Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyss fått en systemkamera, och kan absolut noll och ingenting om fotografering! ( Lyckas till exempel inte få bra skärpa utan blixten, därav fula ögon på vovven) Men som tur är ställer gärna labradoren, i utbyte mot godis, upp som lite modell medan matte fumlar med kameran och försöker lära sig!
((Målet är att en vacker dag kunna ta lika fina bilder som @Red_Chili ))
Jaja, hunden är någorlunda söt åtminstone, trots ful bakgrund och mattes brist på fotokunskap
Tusen tack för den snabba fotoskolan, och ska se genast sätta mig och läsa artikeln!Då kan vi ha lite snabb fotoskola
Tippar på att "inte skarpa bilder" är att det blir oskarpt för att hunden rör sig, inte för att kameran inte kan fokusera? I så fall är det för lång slutartid, dvs att kameran tar själva bilden under för lång tid, så att motivet (hunden) hinner röra på sig för mycket innan bilden är tagen. Ju längre slutartid, desto mer ljus hinner komma in i kameran. Därför behövs längre slutartid när det är mörkt. Genom att använda ljusstarka objektiv, som alltså släpper in mycket ljus eller höja ISO (som styr hur ljuskänslig kameran är) så kan du använda kortare slutartid. Att fotografera i dagsljus när man har en mörk labrador är också en bra början
Här kan du hitta en artikel som förklarar kamerans funktioner väldigt pedagogiskt tycker jag: http://www.fotosidan.se/cldoc/fototeknik-1-kamerans-funktion.htm
Jag själv läste igenom den flera gånger när jag började fotografera. Genom att lära sig kamerans funktioner, skippa autoläget och istället fotografera så att du kan styra inställningarna, så kan du också få till riktigt bra bilder som är så som du vill ha dem!
Sedan är jag nyfiken på vilken kamera det är du köpt, även om det kanske inte är en fråga för hundforumet
Vad är det där? Associerar till något Mexikanskt. Ovanlig teckning.Lilleman 11v gammal!
Vad är det där? Associerar till något Mexikanskt. Ovanlig teckning.
Hahaha jag har samma problem! Dalmatinern frysern konstant medans BC'n alltid tycker det är för varmt!
"Vaddå, måste jag vänta på att få äta grädden?"
"The snake pit", och ja, vi har fått hägna av juldekorationerna. Tonto har bestämt sig för att börja äta allt. Han förstörde ett par nya byxor och fyra par skor förra veckan. You gotta laugh.
Vi har en hund som alltid frrryyser och en som alltid är för varm. Finns det något mellanting?