Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också att det är vad som krävs. Jag tror inte att faran är över även om Putin skulle backa just nu, där behövs en ny ledning och en radikalt moderniserad själv- och världsbild för att inte samma elände skall ligga latent och pyra även framöver.
Tyvärr tror jag ju att Putin hellre trycker på knappen än backar och förlorar ansiktet, så för världsfreden hoppas jag hans dagar är räknade och mycket få.

Tyvärr tror jag ju att Putin hellre trycker på knappen än backar och förlorar ansiktet, så för världsfreden hoppas jag hans dagar är räknade och mycket få.
Ja eller att någon under honom är beordrad att göra det om Putin skulle ryka. Har svårt att tänka mig att han inte tänkt ut en reservplan utifall att någon skulle komma åt honom

Nu backar iaf Kina när det gäller Putin och Volvo har stängt sina fabriker i Ryssland, men flera svenska storföretag forsätter med buisness as usual. H&M stängde i Ukraina med fortsätter hålla öppet i Ryssland. :mad:

Österrike har väldigt mkt affärssamarbeten med Ryssland, ska bli intressant att se hur det ser ut framöver.

Jag bor i stort sätt granne med Swarovski Optik, en vän jobbar just med utlandskontakter och Ryssland är en stor kund. Dom fick redan i början av förra veckan besked om att inga nya avtal ska tecknas med Ryssland, hur det blir med redan tecknade avtal är osäkert.

Även där min man jobbar (konstruerar och bygger stora gasmotorer) är Ryssland en stor kund, dom har en stor beställning och en del av beställningen är redan pa väg ut och den ska skickas. Hur det är med de som byggs just nu och där delar är beställda men inte ihopbyggda är tveksamt men det lutar at att det stoppas.

Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?

Hårt riggad. Och hur vinklad är informationen till folket?

Snälla, stoppa de där gubbarnas idioti!
Läste detta Belarus ändrar grundlag för att tillåta kärnvapen så tydligen har de redan beslutat det.
Det är ju bara att hoppas att de inte gör allvar av sina hot om kärnvapen.

Läste att H&M har stängt sina butiker i Ukraina men kör för fullt i Moskva. Även Ikea fortsätter driva sin verksamhet i Ryssland.

Såg ett klipp på IG där ”en massiv konvoj förstörts”, men det är ju långt ifrån en säker källa. Hoppas dock att det är så 👍🏻
A5665A8C-8B6C-468A-B7BB-49053EEE7609.webp

Jag har sett en film som ser ut som just satellitbilden ovan, där kolonnen blivit ordentligt beskjuten. Lägger dock inte ut den här, eftersom sånt inte har på den här siten att göra.

Läste imorse att den ryska centralbanken höjt sin styrränta till 20 % i ett försök att stävja en skenande inflation.
(Förra veckan låg räntan på 9 %).

Centralbanken får också problem om inflationen trots allt stiger samtidigt som banken är tvungen att dela ut alla kontanter i reserven till affärsbankerna an efter att kunderna vill ha SINA pengar.

Vän av ordning undrar om putin alls tänkt på att Ryssland inte är en planekonomi längre? Företagen behöver finansiering via börsen, och det går ju "sådär" iom störtdykning pga kriget. Om företagen inte får finansiering kan de inte ha verksamhet = massarbetslöshet samt det blir brist på inhemska varor = risk för att det verkligen blir stora upplopp när folk får nog.

Fattade jag det rätt att de har haft en folkomröstning om att tillåta kärnvapen?

Hårt riggad. Och hur vinklad är informationen till folket?

Snälla, stoppa de där gubbarnas idioti!
Läste detta Belarus ändrar grundlag för att tillåta kärnvapen så tydligen har de redan beslutat det.
Det är ju bara att hoppas att de inte gör allvar av sina hot om kärnvapen
Datumet för den här omröstningen har varit bestämt sedan år tillbaka.
Att den sedan sammanfallit med utvecklingen de här timmarna är bara ren slump.

Naturligtvis är ju resultatet av omröstningen helt riggad, men det är en annan story.

Datumet för den här omröstningen har varit bestämt sedan år tillbaka.
Att den sedan sammanfallit med utvecklingen de här timmarna är bara ren slump.

Naturligtvis är ju resultatet av omröstningen helt riggad, men det är en annan story.
"Ren slump"...
Jag har läst om alltför många beslut som Ryssland tagit i förväg inför detta, så jag är misstänksam mot att alla sådana beslut ska vara rena slumpen. Putin har ju planerat detta långt i förväg.

"Ren slump"...
Jag har läst om alltför många beslut som Ryssland tagit i förväg inför detta, så jag är misstänksam mot att alla sådana beslut ska vara rena slumpen. Putin har ju planerat detta långt i förväg.
Tja - det skulle i så fall vara det första som Putin planerade.
Men inte ens han visste vilket datum som skulle vara det bästa för invasion för 18 månader se'n.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat