Schnauzertråden

Sv: Schnauzertråden

Hehehe, då var det ditt fel allting då;)... Trodde jag skulle få en snäll och go hund med måttlig energi och fick en galenpanna med energi till tusen, en bushund som ger mig gråa hår mellan skrattattacker till tusen. Denna hund är mycket älskad, men normal!? NEJ?!:D Har hon inte ADHD, så är hon en blandras av något sjöodjur och mutant av :pstudsboll

Glömmer aldrig när jag gråtfärdig ( av valpen) ringer en vän och jag säger: hon är onormal, hon kissar hela tiden inne, jag får henne inte rumsren, hon biter mig så jag blöder så fort jag säger till henne, hon är aldrig trött, jag trodde inte det skulle vara såhär jobbigt med valp...Hm, får till svar att såhär är det med valp.

Historien fortsätter med att min vän ska vara hundvakt och när jag hämtar henne får jag följande ord: NU förstår jag vad du menar, hon är speciell denna hund. Jag (alltså hundvakten) läste rasstandarden och inget stämmer med henne om vad jag läst :D Jag ler och håller med.. Min hund är en mutant av sjöodjur, monster, going, grävling, bulldozer och mjukdjur. Älskad, men speciell <3

Haha, men hon blir normal om nåt år....eller så :D

Jag tycker din fröken låter som en normal schnauzer :D

Sådär knäppa liksom :p Men det är ju det som är CHARMEN!

Å precis som Grana säger så blir hon "normal" om några eller flera år ;) :D

kl
Överväger att dra med mig Zito in i duschen nu så han får ett julbad eller tror ni han anmäler mig för brott mot dvärgschnauzerheten? :p

Haha klart du blir anmäld!
Jag måste bada mina små troll i dagarna, jag tror att de kommer att avsätta mig som matte efter det :eek: :nailbiting:

kl
Överväger att dra med mig Zito in i duschen nu så han får ett julbad eller tror ni han anmäler mig för brott mot dvärgschnauzerheten? :p

Näääää......ska han bli blöt?! :o
Dvärgar är ju gjorda av socker. De kan inte tvättas...han kommer gå sönder :(

När Frasse ska duscha river jag av mig alla kläder utom trosor och BH och sätter mig på duschgolvet. Sen börjar en brottningsmatch men en blöt och såphal hund. Jag brukar bli blötare än honom...........

Haha mitt knep att bada dvärgarna brukar vara att hoppa i badkaret med dem och sen "klämma" (läs pyttelätt tryck på sidorna av hunden och knappt märkbart) fast hunden mellan benen och sen stå dubbelvikt och tvätta, då står dem stilla :D

Haha, men hon blir normal om nåt år....eller så :D

Hahahaha, lovar du???;)

Alltså på riktigt, denna hund är mycket mer av allt som går att läsa om schnazer:o, inget stämmer på riktigt enligt rasstandard :D

Det kanske låter som att jag inte älskar henne, men det gör jag, trots att jag kallar henne för grävling, ettrig pissmyra, bulldozer, cementlkump, skithund mm :D. Hon är mitt allt, men hon är mycket av allt också:D

Som sagt, Tassa är mycket av allt och jag kan bara följa med i hennes galna tåg och menar aldrig något illa när jag beskriver henne som skithund mm ( bara med glimten i ögat):p. Hon är en SKITHUND, EN ODÅGA, EN BUSUNGE,EN SPECIELL HUND MED MASSA EGENHETER...Men hon är min och jag älskar henne varje dag och får mina skratt och gråa hår :D

Senast ändrad:

kl

Det tror jag nog! ;)

delvis knapp

Min han är så jäkla snäll att han kliver in i duschen när jag ber honom men sen står han där inne och ser ut som livets lidande historia under hela bandningen.

Men som om hunden har blivit förbytt så efter avslutat badning och när han är handdusktorkad då drar han järnet runt´, runt i lägenheten, mer uppe på möbler och väggar än på golvet... vet inte om han tänker att han ska torka i fartvinden, men busig som attan är han och så ska han gärna torka sig i soffan och sängen i förbifarten innan han härjar vidare. Blött blir det i var fall överallt så numer får han en bit grisöra i sin bädd för att hindra framfarten och så han torkar av det värsta innan vi tar kampen med hårtorken... Hårtorken förstår ni det är ondskans påfund. :devil:

Hahahaha, lovar du???;)

Alltså på riktigt, denna hund är mycket mer av allt som går att läsa om schnazer:o, inget stämmer på riktigt enligt rasstandard :D

