Sv: Schnauzertråden
Ställer ut gör hon, mycket i vissa perioder även om hon själv pga hälsan inte alltid är med utan ser till att andra visar hundarna åt henne och visst andra perioder blir det destå mindre utställningar men så är det ju för dem flesta.
Övrig träning och tävling har hon väl inte sysslat med själv på ganska många år, men även där har hon andra som tränat och tävlat hundar åt henne.
Jämför jag med hur hon var för 10-15 år sen så var det ju ett annat go i tanten och mer av allt.
Men då var hon yngre och friskare, det märks att dem börjar bli gamla och har mycket ont osv numera.
Fast din uppfödare är väl inte den som ställer ut och tränar och tävlar överdrivet mycket själv med sina hundar, då är det ju svårt att motivera sina valpköpare att göra det när man själv inte är speciellt aktiv.
Man kan aldrig ställa några krav på en såld hund, däremot brukar jag berätta om både utställning och mentalbeskrivning för mina valpköpare och att det är viktigt för mig att få en bedömning på mina uppfödningar och att den enskilda individens resultat på utställning och MH inte säger så mycket till mig som uppfödare om avelsresultatet utan först när större delen av kullen är testad kan jag se om kullen blev vad jag hoppades och trodde. Tycker att det har fungerat bra och är inte personerna själva intresserade av utställning har jag fått låna med deras hundar och ställa. MH tycker i stort sett alla är jätte roligt att göra!
Ställer ut gör hon, mycket i vissa perioder även om hon själv pga hälsan inte alltid är med utan ser till att andra visar hundarna åt henne och visst andra perioder blir det destå mindre utställningar men så är det ju för dem flesta.
Övrig träning och tävling har hon väl inte sysslat med själv på ganska många år, men även där har hon andra som tränat och tävlat hundar åt henne.
Jämför jag med hur hon var för 10-15 år sen så var det ju ett annat go i tanten och mer av allt.
Men då var hon yngre och friskare, det märks att dem börjar bli gamla och har mycket ont osv numera.