Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
mot_jul_56601739e087c34d52b9bd50.jpg

Väntar redan på tomten, eller?

snow_566017432a6b22268d9e5f88.jpg

Valpens första snö!

Passade på att åka till skogen idag igen, imorgon ska det regna massor och då blir det nog lydnadsträning inomhus istället. (Fast om det bara duggregnar lite ger vi oss ut ändå och njuter av att vara ensamma ute :p )

Aysu var glad i alla fall!
Skog_idag_igen_Aysu_var_glad.jpg

En stund var hon även väldigt, väldigt osynlig ;)
84365_1449181502.jpg

Valpen växer! (Hon är 10cm lägre än Aysu, skillnaden mellan dem är större än vad den här bilden ger intrycket av, men det syns ju att valpen har muskler och är rejäl i kroppen)
27221_1449181507.jpg

Glad valp! Och jösses vad hon sprang idag. Först lite med Aysu, sedan kopplade jag Aysu och då fortsatte valpen springa runt läänge.
61630_1449181512.jpg

Med dörren stängd till de andra kompisarna? Och han är tyst? Du ser, ni tar er över det svåra :D
Dörren var öppen, och de andra hade stängt in sig på sitt rum - då är allt frid och fröjd :angel:
(Men han är lite mindre pipig, mest för att det numera är hårdare tag mot okynnes pipande, att väcka matte med pip för att man är kissnödig är fortfarande ok så klart ;))

Dörren var öppen, och de andra hade stängt in sig på sitt rum - då är allt frid och fröjd :angel:
(Men han är lite mindre pipig, mest för att det numera är hårdare tag mot okynnes pipande, att väcka matte med pip för att man är kissnödig är fortfarande ok så klart ;))
Haha, vad märklig han är! :D

När du fått slut på pipandet kan du ta min med. Han piper konstant, och jag skojar inte. Kon-fucking-stant! Okej, inte när han sover faktiskt. Men annars. Till o med när vi är ute på promenad så piper han. Låter som en kanariefågel. :arghh:

Idag är en rätt bra dag. I torsdag när vi var i skogen fick pricken gå kopplad 75% av tiden, för han hade minsann ingen lust att lyda för fem öre. Hur mycket jag en ropade, med pipig och med arg röst, visslade, sprang ifrån honom, sprang emot honom, kastade kopplet mot honom, gav den andra hunden godis, jag testade allt helt enkelt, så kom han inte. Han sket totalt i mig. Hundkräk! Riktigt ledsen var jag, han har aldrig betett sig så förut. Nu har vi ju haft 2 dagar med storm så jag har inte vågat mig ut i skogen, så jag har haft två riktigt understimulerade hundar här hemma. Idag åkte vi iallafall till skogen, och min prick var sitt vanliga jag! Reagerade på minsta lilla, vände på en femöring och kom som ett skott både på "Zippo!" "Hit!" "Kom!" eller vissling eller ja, vad jag en sa. Och han höll sig inom synhåll hela tiden. Tack gode gud för att det där olydiga bara var tillfälligt..

Idag är en rätt bra dag. I torsdag när vi var i skogen fick pricken gå kopplad 75% av tiden, för han hade minsann ingen lust att lyda för fem öre. Hur mycket jag en ropade, med pipig och med arg röst, visslade, sprang ifrån honom, sprang emot honom, kastade kopplet mot honom, gav den andra hunden godis, jag testade allt helt enkelt, så kom han inte. Han sket totalt i mig. Hundkräk! Riktigt ledsen var jag, han har aldrig betett sig så förut. Nu har vi ju haft 2 dagar med storm så jag har inte vågat mig ut i skogen, så jag har haft två riktigt understimulerade hundar här hemma. Idag åkte vi iallafall till skogen, och min prick var sitt vanliga jag! Reagerade på minsta lilla, vände på en femöring och kom som ett skott både på "Zippo!" "Hit!" "Kom!" eller vissling eller ja, vad jag en sa. Och han höll sig inom synhåll hela tiden. Tack gode gud för att det där olydiga bara var tillfälligt..
Förstår dig precis, hade ju en sån episod i veckan med.

Insåg att jag skrev i fel tråd :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 521
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 771
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
92 93 94
Svar
1 879
· Visningar
130 776
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 859
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar