolket (som skulle ställa efter oss) sa "Vad fan händer, vad är det för fel på honom?"
Men vi är stolta över vårt suff, ser ju lite fint ut på avelsdata bland alla Excellent, Cert och BIR placeringar. ;)

Tack så mkt, själv tycker jag ju givetvis att hon är löjligt fin. :heart

Ebrah vrålar på folk :meh: Hon vrålar visserligen sitt allra bästa "Heeeej du är jätterolig och vi är bästa kompisar, kom så leker vi!!!", men alltså, väldigt många tror att jag har en komplett galen, människoätande hund i kopplet de gånger hon gör så. Nu när jag börjar få ordning på henne resulterar det i att ungefär hälften av människorna blir rädda (jättepraktiskt tycker elaka jag) och andra hälften bara måååste hälsa för valpen vill så gärna. Men ja, jag kan inte låta bli att skratta åt hur knäpp hon är den där :angel:

Jo så gjorde Tonto förut med. Han börjar skärpa sig och skriker inte hysteriskt hela tiden. :up: Vi är mycket på hundklubben och träffar folk och hundar så han börjar vänja sig. Skönt när han bara får hälsa på hundfolk som vet hur man ska uppföra sig. När vi träffar folk ute på promenad så brukar jag trycka ner en godisbit framför snoken på honom - han ogillar barn något enormt efter att vi hade dom där ungarna som slog mot hundarna när dom var ute i vår inhängande trädgård.

Rollo har inget intresse för varken främmande människor eller hundar. (Han har ett fåtal hundar som han vill hälsa på. Typ en dvärgpinscher, en terrier, en boxer och så är han lite förtjust i en älghund som han aldrig fått hälsa på - den piper högt av lycka varje gång den ser Rollo dock. :rofl:)

Och för att inte förstöra bildtråden;

Medens Rollo surar så lär jag prinsessan Tonto att bära krona med värdighet *host*.

12651375_10153469144383562_4182256050270592277_n_by_tontorollostorm-d9qrtb0.jpg

Alltså. Om jag någonsin tänkt att folk reagerar när jag kommer gåendes med två salukis... Jag skulle bara vetat hur mycket folk reagerar när någon kommer med två lysande salukis... Jag tror ärligt talat att varje människa vi mötte stannade för att titta, prata eller kommentera.
12558807_102841500104244_1334903147_n.jpg
:p Jag blir ofta stoppad i mörker med mina lysmaskar - än mer sen dom blev 3. Men oftast är det cyklister eller fotgängare som stannar och säger hur himla bra vi syns på långt håll och hur smart det är med dessa halsband :) Flertalet frågar även vart man kan köpa halsbanden.

:p Jag blir ofta stoppad i mörker med mina lysmaskar - än mer sen dom blev 3. Men oftast är det cyklister eller fotgängare som stannar och säger hur himla bra vi syns på långt håll och hur smart det är med dessa halsband :) Flertalet frågar även vart man kan köpa halsbanden.

Det var faktiskt ett äldre par som stannade oss igår och sa just det, att mina hundar syntes på låååångt håll och de ville veta var halsbanden gick att köpa. Jag tipsade om en djuraffär i närheten som jag vet att säljer liknande och det lät på dem som om de absolut skulle åka dit och shoppa. Jag är glad om jag kan inspirera folk till att synas lite bättre i mörkret. Jag hatar hundmöten som blir "pang på" för att jag inte hunnit se andra hunden i tid och tycker att många människor är läskiga när jag kör bil i mörker, jag vill ju inte gärna köra över någon...

Några dagsfärska bilder på mina killar:

Helix snart 20 månader, lite mer vuxen i kroppen men lika komplett galen i övrigt:
RTLNSS4s6d43Sxa-bF29LOiG4sfxuSNPpOMzyT8gM_V1UqGuLMcgulfbOEIHZCsxeDDK=w1094-h615-no

cBYrc1ZOfNxzX_dKU8h2k34hYD4NpmYjIochAIsx4O_8hFPhBof_B9wcIbaLGmkLvBFl=w1094-h615-no

Charmerade dreggel som Helix har på en i övrigt fin bild på båda hundarna:
EdujNmkt0Oi8VcIM8uSlOoxi54K2WEOvGBcO0z3RwRFNdshuKR7iw1LE-SXUR1kcMSWi=w1094-h615-no

Här tycker jag deras väldigt olika personligheter syns väl:
7Co7xHrKRChvlc2SkkBde1PkAjDowzsnCyQ_A6Am8Bdgt2EcMZJSi1C2N2lqSNOMdknU=w1094-h615-no

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 490
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!