Det kanske låter som att jag inte älskar henne, men det gör jag, trots att jag kallar henne för grävling, ettrig pissmyra, bulldozer, cementlkump, skithund mm :D. Hon är mitt allt, men hon är mycket av allt också:D

Som sagt, Tassa är mycket av allt och jag kan bara följa med i hennes galna tåg och menar aldrig något illa när jag beskriver henne som skithund mm ( bara med glimten i ögat):p. Hon är en SKITHUND, EN ODÅGA, EN BUSUNGE,EN SPECIELL HUND MED MASSA EGENHETER...Men hon är min och jag älskar henne varje dag och får mina skratt och gråa hår :D

Är helt säker på att du ÄLSKAR din galning. Man ser sånt mellan raderna :D

Mina heter Jäkla ungar...varje dag :)

Haha mitt knep att bada dvärgarna brukar vara att hoppa i badkaret med dem och sen "klämma" (läs pyttelätt tryck på sidorna av hunden och knappt märkbart) fast hunden mellan benen och sen stå dubbelvikt och tvätta, då står dem stilla :D

Har aldrig tagit in min i duschen än ( 15 månader)...Först nu har min lilla odåga kommit på att det går att rulla sig i dofter som inte luktar gott för mig...I går var hon brun på halsen, men jag tog bort det med snö och problemet var löst. Ska bli oerhört intressant att duscha/tvätta henne första gången.. Misstänker en del protest i detta projekt:p

Hahahaha, lovar du???;)

Som sagt, Tassa är mycket av allt och jag kan bara följa med i hennes galna tåg och menar aldrig något ila när jag beskriver henne som skithund mm ( bara med glimten i ögat):p

Klart du älskar henne! Jag älskar mina kräk också! Trots att jag kallar dem både kräk och odågor mm.

Men det är just så jag upplever schnauzrar.. sen har de såklart roliga och fina sidor också!
Jag har ju trots allt fastnat i schnauzer träsket för att jag älskar hur dem är med alla sina sidor :love:

Men alltså just (mellan) Schnauzer är ju "ökända" för att vara de värsta monstrena?
Dock brukar väl det oftast vara de svarta mellan som har värst rykte om sig..
Din kanske är svart egentligen men bleker pälsen i smyg? :sneaky:

Är helt säker på att du ÄLSKAR din galning. Man ser sånt mellan raderna :D

Mina heter Jäkla ungar...varje dag :)

Vad glad jag blev över dit svar Grana. Utan att anklaga DIG för något så har det kännts som att du och dina bekanta jag hört ifrån) är missnöjd med att jag fick köpa valp av din vän och att jag inte uppfyllt kraven på att vara en bra hundägare, värdig till Tassa.

Jag menar inte nu något negativt, men har fått höra så mycket skit över att jag kallat min hund olika saker ( typ skithund, odåga, sjöodjur, monster mm) och folk( bekanta till dig) har tagit illa vid sig, trots att jag skrivit med glimten i ögat och inte menat något illa..Tassa är verkligen en underbar hund, men om jag kallar henne både det ena och det andra så är hon min goaste vän som jag gör allt för och beskriver hur som helst. Trots att hon är både en odåga och skithund VARJE dag så är orden bara justt ord:D

Senast ändrad:

KL

Ingen kan sova som en schnauzer.......

20131001_224203.jpg

309.jpg

Mys på mattan med bästisen Knut.
1450967_706879535991149_442288658_n.jpg

En dag i klassisk regnkoma
20130922_094424.jpg

Hur menar du att du skulle vara en bättre hundägare än vad du är idag? :crazy:

Jag har inte kunnat utläsa någonstans i något av dina inlägg oavsett tråd att du inte älskar din hund och det märks ju att du är engagerad och vill göra allting rätt för att hon ska må så bra som möjligt.

Du kan INTE vara en bättre hundägare på något sätt!

Hahahaha, lovar du???;)

Den som tror att du inte älskar din hund måtte va blind!!!
Du har henne som avatar och du visar glatt och gärna upp henne på Buke. Du talar dig varm om henne och "klagar" med glimten i ögat och värme. Sen alla dessa vackra bilder du tagit på henne. Hade du inte älskat din hund hade du inte idits hälften av detta :crazy:

jag tror att uttryck som odåga, skithund, kräk, odjur mm betyder väldigt olika för olika personer. Vissa använder det med glimten i ögat och säger det med kärlek, medan andra inte alls kan tolka det på liknande vis och tycker att det låter fult.

