En bonde med traktor har stulit en stridsvagn.
För sakens skull så är det inte en stridsvagn som dras bort utav traktorn, utan ett ryskt bepansrat luftvärnssystem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En bonde med traktor har stulit en stridsvagn.
Tyvärr tror jag ju att Putin hellre trycker på knappen än backar och förlorar ansiktet, så för världsfreden hoppas jag hans dagar är räknade och mycket få.Jag tror också att det är vad som krävs. Jag tror inte att faran är över även om Putin skulle backa just nu, där behövs en ny ledning och en radikalt moderniserad själv- och världsbild för att inte samma elände skall ligga latent och pyra även framöver.
Ja eller att någon under honom är beordrad att göra det om Putin skulle ryka. Har svårt att tänka mig att han inte tänkt ut en reservplan utifall att någon skulle komma åt honomTyvärr tror jag ju att Putin hellre trycker på knappen än backar och förlorar ansiktet, så för världsfreden hoppas jag hans dagar är räknade och mycket få.
Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?Nu har ju Belarus lagt sig i också och står på Rysslands sida
Jag har väldigt svart att tro att 65% av befolkningen i Belarus vill ha kärnvapen.Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?
Hårt riggad. Och hur vinklad är informationen till folket?
Snälla, stoppa de där gubbarnas idioti!
Belarus borde ju i allra högsta grad bli drabbade om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina. Tvivlar på att folket i Belarus godkänner det frivilligt.Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?
Nu backar iaf Kina när det gäller Putin och Volvo har stängt sina fabriker i Ryssland, men flera svenska storföretag forsätter med buisness as usual. H&M stängde i Ukraina med fortsätter hålla öppet i Ryssland.
Läste detta Belarus ändrar grundlag för att tillåta kärnvapen så tydligen har de redan beslutat det.Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?
Såg ett klipp på IG där ”en massiv konvoj förstörts”, men det är ju långt ifrån en säker källa. Hoppas dock att det är så
Även Teboil drabbas.I Finland rapporterar Yle att en stor dagligvarukedja slutar sälja ryska produkter och Alko (deras Systembolag) har också slutat sälja ryskt från och med idag.
Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?
Datumet för den här omröstningen har varit bestämt sedan år tillbaka.Läste detta Belarus ändrar grundlag för att tillåta kärnvapen så tydligen har de redan beslutat det.
Det är ju bara att hoppas att de inte gör allvar av sina hot om kärnvapen
Putin kommer aldrig använda kärnvapen i Ukraina, Krim är för viktigt och Ukraina är för nära Ryssland. Hotet är riktat mot västvärlden och NATO.Belarus borde ju i allra högsta grad bli drabbade om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina. Tvivlar på att folket i Belarus godkänner det frivilligt.
Jag läste att man ska även ha stulit en stridsvagn bit för bit medan de ryska soldaterna letade efter drivmedel.
"Ren slump"...Datumet för den här omröstningen har varit bestämt sedan år tillbaka.
Att den sedan sammanfallit med utvecklingen de här timmarna är bara ren slump.
Naturligtvis är ju resultatet av omröstningen helt riggad, men det är en annan story.
Tja - det skulle i så fall vara det första som Putin planerade."Ren slump"...
Jag har läst om alltför många beslut som Ryssland tagit i förväg inför detta, så jag är misstänksam mot att alla sådana beslut ska vara rena slumpen. Putin har ju planerat detta långt i förväg.