Sv: Schnauzertråden
Nu får du ge dig. Jag blir så upprörd. Vart får du allt ifrån. Uppfödaren har aldrig sagt till mig du ska ställa ut. Har hon sagt det till dig att du ska det? Att du måste det?
Vet inte hur jag ska förklara riktigt... Jag har köpt hund av Granas vän, och Tassa har verkligen vart en aktiv hund från start. Jag har älskat henne från start, men pga mina efarenheter innan, har jag kallat henne odåga, monster mm och "vänner" och bekanta som känt Grana och uppfödaren har sett det det som negativt, trots att jag menat det
det lite med glimten i ögat...Både Grana och uppfödaren har vart hemma hos mig efteråt och jag tror de blev lugnade, även om jag fortfarande kallar min hund odåga...Jag vet inte, men det känns ibland som att jag är en värdelös hundägare bara för att jag inte ställer ut och uppfyller uppfödarens intressse med utställnig
Tassa är väldigt pigg och aktiv, och jag erkänner att hon var "för mycket" som valp och jag undrade vad det var för hund jag fått hem. Tassa är fortfarande "mycket hund, men man vänjer sig Tasssa r väldigt aktiv och jag hakar på
Nu får du ge dig. Jag blir så upprörd. Vart får du allt ifrån. Uppfödaren har aldrig sagt till mig du ska ställa ut. Har hon sagt det till dig att du ska det? Att du måste det?