Jag är dock övertygad över att du är en toppenbra hundägare till din toka! :)

KL

Jag kallade Frasse för ord så fula så att jag skämdes över min egen mun i fredags morse. Vi var hos särbon i Dalarna och det var ju lite...snöstormigt. Det var Frasses första snö och det visade sig att han ville icke sätta ner röven i snön och bajsa. Så det blev inge bajsande på torsdagkvällen. Därför väckte han mig klockan 04.00 på fredagsmorgonen för han var bajsnödig. På med hela termostassen och täcke på vovve och ut i stormen. Vi gick i 45 min gata upp och gata ner men inte f*n sket han. Tillslut gav jag upp....svintrött....och gick hem.

Nu hade ju jag enormt mycket kläder på mig så jag tog av Frasse täcke och halsband medans jag kröp ur alla kläder. passade på att kissa mig själv också. Sen gick jag äntligen mot sängen. Men vad fanns i sängen? JO!!! En Frasse.....med snöben som bara en schnauzer kan få. Och de snöbenen hade legat i 5-10 min i min säng och smält :rage: :mad: :arghh:

Vad glad jag blev över dit svar Grana. Utan att anklaga DIG för något så har det kännts som att du och dina bekanta jag hört ifrån) är missnöjd med att jag fick köpa valp av din vän och att jag inte uppfyllt kraven på att vara en bra hundägare, värdig till Tassa.

Jag menar inte nu något negativt, men har fått höra så mycket skit över att jag kallat min hund olika saker ( typ skithund, odåga, sjöodjur, monster mm) och folk( bekanta till dig) har tagit illa vid sig, trots att jag skrivit med glimten i ögat och inte menat något illa..Tassa är verkligen en underbar hund, men om jag kallar henne både det ena och det andra så är hon min goaste vän som jag gör allt för och beskriver hur som helst. Trots att hon är både en odåga och skithund VARJE dag så är orden bara justt ord:D

Allvarligt, det var det värsta jag hört. Antingen har du bara trott saker eller så pratar den/de människan osanning. Jag har absolut inte sagt något sådant. Jag är faktiskt chockad, och förbannad blir jag också.
Är faktiskt första gången jag läser du skriver odåga, sjöodjur eller vad det nu är. Allvarligt, jag är chockad.... Och har ALDRIG någonsin pratat så om dig, ALDRIG.
Och bekanta, jag känner ju för sjutton inga här som jag umgås med när det gäller hund. Jag pratar aldrig om dig, mina vänner vet ju inte ens vem du är. Och mina vänner bor 10 mil från oss.

Sen kan jag iofs tycka att du kunde ta detta via pm eller ringt mig. Och jag räknar med att få namn på mina bekanta. Annars kommer jag riva upp himmel och jord, för de ska få stå till svars för vad de anklagar mig för.

Senast ändrad:

Hur menar du att du skulle vara en bättre hundägare än vad du är idag? :crazy:

Jag har inte kunnat utläsa någonstans i något av dina inlägg oavsett tråd att du inte älskar din hund och det märks ju att du är engagerad och vill göra allting rätt för att hon ska må så bra som möjligt.

Du kan INTE vara en bättre hundägare på något sätt!

Vet inte hur jag ska förklara riktigt... Jag har köpt hund av Granas vän, och Tassa har verkligen vart en aktiv hund från start. Jag har älskat henne från start, men pga mina efarenheter innan, har jag kallat henne odåga, monster mm och "vänner" och bekanta som känt Grana och uppfödaren har sett det det som negativt, trots att jag menat det
det lite med glimten i ögat...Både Grana och uppfödaren har vart hemma hos mig efteråt och jag tror de blev lugnade, även om jag fortfarande kallar min hund odåga...Jag vet inte, men det känns ibland som att jag är en värdelös hundägare bara för att jag inte ställer ut och uppfyller uppfödarens intressse med utställnig

Tassa är väldigt pigg och aktiv, och jag erkänner att hon var "för mycket" som valp och jag undrade vad det var för hund jag fått hem. Tassa är fortfarande "mycket hund, men man vänjer sig:D Tasssa r väldigt aktiv och jag hakar på:D

Åh, jag halkar in här :). Det blev NÄSTAN en mellis men så sprang jag på Nikka och blev störtförälskad så nu är det en jaktlabbe som sover i sängen (jag vet, extremt olika raser! ).
Men jag är fortfarande intresserad av schnauzer, vem kan vara annat efter att ha träffat Priffes och Granas charmtroll :D?
Så en vacker dag... Kul att läsa om era härliga hundar!

(Jag kallar för övrigt också mina hundar för diverse namn som skithund och Skroffelände, allt sagt med kärlek!)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 654
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 676
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 971
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 881
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar