Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, maken till söt och snällt utseende får man leta efter! Han är dock väldigt ung än, så den där ondskefulla gnistan kommer nog ;) Efter Jan Briskebys Boss och Espevolls Jill, om jag minns rätt. Norsk stam alltså.

Aha! Ja då vill jag nog inte ha honom, men attans så söt! :)

Så härligt, krispig morgon idag :love:

Otis börjar bli stora grabben:
1511211.jpg

Ladda börjar kralla på sig rejält:
151121.jpg

Försökte få med dem båda på bild, vilket var lättare sagt än gjort... :p Men här ser man på ett ungefär hur de ligger till storleksmässigt, Otis är någon storlek större än Ladda.
otis-och-ladda-151121.jpg

Måste lägga med denna också - det syns ganska väl på vilket håll vinden ligger och att den bär med sig någon god lukt som bara måste följas upp lite grann.. :D Men - inte för mycket så klart, vill ju inte förstöra bilden genom att vrida hela huvudet!
21112015.jpg

@Voff, dina bilder får mig att inse att jag vill ha med kameran ut imorgon :P här är det också frost öcerallt, men jag har inte fotograferat det. Valpen gillar ju frost, så henne borde det gå att få bra bilder på...

Idag har vi varit ute och spårat på frusen grusväg, det var lite trixigt och han fick jobba ordentligt, men han tog alla vinklar och återgångar ändå. Vi testade att spraya med en blomspruta som vi fyllt med vatten och lagt en liten pälsbit i, som vi fått höra ska bli mer realistiskt.
IMG_1634_zpsgrmyqis6.jpg

Sen åkte vi hem och då passade Frank på att tina upp sig i solen.

FullSizeRender_zpswyroixhs.jpg

Ska försöka ta med riktiga kameran nästa gång vi är i skogen så man kan få lite bra bilder för en gångs skull :p

Själv önskar jag inget hellre än snö nu. Åh vad kul att fota yra hundar i snö :love:
Det vill jag också ha! Kommer ihåg hur mycket jag ville fotografera Aysu i snö förra året... Insåg snabbt hur omöjligt det var utan att ha på henne tusen täcken... Blir inte lika fina bilder då som om de slipper täckena tycker jag. Valpskrället fryser aldrig, så nu borde jag ha något att fototgrafera. Hoppas hon drar med sig Aysu i buset också.

Det vill jag också ha! Kommer ihåg hur mycket jag ville fotografera Aysu i snö förra året... Insåg snabbt hur omöjligt det var utan att ha på henne tusen täcken... Blir inte lika fina bilder då som om de slipper täckena tycker jag. Valpskrället fryser aldrig, så nu borde jag ha något att fototgrafera. Hoppas hon drar med sig Aysu i buset också.
Blir det för djup snö syns inte lilla skägget :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
93 94 95
Svar
1 880
· Visningar
130 810
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar